Кои храни могат да понижат холестерола?

Те са полезни и за сърцето
29 юли 2014 18:26, Румяна Тасева
1
Кои храни могат да понижат холестерола?
Източник: Reuters

Чесън

Ароматът му го прави неподходящ за консумация, но винаги има удобни моменти, в които може да си го позволим. Чесънът може да се нарече супер храна заради съдържащите се в него съставки, с които укрепва имунитета срещу инфекции. Освен това нови изследвания показват, че чесънът подпомага спирането на процеса по образуване на мастни плаки в артериите в техния най-ранен стадий. Той де факто предотвратява „залепването“ на холестерола за артериалните стени. Това превентира образуването и на тромби и понижава кръвното налягане. Изследователите препоръчват най-малко по 2 скилидки чесън на ден за постигане на подобен допълващ ефект. Така че не го изключвайте от таратора си или салатата „Снежанка“ най-малкото.

Ядки

Консумацията на 40 грама ядки на ден в продължение на месец понижава общия холестерол с 1,55%, а лошият LDL с 9,3% според проучване, публикувано в сп. American Journal of Clinical Nutrition. Една от най-полезните ядки е кашуто.

Ядките са полезни за сърцето определено, но при консумацията им не бива да се забравя, че те са много калорични. Не е препоръчително да се надхвърля тази порция от 40 грама средно дневно. Можете да консумирате и до 100 г на ден, но през ден-два.

 

Останалите може да намерите на Puls.bg


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари