Германските автоконцерни се обединяват срещу САЩ и Китай

Страната изостава в производството на електрически коли
5 мар 2019 11:30, Павел Гълъбов
15
Германските автоконцерни се обединяват срещу САЩ и Китай
Снимка: Reuters

В стремежа си да наваксат изоставането си от американските и китайските гиганти, германските автомобилостроители започват да се обединяват със свои конкуренти, както направиха BMW и Daimler, за да разработват бъдещите автономни и електрически коли, съобщава Франс прес.

Още по темата

Миналата седмица баварският автомобилостроител и производителят на Mercedes-Benz, които си оспорват лидерската позиция при автомобилите от висок клас, подписаха споразумение за стратегическо и дългосрочно сътрудничество в сферата на високотехнологичните системи в помощ на шофирането. Такива системи позволяват на колите да се паркират без човешка намеса или да се движат безпилотно по автомагистралите.
Автономното шофиране се смята за Граала на бъдещите транспортни средства, наред с електрификацията, а в по-широк смисъл - с еволюцията на начините на придвижване в града. То е сред големите предизвикателства, на които трябва да отговорят производителите на автомобили и оборудване, изправени пред конкуренцията на новите иновативни технологични компании.

Това не е първото обединение на двете германски компании за разработка на "кола робот": BMW работи заедно с Intel и Fiat по частично автономни автомобили, планирани за 2021 година. Daimler се е съюзил с щутгартския си съсед Bosch, най-големия световен производител на автомобилно оборудване. Техният тест на коли с висока степен на автономност е насрочен за 2019 година в Съединените щати.

Единствено Volkswagen се отличава с отсъствието си в това роене на обединения сред германските автомобилостроители.

През последните месеци имаше множество слухове за внушително голям алианс, обединяващ Daimler,BMW, VW, Bosch и Continental. Вестник "Уолстрийт джърнъл" обаче съобщи миналата седмица, че VW и Ford може да разширят сътрудничеството си в производството на ванове към автономните коли. Засега VW е избрал да се съюзи с германската стартъп компания за автономно шофиране Аурора (Aurora), която се радва на подкрепата на Amazon.

Историческите автомобилостроители далеч не са единствени в надпреварата: филиалът Waymo на Google е сред най-напредналите в разработката на самоуправляващи се коли, а Tesla, Uber, Apple и китайската търсачка Baidu също лансираха свои проекти.

Уеймо работи с Fiat Chrysler и Jaguar Land Rover, а според японски медии изглежда преговаря и с Renault-Nissan-Mitsubishi.

Сред електромобилите доминират Тесла и азиатските доставчици на клетки за батерии. В същото време френското и германското правителство обявиха в средата на февруари промишлена стратегия за създаване на европейски "шампиони", като първият проект ще бъде производството на автомобилни батерии.

/БТА/


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
7
 
8
 
! Отговори
Striker преди 1 година
"Сетила се Мара, да се побара"! Швабен зи каскен останаха някъде в 2005-2008-ма година. От тогава светът на автомобилите се разви в съвсем друга посока, а там поведоха Тесла и жълтите.
9
2
 
7
 
! Отговори
До 7 от 6 преди 1 година
Един плюс.
Забрави само да споменеш японците, които си карат по тяхна траектория (както винаги).
8
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Германските автоконцерни нямат шанс, защото се разбра, че са мошеници, които предоставят наистина впечатляващи опаковки с много ненадеждна техника, която не отговаря на еконормите.
7
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 6 за жалост си прав.А Тръмп откровено се гаври с тях и им се подиграва с абсурдните си закони за внос.Докато Европа не се обедини в единна индустрия никой в нея не може да се конкурира с държави от ранга на САЩ и Китай и те не ни разглеждат като партниор а като колония и се карат кой да я има.Искате да ни вземат на сериозно ли тогава или Европа трябва да се обедини и да стане съперсила като тях или се примирете че ще сте новите роби в колониите на САЩ Русия Индия Бразилия и Китай.
6
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как ще изостават, като те дори не са в същия влак, а седят и чакат на друга гара!
5
4
 
6
 
! Отговори
V преди 1 година
Ел колите ще променят света . Германците и петролните производители ще слязат пак при нас ,,нетолерантните,, ха ха ха В крайна сметка Китай ще доминира ,ама ще има мръвка и за нас . Германците нищо не пускат
4
8
 
12
 
! Отговори
Манджа с грозде преди 1 година
Бла бла бла. Още миналия век има разработен водороден двигател. Но няма да чуете за него защото е вид свободна енергия. Тя е ключа към равенството между хората. Само където някои не искат равенство
3
17
 
13
 
! Отговори
Край преди 1 година
Електрификацията на колите е страшен удар на САЩ/Китай/ЮКорея/Япония по икономиката на Германия и ЕС.
Немските коли няма да вземат завоя и до няколко години ще се производители на ретро автомобили. Това повлича след себе си криза на много индустрии в ЕС.
Света вече не е европоцентричен - бизнеса е извън Европа. до 20г. Европа ще стане място за туризъм само.
2
7
 
9
 
! Отговори
IBM FAKE NEWS преди 1 година
Това, което се случва в Германия се нарича "голяма клетка". За разлика от миналия път, където беше просто опит на "малката клетка", който не просто беше несполучлив, но се превърна в показно как една група "окултни сатанисти" завземат висшите етажи на Райха.

Този път анализите от грешките са взети впредвид и няма да се повторят. Сега започва втората стъпка на обединение на ЕВРОПА в една ИМПЕРИЯ (НОВ РАЙХ). Света се подготвя да посрещне този, който чакаме толкова отдавна - АНТИХРИСТ.
1
2
 
6
 
! Отговори
Пламен преди 1 година
До Ти да видиш..: и адвокатите!