Лятото е сезонът на отпуските и много хора тръгват да пътешестват из Европа. Напълно логично – хубави пътища, развита инфраструктура и много места, които си заслужава да бъдат посенети. Пътувайки в страните от ЕС обаче, не бива да се забравя, че правилата за движение трябва да се спазват, а глобите за нарушенията им са доста сериозни.
За да ги избегнат, мнозина разчитат на антирадар, който обаче в голяма част от страните на Стария континент е забранен. Това е и причината руската компания NEOLINE да направи подробна карта, в която е обяснено къде може да се използва това устройство и къде се налагат наказания.
В скандинавските страни, например, е по-добре антирадарът да бъде прибран – в Швеция и Дания ползването му е забранено, като се наказва с глоба и конфискуване на уреда. В Швеция дори може да бъдете арестуван, а във Финландия само ще ви глобят. В Норвегия уредът може да се ползва, но с ограничения.
В Естония, Латвия и Литва няма забрана за притежание на антирадар, но има такава за ползването му и там глобата е сигурна. Както и изземването на самия уред. На влизане в някоя от тези страни дори може да се наложи да попълните декларация, че не разполагате с такова устройство.
Най-страшно е във Франция и Швейцария, където освен антирадара, полицията глобява и конфискува колата на този, който го използва. Полицаите в Австрия и Германия също изземват уреда, като се налага и глоба. В Германия освен паричната санкция се предвижда и отнемане на шофьорска книжка.
От картата на NEOLINE става ясно, че най-големи са глобите в Швейцария, Австрия, Испания и Люксембург – до 5000-6000 евро, като в последната от тези държави можете да попаднете в затвора, ако ползвате антирадар.
Посочва се и друго – в популярни туристически дестинации за руснаците като Турция и България няма забрана за използване на антирадар, стига той да не влияе върху приборите за измерване на скоростта.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Икономист: По-висок акциз при тютюна би донесъл допълнителни 2 млрд. евро за три години
БПГА: България не получава нито руски горива, нито руски петрол
Самотните възрастни японци са оставили рекордно наследство на държавата
Electrocharge и Petrol изграждат 200 зарядни станции за електромобили
Най-голямата компания за сладолед в света дебютира на борсата в Амстердам
Тристранният съвет не успя да стигне до единодушие по проектобюджета на НЗОК
МВнР привика посланика на Турция заради изоставения в български води кораб Kairos
Грипът настъпва и взе превес над случаите на Ковид-19
Мъж откри брат си пребит до смърт в двора на къща в Перник
"Няма да има плаж, риба, туристи": Рибари от Ахтопол са притеснени от авариралия кораб
Осми декември с кауза: Студенти в Свищов помагат на деца с увреждания
Земетресение от 5,1 по Рихтер удари Анталия
"Голямата уста" Салах "цъфна" на базата на Ливърпул
Стана ясно дали има "счупени" и наказани в ЦСКА
Неймар разкри какво търси в Сантос
Левски е "30 от 30" срещу "Последната седморка"
"Содом и Гомор" в Реал след пердаха от Селта
ЦСКА 1948 е по-силен от Лудогорец и Реал Мадрид
Маникюри за късмет през новата 2026 година (+Снимки)
Задължителни ястия за Света Анна
Поверия за света Анна на 9 декември
Меркурий преминава в Стрелец на 11 декември – време е за разширяване на хоризонтите
Ето кой печели в играта за „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Украйна посочи най-проблематичният въпрос от преговорите за мир
Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
SpaceX ще построи две стартови площадки за Starship на Кейп Канаверал
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция