28% от българите виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина

54% обаче не са предприели никакви стъпки в тази насока, сочи проучване
Обновена: 20 май 2014 11:31 | 13 май 2014 16:27, Петя Шекерлетова
0
28% от българите виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина
Снимка: БТА

28% от българите виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина, стана ясно днес при представянето на проучване на франчайз пазарите у нас. Интернет също е сочен като основна възможност за развитие (23%), а 20% от участниците в проучването виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в разкриването на нови обекти в страната.

Най-голяма част от хората смятат, че могат да развият бизнес в чужбина чрез откриване на клон (44%). Голям е и дялът на хората, които биха разчитали на дистрибуцията за развиване извън пределите на страната (24%). Най-нисък е процентът на тези, които биха се доверили на франчайз партньор (14%). 18 на сто пък биха създали джойнт венчър.

54% от участниците в проучването обаче не са предприели никакви реални стъпки за започване на бизнес в чужбина, въпреки че осъзнават големите възможности зад граница.

Основната пречка пред развитието на бизнеса в чужбина е липсата на контакти (53%), сочи проучването. Това все пак е обнадеждаващо, тъй като липсата на капитал се нарежда на второ място с 39%, отбеляза Светослав Билярски, председател на Българската франчайз асоциация и управител на Franchising.bg. Най-малък е делът на зле информираните относно възможностите за развитие в чужбина, едва 9%.

Основна пречка пред развитието на бизнеса като цяло е покупателната способност, посочват 61% от запитаните. По този начин идеите, дори и да ги има, не могат да покълнат и да се развият, коментира резултата проф. д-р Кристиан Банков, директор на Югоизточноевропейския център за семиотични изследвания към Нов български университет (НБУ) и автор на проучването.

Бизнесът се спъва също от некомпетентни служители (34%), административни пречки (25%) и други.
Източници на иновации са собствените разработки, посочват 56% от анкетираните. Най-малък е делът на хората, които посочват като източник на идеи закупуването на ноу-хау (производствен опит).

Най-голям дял от запитаните (56%) смятат, че иновативни решения могат да бъдат приложени най-вече в сферата на нови продукти и услуги. Най-малка част (19%) смятат новите форми на реклама за подходящо място на прилагане на иновации.

Пресконференцията се проведе по повод предстоящото на 16 и 17 май в НДК пето изложение за нов бизнес Franchising Expo 2014 и съпътстващата го конференция "Нови бизнес идеи". Франчайзингът е бизнес модел, позволяващ на всеки да започне собствен бизнес, използвайки марката и бизнес модела на доказала се франчайз верига срещу определена сума.

Изследването е проведено сред 720 участници от София и страната в предишните конференции „Нови бизнес идеи“.

Още икономически новини вижте в Investor.bg


0
Още по темата: пазарифранчайз
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Спонсорирани публикации