Изключителният режисьор е носител на много платинени и златни албуми за най-добре продавани компактдискове със саундтраците към неговите филми.
Седем години Тони Палмър е музикален критик в “Обзървър”, а също така пише и за много международни списания и вестници, в това число “Таймс”, “Ню Йорк Таймс”, “Пънч”, “Спектейтър”и “Лайф”.
Освен това той е автор и на седем книги, сред които биографията на Чарлс ІІ, “Мъките на Оз” (от която продава четвърт милион копия), “Живот на път”, “Всичко, от което се нуждаеш, е любов” (история на популярната музика, която е бестселър в Америка повече от година).
Тони Палмър работи много успешно и в театъра, а предаването му “Нощни вълни” по Радио Би Би Си 3 печели наградата на Sony за най-добра културна програма.
Следвайки ценните уроци от работата си с изключителните Кен Ръсел и Джонатан Милър, Тони Палмър печели признание още с първия си голям филм – „Бенджамин Бритън и неговият фестивал” (1967) е първата продукция на Би Би Си, гледана и в САЩ. Аll My Loving (1968) го прави известен само за една нощ.
През 1989 г. известният режисьор е представен с голяма ретроспектива в Националния филмов театър в Лондон.
Сред неговите повече от 100 заглавия в киното е великолепният кинопортрет на Мария Калас в едноименния филм (1987, носител на златен медал за най-добър документален филм на Фестивала на киното и телевизията в Ню Йорк и отличен с БАФТА). „Вагнер” (1983, дълъг 7 часа и 45 минути), с участието на Ричард Бъртън, сър Лорънс Оливие и Ванеса Редгрейв, е определен от „Лос Анджелис Таймс” за „един от най-красивите филми на всички времена”. Сред многото награди на този “шедьовър” (според Сънди таймс) са тази за най-добър игрален филм на кинофестивалите в Ню Йорк и Лондон, както и наградата “Еми”.
“А беше време” (1979) за Бенджамин Бритън и Питър Пиърс печели държавната награда на Италия, както и БАФТА, а “Далас морнинг нюс” пише, че “това е най-увлекателният филм за композитор, правен някога”.
“Турнето те побърква”, обяснява Франк Дзапа как идеята за филма се е родила по време на турне с групата му „Мадърс ъф инвеншън”. Историята, осеяна с изпълнения на бандата и на Кралския симфоничен оркестър, разказва за живота на музикантите на път.
Основните притеснения на момчетата от „Мадърс ъф инвеншън” е да намират красиви групита и да си получават хонорарите за участията. “200 мотела” е жизнерадостен, маниашки и нестандартен експеримент, без следа от опит за документална достоверност. Здравият разум на филма може да бъде преценен по факта, че Ринго Стар е в ролята на Дзапа, но като „много голямо джудже”.