Рискуваме да станем заден двор на коли, изхвърлени от Запада

Юлиан Попов: Трябва да предефинираме ролята на газа в енергийния микс
13 юни 2022 20:30, Анисия Иванова
65
Рискуваме да станем заден двор на коли, изхвърлени от Запада
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Решението на Европейския парламент да одобри забрана за производство на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. идва в подходящ момент за България. Страната ни има възможност да не повтаря грешките на Германия и Франция и да се насочи към по-перспективното производство на електромобили, докато развива и моделира профила на автомобилната си промишленост. Това коментира Юлиан Попов, съветник в Европейската климатична фондация, в ефира на предаването „Клуб Investor“ с водещ Ивайло Лаков.

"Автомобилната промишленост в България е много сериозен сектор, главно с компоненти. Вече има много сериозни заявки за производство и на автомобили, както и за по-комплексни части от веригата на доставки за автомобили. Много е важно България да се насочи към бъдещето вместо да стане заден двор на поточни линии, които се изхвърлят от употреба" от западните страни, смята той.

По негови думи германската автомобилна индустрия вече е направила тази грешка и сега изостава спрямо американски марки като Tesla и китайските производители на електромобили. „Германската индустрия инвестира буквално десетки милиарди в промяна на своето производство и сега компании като Mercedes, BMW, Volkswagen, както и големите във Франция се насочват изцяло към електромобилност“, отбелязва той.

В коментар за събитията на политическата сцена в България през седмицата, Попов заяви, че важните за обществото дебати и решения трябва да се завърнат в парламента.

"Това, което става в България, не е разбираемо... Съдбата на правителството да зависи от човек, който не е в парламента, е много странна. Не може така да се управлява и развива държава.", допълни гостът.

Възможно е зад събитията да стоят финансови зависимости, в които за замесени както български партии, така и чужди държави, но не трябва да се изключва и "разрушителния инстинкт на хора с власт, на които не им се обръща достатъчно внимание", каза Попов. Няма яснота дали трусовете са заради вътрешни търкания или заради по-широката геополитическа обстановка и стремежа на България да прекъсне влиянието на Русия в енергийната система, уточни той.

По отношение на енергийната независимост от Русия Европарламентът е предложил една нова версия на Зелената сделка - RePower Europe - която е по-амбициозна и е специфично свързана с отказа от руски енергийни ресурси. Попов смята, че засега втечненият газ е добра алтернатива за някои държави, но той носи и своите рискове.

"Когато става дума за втечнен газ, всички са много ентусиазирани, защото това дава възможност за откъсване от руския тръбен газ, който получаваме... Това обаче може да се окаже много подвеждаща идея. Старата инфраструктура за втечнен газ може да се ползва, но ако се строи нова инфраструктура, Европа ще се изложи в много по-голяма степен от глобалните цени на газа, а те зависят до голяма степен от Китай, Япония, Южна Корея. Другият риск е, че, строейки повече терминали, ние създаваме инфраструктура и за бъдещ внос от Русия, която е все по-голям износител на втечнен газ. Ние не бива да смятаме, че като имаме терминали за втечнен газ, непременно се откъсваме от Русия. Трябва да предефинираме ролята на газа в енергийния микс“, предупреждава той.

Целият разговор - във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
Колев преди 1 година
Е тогава ще чакаме новите руски таратайки победи москвичи да си купим и пак като едно време когато бяхме съветска народна република,пак ще чакаме десет години за една кола така ще разредим парка
49
0
 
3
 
! Отговори
Вие... преди 1 година
...политичетата гледайте какво ще рискувате ако не наводните България с евтини електрички, до 10к. лева, втора употреба и едновременно с това забраните ДВГ, не БГ, светът ще вИ се стори адски тесен! Ще вИ дават по новините и в вай-диктатрската държава като най-изтървали положението и абсолютно провалени политици.
48
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С тези доходи не трябва да се сравняваме с Европа а с Египет и други африкански държави. За сега сме на добро ниво.
47
0
 
2
 
! Отговори
1 преди 1 година
И стари поточни линии отварят работни места.
46
0
 
3
 
! Отговори
Здрасти преди 1 година
Добро утро
45
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Рискувал ??? Че ние от 1989 г сме бунището на Европа за всичко
44
0
 
9
 
! Отговори
Хохо преди 1 година
Дори албанците забраниха внос на коли по-стари от 10 години!
43
1
 
11
 
! Отговори
Асен преди 1 година
Нема такава възможност.Твърде сме бедни вече да си купим даже и коли втора употреба.В бг се карат вече трета и четвърта употреба
42
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Купете си Жигули,или Волга.Няма счупване.Волво не си купувайте-ремонтът е по-скъп от самата кола.Ужас.А най-добрият избор е Мерцедес 124 дизел.Като мине 1 000 000 километра,може и да се повреди нещо,но няма да се повреди.
41
2
 
19
 
! Отговори
Електробоклукомобил преди 1 година
С електробоклук не може да стигнете от София до морето с едно зареждане! Няма климатик, нито парно - ако ги пуснете пробегът спада още повече!
40
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
АМИ КАЖЕТЕ ДЕ ГИ ИЗХВЪРЛЯТ, ЧЕ ДА СИ ВЗЕМА ПЕТ ОТ ТЯХ.
39
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Просто в България внасят само трошки и всеко семейство има поне по 2 трошки и накрая няма къде да се паркира пред блока.
38
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
България е почти изцяло компрометирана, заради руското влияние в повечето сфери на политическия и обществен живот в държавата ни . Всяко едно българско правителство ще бъде заложник на това влияние и затова винаги ще т'ъпчeм на едно и също място... Фигурантът е един от основните виновници за процесите, които се наблюдават в момента.
37
3
 
4
 
! Отговори
Край преди 1 година
България заложи на магистрали а истината в че бъдещето е на жп линиите
36
3
 
7
 
! Отговори
Кауня от Аскию преди 1 година
Че ние отдавна сме заден двор не само по отношение на коли. Сега ЕС ще се превърне в заден двор ако наистина забрани ДВГ . Сегашните електромобили не осигурява нищо освен разходка за забава. Няма как да вършиш работа със зареждане за 10 часа. Какво по магистралите кой ще се движи? Само тирове ли? За какво хвърляхме милиарди за Тракия?Кумунистическо-зеленото ръководство на ЕС и у нас трябва да си ходи.
35
1
 
12
 
! Отговори
Ние сме преди 1 година
Ние отдавна сме с африканските си доходи. Кой очаква нещо по- различно ??????
34
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А откъде ще дойде този ток? От атомни централи с ядрено гориво или въглищни централни? Нали замърсяванията са в пъти повече за производство на този ток
33
5
 
26
 
! Отговори
Азимов преди 1 година
И най-продуханият дизеляк е по-надежден и практичен от електрически автомобил.
32
3
 
18
 
! Отговори
Пешев преди 1 година
Отдавна сме клоаката на Европа
31
2
 
15
 
! Отговори
когато си преди 1 година
последен по доходи в европа и не само, преден двор нямя как да си. когато си първи по корупция и беззаконие, няма как да си друго освен заден двор и те така