Хиляди загинали у нас при ПТП-та, но чия е вината?

България е на челно място в ЕС по брой загинали при катастрофи
Обновена: 22 авг 2019 10:15 | 22 авг 2019 10:14,
38

България е на челно място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители. Това сочи анализ на Евростат за тенденцията със злополуки през 2017 г.

Още по темата

456 души у нас са загинали при катастрофи с леки автомобили, а с пътнически автобуси - 5 души. Загиналите пешеходци са 118. Общият сбор на загиналите при пътни инциденти у нас надхвърля 700 души.

"Винаги досега вината се е хвърляла върху човека, трябва да се промени пътната среда. Имаме примери за много пешеходни пътеки на недобре избрани места", каза Иво Танев от Института за пътна безопасност.

По думите му няма механизъм за установяване на пияни водачи от полицията, дори след подаден сигнал. Според него доста хора са назначени да организират пътното движение без да разбират от него.

"Сякаш нямаме страх от законите, свикнали сме да дадем някой лев и да се оправи проблема. Нужни са крайни мерки, дори конфискация, за да минимизираме последиците, посочи той.

Като една от основните грешки той посочи липсата на детски столчета при возенето на деца.

"Мисия нула" - целта е нула жертви по пътищата

"Искаме не само на 15 септември" "Пътна полиция" да проверява за това, а постоянно", посочи Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите и застрахованите при катастрофи.

У нас има 35 места с концентрация на тежки катастрофи, които се знаят от над 30 г., но никой не прави нищо за преодоляването на проблема, обясин той.

"Нещата са сложни и не очаквам до края на годината промяна в законодателството", допълни Танев пред Bulgaria ON AIR.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход. По-богатите страни са с по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още по темата: загиналикатастрофиПТП
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
2
 
1
 
! Отговори
anonimen преди 4 години
В по-богатите страни карат нови автомобили, които са по-безопасни.
34
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Държавата изтрепа хората край Своге, но ... шофьора бил виновен, че не е съобразил, че мафията на ГЕРБ е сложила евтини материали и асфалтът няма необходимото сцепление. Нали така *** герберски...
33
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Разбира се, че държавата е виновна, щом има толкова ясно различие между богатите и бедните държави. Трябва да си кьорав, за да не го виждаш. В крайна сметка всеки инцидент на пътя е в резултат на действията/бездействията на държавата. Слага държавата лош асфалт - шофьорите били виновни. Държавата не поддържа пътищата - шофьорите били виновни. Няма контрол по пътищата - шофьорите били виновни. Хайде стига с тази 80-процентщина!
32
3
 
2
 
! Отговори
Само питаме: преди 4 години
ПАК ЛИ ДЪРЖАВАТА, БЕ.... ХАХАХААААА.....??!!!ДЕЕЕЕ... А И ДЪРЖАВАТА НАЧИ...!!!
31
4
 
0
 
! Отговори
нали другаре преди 4 години
е как чия е вината?! мантинелите, дървета, дерета и скат _овете са виновни! ааааа,....... и държавата!
30
4
 
6
 
! Отговори
До 31 преди 4 години
Като сте избягали от България, какво се врете все в български сайтове да коментирате. Стойте си там и се радвайте! Нещо на избиване на комплекси ми прилича.
29
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Комплексирани бедни индивиди купили си по накакъв начин "нов внос" таралясник,на който се опитват да му издухат буталата през ауспуха пред приятелите,та после всички да гледат видеото с "якия"шофьор и да му се радват.Добре че преди години си спасихме децата като имигрирахме,но жалко за нормалните хора в тая държава
28
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Причината е, че еволюцията по тези ширини е спряла, не става от клона и хоп директно зад волана....
27
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Големият проблем не е в неплатените глоби, а в неналожените наказания, вкл. и глоби. В псоледните години КАТ налага наказание за едно на над 100 хиляди нарушения. Всеки ден в България се извършват над 220 милиона нарушения, а КАТ санкционира за около 2000 от тях. Това е големият пробелм, а не че от тези 2000 една част няма да си платят глобата. При това КАТ санкционира обикновено най-примерните шофьори.
26
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Докато има шофьори с по 15 неплатени глоби ще е така.Преди 89-та как беше. 3 дупки в талона и отиваш на проверочен.А глобите ги събираха със запор от заплатата ако не ги платиш.
25
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голямо предъвкване на една стара като КАТ тема. Кой отговаря за реда по пътищата? Питам аз и отговор не ща.
24
0
 
12
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Българите са като всички останали по света - спазват правилата, когато има контрол и не ги спазват, когато няма контрол. Това съвсем ясно се вижда по начина на шофирне на чужденците в България - стават като отвързани и правят всякакви дивотии, докато българите като шофират в чужбина, където контрол има, стриктно спазват правилата, въпреки че там глобите може и да са по-ниски от глобите в България.
23
2
 
6
 
! Отговори
Счети преди 4 години
Подкрепям М.К. Българската народопсихология е много сложна. Българинът смята, че щом политиците не спазват законите и той може да си върши каквото си поиска и така се навлиза в един омагьосан кръг. За нашенеца глобата е просто такса, която ти позволява да си платиш и другия път пак да си караш както си знаеш, а не възможност да се поправиш без да получиш най-тежкото наказание. Нямам как би се променило това, но само с по-високи глоби няма да стане.
22
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вали някакви лобистки кухари ,кухи като милиционерски фуражки се кълняха,че като светим денонощно с фарове катастрофите щели драстично да намалеят!А това че дебелните неграмотни индианци карат с купени книжки никого не го интересува!Че пътища и знаци са обрасли като индийска джунгла също!
21
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Начинът на шофиране навсякъде по света се определя от контрола и от състоянието на пътищата. Просто е, но е недостижимо за ума на осемдесетпроцентниците.
20
2
 
7
 
! Отговори
Сержант преди 4 години
В безотговорността е проблема, както на КАТ, така и на шофьорите и участниците в движението.
19
4
 
10
 
! Отговори
М.К. преди 4 години
Не знам какво всички се чудят защо толкова много катастрофи!!! Просто се кара безобразно навсякаде и в градове и села. Масово не се спазват ограниченията!!! В София направо се кара бясно !!! Да не говорим за спазване на правила Мигача на българина му е излише той си знае накъде завива другите нямат значение!!! Но като излезнат в чужбинеа всички спазват правилата но там камерите щракат и моментално те глобяват без апелационно!!! Така че няма какво да се чудим!!!
18
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вината е на тези, които дават книжките срещу пари, сигурно 80% от шофьорите не могат да карат, да не говорим за най-младите, които според мен трябва да натрупат практика преди да карат самостоятелно и също за по-възрастните задължително проверочен изпит.
17
1
 
12
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
Основното за България е, че няма контрол от КАТ, а това си има история. До 1989 година контрол имаше и правилата се спазваха. След 1989 година по пътищата се развилняха мутрите, които тогава наричахме борците, а КАТ, както и цялото МВР се скриха в миша дупка. Борците наложиха свои правила на пътя - те винаги са с предимство и превилата не важат.Тогава малко бяха другите коли по пътищата - хората се страхуваха. След време малко по-малко и останалите хора започнаха да пътуват,но правилата на борци
16
2
 
5
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Причините за многото нарушения, катастрофи, ранени и загинали по пътищата на България са ясни - пълна липса на контрол за спазването на правилата и лоши пътища, вкл. лоша организация на движенеито и знаци и маркировки неотговарящи на пътните условия. За онези 80% виновни са шофьорите и нищо не може да ги убеди, че поведението на шофьорите е следствие на контрола и на пътищата.