Голямо коледно пазаруване приключи, знаем ли правилата за връщане?

Най-много пазаруваме дрехи и техника
27 дек 2022 10:10, Екип на Bulgaria On Air
30
Голямо коледно пазаруване приключи, знаем ли правилата за връщане?
Снимка: Pixabay

Голямото пазаруване за коледните празници приключи. Следва новогодишното.

"Хубавото е, че може да върнем повечето стоки, а тези, които не можем, търговецът трябва да ни уведоми, че нямаме такава опция. За тези, които искаме да ги върнем, трябва да попълним един формуляр, не е нужно да посочваме каквото и да е обяснение, но не трябва да сме използвали стоките. Търговецът е длъжен по закон да предостави този формуляр най-късно с изпращането на покупката, но в практиката имаме и случаи, в които не го прави. Заради това преди месец предоставихме образец на такъв формуляр, който може да бъде използван", каза Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" в студиото на "България сутрин".

Тя посъветва потребителите, когато отиват да си вземат пратката, да погледнат какво има вътре в нея.

"Това е най-лесният начин да откажат приемането, отколкото да влязат в спиралата на рекламацията. Хубаво е да гледаме дали търговците предлагат опцията "Тест и преглед". За всяка една покупка трябва да искаме касова бележка и да я пазим. А когато говорим за онлайн мрежата - продуктът не трябва да е използван. За физическите магазини - законът не задължава търговците да предоставят това право. Всеки търговец сам определя правилата, по които предоставя тази възможност", допълни Руменова в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ е редно онлайн поръчката ни да се достави до 7 дни, но около празниците някои удължиха срока си.

"Ако до 30 дни не ни доставят стоката - имаме право да не я приемем и не дължим нищо. Потребителите трябва да гледат откога е онлайн магазинът, да не е от съвсем скоро, да има достатъчно информация за търговеца, да има телефон, чрез който може да се свържем, а не просто една форма, през която да поръчаме нещо. Трябва да има доста подробно описание на стоките, които предлагат и на общите условия, при които се извършват продажбите", подчерта Габриела Руменова.

Според нея най-често се заблуждаваме с отстъпките, които се предлагат: "И в търговската мрежа, и в онлайн пространството върви една тенденция, която е свързана със събирането на лични данни, срещу които се предоставят клиентски карти за отстъпки. Потребителите са склонни да дадат своите лични данни, като се съгласят да получават и маркетингови съобщения от тези търговци. Съветваме ги да се замислят дали си струва тази оферта."

А проучванията сочат, че най-много пазаруваме дрехи и техника.

"Имахме сигнал, който беше свързан със затруднена комуникация за възстановяване на предплатена сума за туристическо пътуване, но с нашата помощ парите бяха върнати. Имахме и случай, в който от социалните мрежи жена си беше закупила бельо уж от голям световен бранд, а всъщност се оказа, че е реплика. Това е другият риск в социалните мрежи - да попаднем на фалшиви стоки, или пък на опасни", коментира още тя.

И поясни, че когато купуваме от физическо лице, нямаме правата, които имаме, когато пазаруваме от истински търговец.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още по темата: обувкидрехи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
ПЪЛНИ преди 1 година
ОТКАЧАЛКИ
16
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 21Теодор продават скъпо дрехите. От LC Waikiki и H&M често мога за някаква ниска сума да си обновя гардероба. Но трябва докато не се огледа дрехата хубаво да не се махат етикетите за да може да се извърне.
15
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не се занимавайте с български фирми, Теодор и прочие.Големи тарикати, не връщали пари, само заменяли стока. Отивам в LC Waikiki, H&M и прочие, купувам, връщам, взимам парите обратно без обеснение. Ай ша ги .. в българските "бизнесмени"
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 4Всеки търговец трябва да предлага опция за връщане на стоката особенно ако е дреха. Все пак има мъже пазаруващи за жените си и жени пазаруващи за мъжете си дрехи за да ги изненадат. Ние с жена ми сме един размер и на миналия и рожден ден пробвах женските дрехи в пробната преди да ги платя и след това и паснаха идеално.
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По моловете е пълно с хора и се пазарува на макс.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Таню, работех преди време в магазин за дрехи втора употреба. Една колежка беше намерила 50 евро в някакво яке и ти да вземеш да ги предадеш на управителката. Тооолкова страхлива и проооста. Като я питах що го направи и тя: Ми навсякъде има камери. Айнщайн за вселената и човешката глупост не е нужно да споменавам...
11
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Една бутилка вино, туршийка, лютеничка, винен кебап си направих...тва ми беше коледата.15 кинта. Дрехи, мрехи, подаръци...глупости. Аре наздраве!
10
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Другари пролетари, всичко е без пари! Пазарувайте безплатно във всеки магазин и сипвайте безплатен бензин! Комунизъма дойде, в СССР всичко се краде!
9
1
 
3
 
! Отговори
Taню преди 1 година
И аз съм намирал кинти във втората. Веднъж в Хасково, както и в манията в Красна поляна2
8
0
 
1
 
! Отговори
От хората преди 1 година
Тъ,,,по.Това не са търговци на нови стоки.Щом позволява връщане ,ако не е рекламация тази стока е за втора употреба,а може и такава да е била.
7
1
 
1
 
! Отговори
Милионер преди 1 година
Догодина до амина отново ще има КОЛЕДА. Пак ще пазаруваме. Г-жа ВАСИЛКА БОТЕВА ПОЗДРАВЯВА ОБИКНОВЕНИТЕ БЪЛГАРИ СЪС СТОЙНЕ ! ЧЕСТИТА ДА НИ Е НОВАТА 2023 г.
6
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Пазаруваме яко от Магазин за 1 лев :)))" - там е хубаво докато си в магазина да тършуваш по джобовете. Един приятел си купи зимно яке от втората за 12 лева и в джоба намери 20 евро. :D
5
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Ха ха ха и как ще носиш обувка и ще я върнеш носена бе??! Нали подметката ще се оцапа веднага ,стелката ще се сплеска и така нататък!" - е аз ти казвам как да се възползваш ти се смей. Конкретно го правя редовно в сайтовете shopsector и eobuvki, да много ясно, че трябва да почистиш подметката преди да пратиш снимки, близко е до ума. А и аз лично нося такива с черни или кафяви подметки, а и 90% от времето шофирам. По кол центровете в сайта са пичове и хич не им пука, връщат ти парите веднага.
4
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Също редовно връщам маслени радиатори. Взимам си от 3 години насам като ходя на село за празниците за да не паля печка (от тия по-големите международни техномаркети, където имаш право да връщаш до 30 дни) Ползвма ги за по 2 седмици по Коледа, както правя и в момента, да си стоим на топло на вилата със семейството и като приключим с ваканцията ги опаковам и ги връщам обратно. Нещо като на заем без лихва. Корпорациите са за да ги използваш.
3
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До До 3. Остави го да фантазира чуека бе
2
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И за кво да пазаруват след кат ги връщат ? Да живеят фирмите за куриерски услуги !!! Печелят и от доставката и от връщането и от повторната доставка без значение кой плаща.
1
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много обичам да връщам стоки. Няма такова нещо, че не трябва да е ползвана. Преди година върнах три чифта летни маратонки носени по 2-3 седмици. Просто казвах, че са с фабрични дефекти, стърчащ конец тук-там или че не са ми удобни, а накрая ги смених с есенни обувки. Сменям си и електрониката особено слушалките редовно, месец преди да им е изтекла гаранцията, казвам просто, че нямат бас както преди, че губят връзка с телефона, разни такива колкото да взема нов чифт на 22ри-23ти месец.