София е на последното 36-о място в престижно международно проучване, посветено на безопасното придвижване на деца в градска среда. На първите три места са Париж, Амстердам и Антверпен. "В това изследване не се движим добре по градска мобилност с насоченост нуждите и безопасността на децата”, категорична е Драгомир Раева, координатор "Чиста мобилност" от "За Земята".
В предаването "България сутрин" тя добавя, че европейските градове са започнали тази трансформация преди около 10 години. По думите ѝ Милано е първенец по прилагането на училищни улици - временно или цялостно затваряне в учебния ден.
Раева е на мнение, че това е абсолютно възможно да се случи и в София. “Изследване на "За Земята", което изследва замърсяване с азотен диоксид, показа, че в 8 от 9 училища нивата бяха превишени. Трафикът създава нездравословно среда. Замърсяването на въздуха се отразява и върху менталното развитие и успеха в училище", подчерта координаторът пред Bulgaria ON AIR.
Според Раева по-тревожната класация, в която отново сме на незавидно място, е тази за детската смъртност в резултат от участие в пътен инцидент.
"Абсолютно "за" 30 км/ч, общината има заявка, че тези зони ще излязат и извън центъра. Това води до по-плавен трафик в целия град и в повечето случаи - намаляване за времето на придвижване", обърна внимание Раева и даде пример с Болоня, където се е наложило изцяло ограничение от 30 км/ч.
“Една година по-късно хората в Болоня са доволни и никой не протестира срещу тази мярка. Няма нито един фатален случай след пътен инцидент. Това е нещо, към което трябва да се стремим", добави още Раева и изтъкна, че в големите градове велосипедната инфраструктура трябва да бъде свързана в мрежа, да бъде безопасна и удобна за използване.
Гледайте видео с целия разговор.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.