Камионите с контактна мрежа: Експеримент по немските е-аутобани

Ще станат ли по-популярни електрическите камиони
20 май 2019 17:07, Боряна Павлова
28

Електромагистрала и елекритчески камиони - що е то? Звучи доста странно, но в Германия вече има подобна отсечка от магистрала и създадени камиони за нея. Камионите се задвижват от контактна мрежа.

За шофьорът Андреас Петерсон най-голямата разлика е шумът... или по-скоро липсата му.

"Нито има вибрации, нито се чува работата на двигателя", разказва той пред DW.

В Германия вече има построена 10 км тестова отсечка, а на други две части в страната съвсем скоро ще се появят още два тестови отсека с контактна мрежа.


28
Още от Коли
Джон Чун: Севернокореецът, който създаде Shelby Mustang GT500
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
4
 
0
 
! Отговори
Мда преди 3 седмици
Идеята е стара* и добра,но и липсва висока технология!С тия стълбове и жици НЕМА да стане!Да мислят за друг начин.
*дори и в СССР са правили опити с товарни автомобили на ток(не с батерии) през 50-те и 60-те години
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Хубаво е че се търси вариант за усъвършенстване на транспорта, това е тестов модел така че не ще се види какви са ползите и на къде трябва да се усъвършенства това е неизбежен транспортна система на бъдещето , естествено песимистите ще кажат това може да стане за тежките камиони по главните пътища но не може да стане за комбайните и тракторите на полето от където идва храната и когато свърши петрола хората ще умрат от глад.
Всеки проблем се решава стъпка по стъпка, важното е да се правят стъпки
19
0
 
2
 
! Отговори
до 20 преди 3 седмици
Следващия път като се правиш на програмистче имай предвид, че и трябва логически да мислиш като програмист на програмистите им се налага всекидневно да анализират всички възможни изходи от кода които пишат не изключват варианти защото има error.И това им става навик в мисленето.Съобразявайки се с това може и да минеш за програмист в форума не е толкова сложно.Никой няма да те тормози тука с това дали си виждал компютър .
18
0
 
1
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 седмици
А със *** кога?Екологията и здравето преди всичко,ей!
17
2
 
6
 
! Отговори
kukla преди 3 седмици
Тая отсечка стои от 1-2 години неизползвана между Дармщат и Франкфурт. Някой е усвоил едни пари. Може и някога да ввезе в употреба. Истината е че петрола намалява и ни подготвят за отказване от личните автомобили. Масово ни облъчват с електромобилите, но желаещите за тях са малко над 0,0 % от хората. Германците се мъчат с техния служебен самолет, дето непрекъснато се разваля. Вчера казаха че за пореден път дефектирал преди германския гостенин Х. Маас да излети за София на днешната визита.
16
0
 
5
 
! Отговори
хехе преди 3 седмици
Нещо не е разбрал писача на статията.
Камионите не се задвижват от контактната мрежа, а само се (до)зареждат в движение.
15
1
 
0
 
! Отговори
Сандо преди 3 седмици
У нас няма как да стане - ще карат аванта из по-големите градове
14
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Сърахотно! И да не забравите, старите дизели за нас!
13
0
 
29
 
! Отговори
ПЕРНИК преди 3 седмици
Германците са много изостанали - ние в Перник отдавна нарязахме Жиците от контактната мрежа и ги издадохме за скрап - Тролеите също - Това беше Първата работа на Кмета от ГЕРБ след като пое Перник - даже си направиха Банкет с Парите в Пернишка Кръчма .
12
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Леле леле! Товарни автомобили ще се движат като тролеи!? Мудни и " праволинейни" ги виждам лично аз! Шофьорите на товарни автомобили ме разбират прекрасно какво искам да кажа. Ако това е бъдещето за е би!-:(
11
3
 
9
 
! Отговори
мазепа преди 3 седмици
До Анонимен
Приеми го като електрически влак, който обаче няма да се претоварва на някоя гара, а е от ''врата до врата''. Просто гениално. Електричките в Германия се развиват, обхванали са даже и селата. Скоростните влакове също се развиват, там водеща е Франция.
10
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
9До Свещен Гущер
Тук дето съм не можеш стъпи следващите 3 живота. По3драви
9
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Това е най-бързото и евтино решение за Германия - аутобаните ги има и монтирането на пилони покрай тях става бързо и евтино. Повечето пътища са още от войната. Построяването на железопътна инфраструктура изисква допълнително място и сериозни инвестиции. И ще отнеме време. Далии пък не се прибърза със закриването на атомните централи? Северен поток 2, ама...
8
6
 
10
 
! Отговори
Наблюдател преди 3 седмици
Това не е камион, а е тролей!
7
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Да бе не позволява.....по голямата част от Германия е почти равнинна, със леки хълмове. Терена е идеален за влакове!

Япония примерно като над 80% е планини със много труден и стръмен терен, като освен това са и силна земетръсна зона.....нищо от това не им пречи да имат най добрите влакове в света!
Там дори и метрото им се задвижва от магнитна лента без кабели и жици.

А Китай в момента строят висоскоростни линии през Хималаите.

Просто Европа и САЩ много изостанаха технологично.
6
4
 
1
 
! Отговори
до 3ти преди 3 седмици
Имаш право , предполагам че на немците ландшафта им не позволява толкова евтино строителство на жп линии колкото магистрали , докато русия е равнинна и жп транспорта е много развит
5
17
 
8
 
! Отговори
Анти ГЕРБ преди 3 седмици
Фашистите съвсем изперкаха. Камион на ток по жици. Ами както №3 е писал, то за тази работа си има влакове с готова ел. мрежа. Не виждам нищо разумно във влак на гумени колела. Просто тези шваби откриха топлата вода.
4
0
 
11
 
! Отговори
Сп€€€нс преди 3 седмици
Не че нещо, но от задачите по математика в малките класове знаем формулата за време/път/скорост и от тук възниква въпросът колко ток ще зареди един електро-камион за няколко минути.
3
10
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Поредното доказателство за това колко изостанали са немците и цялия ЕС!

Защо просто не строят повече железопътни линии? Отдавна е доказано че влаковете са най ефективния транспорт за товари.
Защо ЕС и САЩ зарязаха развитието на влаковете? Досега отдавна Европа трябваше да е опасана от високоскоростни влакове на магнитна възглавница. Има технологии със които без проблем товарните влакове могат да се движат с над 300 км/ч а пътническите със над 500км/ч.
Защо не развиваме тези тези технологии?
2
8
 
14
 
! Отговори
Свещен Гущер преди 3 седмици
Скоро ще построят контактна мрежа на ИТ лузъра австраляя на 4 км от Операта до неговия кашон и там ще включва двата седалищни мускула като ги вдигне нагоре като закоравял mаHафофuл от анадолла