Учени, изучаващи ефекта на киселото мляко върху затлъстяването, установиха, че то не само помага за отслабване, но придава на опитните мишки и по-голям сексапил, съобщи в. "Дейли мейл".
Вталяващият ефект на киселото мляко е доказан от предишни изследвания. Ерик Алм и Сюзан Ердман от Масачузетския технологичен институт обаче искали да разберат на какво се дължи той. Затова давали на група лабораторни мишки обичайна за тях храна, а на друга група - същата храна плюс порция пробиотично кисело мляко.
Една от първите промени в животните от групата, получаваща мляко, била козината - тя станала много гъста и лъскава. Мишките освен това отслабнали, а мъжките започнали да се движат много напето.
"Виждахме, че се е появило нещо различно при тези мишоци, но отначало не бяхме сигурни какво - разказва Сюзан Ердман. - Нали знаете как когато някой е на върха, се движи различно. Представете си същото за мишки."
След това лаборантка забелязала на какво се дължи напереността им - тестисите на загладилите косъма мъжкарите били с пет процента по-големи, отколкото на побратимите им на обикновена храна и с 15 процента по-големи в сравнение с мишките, получаващи еквивалента на сандвичи и чипс.
Както често се случва, въпросът не бил само в размера. Мишоците, хранени с кисело мляко, намирали по-бързо партньорки и правели по-многобройно поколение.
От киселото мляко женските мишки станали с още по-лъскава козина, в тялото заприличали на фиданки. Ефектът бил толкова явен, че учените започнали да си мислят да наблягат повече на този еликсир. Мишките родилки, получаващи кисело мляко, били и по-добри майки.
Ефекта учените обясняват с пробиотиците и полезните бактерии в киселото мляко.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Централна емисия
Проституция, трафик на хора: Трима мъже от престъпната група в Новачене остават в ареста
Александра Начева след медала в Бирмингам: "В най-добрата форма съм в живота си"
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
НА ЖИВО: ЦСКА – Ботев Враца 5:0, армейците се забавляват
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Златната Стилияна Николова: Пълна съм с емоции
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци
Идват резки обрати на времето