Големият сблъсък на е-колите е с дистрибуторите

Рисковото финансиране не е отговор на социални сюжети
21 юни 2017 15:15, Екип на Bloomberg
2
Големият сблъсък на е-колите е с дистрибуторите
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Автомобилната индустрия е огромен танкер, на който трудно може да се промени посоката, а посоката е към електрическите автомобили. Това каза Мартин Заимов от "еMobility International", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

"Най-голямата съпротива идва от дистрибуторите на автомобили, защото това намалява оборотите. Въпреки че електрическите автомобили са относително по-скъпи като нови, те в целия си живот имат много по-малък разход. Те на практика не се развалят".

"Въпросът на електрическата мобилност не в заменянето на едните автомобили с други, а трансформиране на цялата индустрия. България, за жалост, има един нелицеприятен въпрос, по който се различаваме от останалите европейски страни, е това, че ние сме нещо като боклучено кошче за автомобили - силно замърсяващи, стари, опасни".

"България не само не остана встрани от финансирането на рискови проекти, а и заема достойно място. Има стотици финансирани стартъпи на същия принцип, на който това се случва в САЩ и на други места, където има по-голяма традиция в това финансиране. Това е знак, че сме достойна част от съвременния свят", каза още гостът.

"Основната разлика в бъдещото европейско финансиране е в това, че грантовите пари не вменяват отговорност за осъществяващите проекта". Когато се поставя въпросът за необходимост тези пари да бъдат върнати по някаква причина, значи има много сериозна симбиоза и това променя взаимоотношенията и качеството на крайния резултат, обясни Заимов.

Какво трябва да знаем за средствата за план Юнкер и рисковите инвестиции, какви са механизмите, по които компаниите в България могат ефективно да работят, подпомагани от тези средства. Това бе централната тема, която коментира гостът в рамките на съвместна инициатива между Bloomberg TV Bulgaria и Фондация Европейски институт.

"Не мисля, че рисковите инвестиции ще решат проблемите, пред които се изправя икономиката и финансовата система. Те са по-скоро свързани с точката на развитие на обществото, на цивилизацията. Ние всички, човечеството, имаме сериозни затруднения в момента да минем напред. Това, което преди 30-40 години се наричаше "прогрес" днес не се описва по същия начин. Всеки бизнес, всяко финансиране се свързва с очаквания за бъдещето и някаква форма на растеж. Не можем да противопоставим нормалния тип финансиране на рисковото".

Рисковите инвестиции за това са рискови, защото много голям процент не успяват да преминат дори две години, каза Заимов. Това е нов начин на финансиране, но не е отговор на социални или икономически сюжети, а нов тип поведение. Както и цифровизацията не е отговор на фундаментални проблеми, а просто нов тип механизъм.

Дали всички успешни стартиращи компании са действително успешни в дългосрочен план? Безспорен ли е фактът, че новите технологии и нововъведения добавят стойност?  

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria


2
Още от
Напиши коментар Коментари
2
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По-евтино било дългосрочно. Ти дай 60хил, вместо 30 и после икономисвай. Тъкмо на 10-тата година почне да излиза сметката и нова батерия за 20-30хил.
1
0
 
9
 
! Отговори
USA преди 1 година
Колкото ти е по-съвременна колата и с по-малко вредни емисии, данъка ти е по-висок. Принципа в ВГ е друг. Има ли някъде малко парички, трябва да ги приберем. Та нали САМО от това се храни тази държавица.