Адреналин и еуфория: Марио Бакалов за мечтите и сбъдването им

Какво е да пилотираш най-големия самолет (Еърбъс А380) в света?
Обновена: 17 окт 2016 11:07 | 17 окт 2016 10:52,
55
Адреналин и еуфория: Марио Бакалов за мечтите и сбъдването им
Снимка: архив, Булфото

Моментът, когато една мечта става реалност. Един живот придобива смисъл, а един българин успява да докаже на света, че може да бъде най- добрият.

"Полетът е едно незабравимо чувство. Този приятен ден ще остави спомен в главата ми за цял живот. Вълнението е неописуемо. Хората ми ръкопляскаха, искаха да ме пипнат. Много емоционален момент", разказа пред камерата на Bulgaria ON AIR пилотът Марио Бакалов.

Още по темата

Всичко започва преди много години на летище София. Малкият Марио е само на 5 години, когато влиза в самолет. Още тогава разбира, че това е неговата мечта и дава обещание, че един ден ще кацне на родна земя.

"Виждайки самолета за първи път, веднага знаех, че това е нещото, което искам да правя някой ден", категоричен пилотът.

Постепенно Марио става част от екипа на най-голямата авиокомпания в Европа и успява да докаже, че е един от най-добрите пилоти.

30 години по-късно момчето вече е мъж, а мъжът пилотира най-големия самолет.

Десетки метри размах на крилата, четири огромни двигатели, които задвижват машината и над 500 седящи места. Това накратко е характеристиката на Еърбъс А380. Според данните височината на задната перка достига осем етажна сграда.

Размерите на самолета са повече от значителни - дължина 72 метра, тегло 560 тона, а разстоянието от единия до другия на крилете може да покрие цяло футболно игрище.

"Адреналин има, еуфория. Безсънни нощи няма, но вълнението е силно. Подготовката беше много дълга. Струваше си", споделя Бакалов.

Огромната машина може да прелети над 12 хил. км. със средна скорост 900км/ч. Екипът разказва, че това е един от най-съвременните самолети.

В него има над 500 седящи места, разделени в 4 класи.

"Понякога дори не се чува, че работи самолетът. Толкова е тих. Самолетът е много комфортен, помислено е за всичко", каза Ерга Щайн.

В знак на почит родните военновъздушни сили посрещнаха най-големия пътническия самолет.

"Беше уникално чувство да кацнем в София. Да мина над родното си място. Беше много силна емоция. След кацането видях и хората, които ни очакват. Показах българското знаме. Почувствах се отново силно свързан с България и моето семейство", разказва Бакалов.

Той допълни, че въздушните номера са тренирани от месеци.

"Няколко месеца се срещаме редовно и дискутираме всичко. Подготовката е сложна от организационна гледна точка. Сработваме се. Самата летателна подготовка също е сложна, но я упражняваме", посочи пилотът.

След 8 хил. летателни часа пилотът си поставя нова цел - Да обучава младите и ще им помага в реализирането на техните мечти. Успоредно с това обаче продължава с приключението Еърбъс А380.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
3
 
! Отговори
РВ преди 7 години
Браво на Марио ... Но ако някой тук си има и най- малка представа от летене, той знае че управлението на самолет от селскостопанската авиация е много по- трудно от който и да е пътнически самолет с ауто-ленд, колижън- авойдънс и хиляди други екстри. На този айрбъс към ауто- ленда дори и флапс са автоматично регулируеми. Ако Марио е най- добрия пилот на България , то военните би пилоти трябва да ги канонизираме.
35
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 28От човек с малко акъл като тебе не се очаква да разбере толкова сложни неща. Продължавай да си тролиш безцелно и остави авиацията на професионалисти като мен и Марио. Ааа, щях да пропусна това което ще стигне до примитивното ти съзнание. Заплатата ми отнесена към стандарта на живот в България се равнява на Мариовата в Германия. Не завиждай, продължавай да тролиш.
34
0
 
6
 
! Отговори
Наблюдател преди 7 години
До Анонимен 3,4 ,6, и т.н.... ВИЕ АБОРИГЕНИ ЛИ СТЕ БЕ, ТА НЕ МОЖЕТЕ ДА ЧЕТЕТЕ? или сте обикновени злобни мишки? Май второто. 8 000 ( осем хиляди) летателни часа, което е стаж от 3 години при 8 часов работен ден във въздуха. Ако приемем, че лети по 4 часа, това са малко повече от 4 години.При-ми-тивни зло-бни дребни човечета! Момчето е прекрасен пример за това, че ако се образоваш и постигаш мечтите си може да си щастлив с работата си . Сигурно е по-добре пример да е Митьо Очите. Гну-сни хора!
33
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
страхотен мъж, страхотен самолет! Амбиция, смелост,красота! много има да злобеете и мечтаете ама много!
32
7
 
