Повечето планети двойници на Земята са с отровна атмосфера

Възможно е да сме сами във Вселената
12 юни 2019 23:00,
Повечето планети двойници на Земята са с отровна атмосфера
Снимка: Pixabay

Възможно е да сме сами във Вселената - броят на планетите, които могат да поддържат извънземен живот, е много по-малък, отколкото се смяташе досега, пише в. "Ю Ес Ей тудей", позовавайки се на американски астрономи.

20 г. изследвания и... Супер-Земя около звездата Бърнард

"Представете си обитаема зона с условия за сложен живот, дефинирана като безопасна за богати екосистеми, каквито се срещат на Земята. Резултатите от нашето изследване показват, че комплексни екосистеми като земните не могат да съществуват в повечето региони на традиционно дефинираната обитаема зона", казва съавторът му Тимъти Лайънс, биогеохимик от Калифорнийския университет-Ривърсайд.

Какъв е проблемът? Оказва се, че отлагането на токсични газове в атмосферите на повечето планети ги прави негодни за познатия ни комплексен живот, пише БТА.

По традиция търсенето на планети, способни да поддържат извънземен живот, е съсредоточено основно върху т.нар. обитаема зона - условна област на повърхността на планета с налична вода в течно състояние. Според настоящото изследване обаче, въпросните планети могат да поддържат само базов живот - едноклетъчни микроби, но не и сложни създания като животни, които включват всичко - от прости гъби до хора.

Така че дори на много от тези планети да има вода в течно състояние, атмосферите на повечето от тях са токсични.

"За да поддържа вода в течно състояние в периферията на конвенционална обитаема зона, на планетата ще са необходими десетки хиляди пъти повече въглероден диоксид, отколкото има днес на Земята. Това е много над нивата, считани за токсични за човека и животинския свят на нашата планета", казва ръководителят на изследването Едуард Швитерман от НАСА. Следователно само около една трета от откритите около 4000 "обитаеми" планети могат да поддържат сложни форми на живот.

Резултатите са показателни за това колко рядка и специална е нашата планета и колко е важно да бъде опазена. "Доколкото ни е известно, Земята е единствената планета във Вселената, способна да поддържа човешки живот", казва Швитерман.

Borisov преди 4 години
Чакайте малко. Не е възможно наличието на човешки живот в представите на нас хората. Възможно е, дори 100% сигурно да има какъвто и да е интелигентен живот някъде във вселената. Организмите, каквито и да са, по природа се приспособяват към мястото, където живеят. Например 6-10 км в океаните има живот, а там има отново 10-ки пъти въглероден оксид над нормите. Единсвено могат да се дават заключения, ако се разбере как се е създал човека... Отговора вероятно ще каже много неща. До тогава може.

До ИЗХОДЪТБогатите са малко а бедните са много и е демократично бедните да определят правилата.

Ние до Луната не можем да пътуваме, а вече знаем за други вселени !Нищо не може да се докаже от нас, освен това, което "виждат" учените с големите телескопи. Затова трябва да им се вярва... все пак са учени...нали така?

Входът преди 4 години
За да станат богатите богати, останалите са станали бедни. Някои обществени системи са несъвместими с устойчивото поддържане на живота на тази планета.

Станул преди 4 години
Продавам магданоз и доматя

"Двойник" с подобни лито и биосфера, едва ли има. Само за 100-200 години успяхме коренно да променим Земята, та сега се надяваме от умрял писмо. Не знам за какъв Марс са се засилили и какво очакват да намерят там? С това консуматорско-властово мислене скоро ще изчезнем като цивилизация на собствената си планета.Освен хора които да си намират работа и май-вече да разхищават пари друго няма да се случи.

Калеко Алеко преди 4 години
До Анонимен ... Какво значи "Ние", Нийл Армстронг кацна на луната още през 1969 г., сега хората ще кацнат и на Марс, въпреки че той вече е колонизиран от товарищ путин, който докара от там тайнствените си зелени човечета, с чиято помощ проведе референдума в Крим ... !!!

То животец си има, но ние сме толкова напреднали, че не можем да идем и до Луната, ама вашия вожд Тръмп ще ви кара до 2030 чак на Марс, а до 2040 Земята може и да я няма...

"Сами сме във вселената................свиквайте!!!"Tи не знаеш, кой живее в панелката истсреща, па тръгнал за вселената да ми се обяснява...

дедо Ташунко преди 4 години
Тъжна новина, просълзих се. Добре, че боко има днес рожден ден!

До 41Не, просто потвърждаваш казаното от мен.

овчар преди 4 години
Ако тиа са учени то я сам пруфесур

Ох обичам коментарите под подобни статии :) родната простотия се лее като Ниагара...

Хмм, ама 4000 са общо откритите планети, а не откритите обитаеми планети..

Кви учени кви пет лева ! Тиа незнаят колко уши имат на главата та тръгнали да казват че бил отровен въздуха на други планети

Жо преди 4 години
До Анонимен 33"Зелените човечета" съществуват!Всеки ден, като пресичам на Петте кьошета, на светофарите свети по едно ходещо зелено човече:)

До DG преди 4 години
Значи пак са двама, Бог и Бок..о!

DG преди 4 години
До Бок боянски!Бог завършва с буквичкта 'г'! Членувай и ще се убедиш!!А колкото по темата, всяко правило има изключения!!!

ПланетаПайнер преди 4 години
Атмосферата е динамична система и подлежи на тераформиране, а по отношение на интелектуалното ниво на развитие на съвременната цивилизация, невъзможно е да има толкова прости извънземни.

Дзъ преди 4 години