6
 
! Отговори
Леле Мале преди 7 години
Абе вярно, каква беше тази истерия с този самолет. Пускам новините - самолета, радиото - самолета, ютията и тя за самолета пее. Какво точно е станало, помислих, че съм се телепортирал мигновено, незнайно как в странта на някакви ***, на които им показали мъниста и те се радват и скачат. Какво точно е станало, че цялата държава беше в еуфория от някакъв самолет. То да беше космически кораб поне, нещо уникално...а то просто следващата итерция на пътнически самолет.
31
0
 
1
 
! Отговори
hmn преди 7 години
До Анонимен 13тоя коментар все едно аз съм го написал :)
30
4
 
2
 
! Отговори
xXx преди 7 години
хахахаха самолета е с десен волан :D
29
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименКакто казах, фантазията ти няма гранници. В нета всеки може да каже всичко. Аз пък например съм Барак Обама иии да по случайност говоря български ;)
28
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хиляда лева?! Умножи по 15 и ще си участник познал точния резултат.
27
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 33Пич явно много те е яд. Съдейки по честотата на коментарите ти, най-много да бачкаш за ~1000лв. в някое офисче и злобееш колко е несправедлив света.Запази злобата за себе си, че стана вече смешен.
26
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не се разбра защо втори ден се говори за това. Да не би да тръгват директни презокеански линии? Ако целия шум е за един полет от Германия до тука голям праз
25
0
 
2
 
! Отговори
Цецо преди 7 години
До Анонимен 29Не изпитвай злоба и яд, отпусни се, така е навсякъде, някои правят нещата, а друг обира лаврите. :) Например във футбола, има си черноработници, които изнасят на гърба си мачовете, а други, най-вече нападателите, са в светлината на прожекторите. :)
24
0
 
9
 
! Отговори
Теню преди 7 години
Злобари,защо започнахте да сравнявате т.т. данни на самолетите!Не е ли по-важно успеха на един наистина способен човек от България,толкова ли се отразява нощуването в кошарата...??? Не ми се вярва даже да са писания от една антибългарска партия-тези"качества"са присъщи само на нас-българите!Така и ще си идем-със завист и омраза към сполучилия и способния!!!
23
0
 
14
 
! Отговори
БЪЛГАРИЯ преди 7 години
е имала забележителни пилоти,със запомнящи се имена.Сега г-н Бакалов със сигурност вече има място между тях.Такива българи карат хората да знаят за България!Възхищавам се от това,което е постигнал и му желая много лично щастие и още много вълнуващи часове в небето!
22
10
 
3
 
! Отговори
Иван преди 7 години
Тая статия във всичките и 100 вида се пусна поне 100 пъти в тоя сайт още преди месеци. Явно няма нищо ново. Иначе браво на Марио. За съжаление не всеки има достъп до такова образование.Едно не разбрахме - защо с нашите пари (държавен бюджет) се плаща за "посрещането" на един частен самолет? До кога ще търпим държавните институции да обслужват частни интереси и ние да плащаме за това. Аз лично не съм съгласен моите данъци да отиват там.
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Г-жа/ Г-ца Мария Нестерова да си преписва по- качествено статийките, че нещо много неточности и изпуснати думи... Ужас!
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До дДа говорим за реалности.Антонов Ан-225 Мрия е създаден в един екземпляр. И не за да направят украинците рекорд, между другото, а за да пренася конкретен голям товар - "Буран". Ако става въпрос за такова сравнение, то Мрия следва да бъде сравняван поне с Белуга, не е ли така?В случая говорим за реални самолети в серийно производство. И освен това, абсолютно никой не отрича както украинския Антей, така и американския Галакси. Не става въпрос за някакво безсмислено поставяне на рекорди.
19
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименОстави дребния комплексар, не си заслужава дори да се занимаваме с него.Браво на Марио - един успял Българин и браво на Луфтханза докараха най-големия самолет в София.
18
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 18Никой не му е идол. Възхищаваме се и радваме на успеха му. Така правят нормалните хора. На какво точно е реклама това? На самолети ли .. И каква е твоята професия, че си постигнал повече от Марио? Управляваш ли машина за милиони и живота на 500+ души зависи ли от уменията ти ? Някак си силно се съмнявам..
17
19
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 14Ни най-малко не завиждам. В моята професия съм постигнал повече от Марио. Дразни ме тъпата реклама, журналистическата неграмотност и българското идолопоклонничество. Това е.