"Нямам търпение всичко да се върне към нормалното“. Това беше изречение, което често сме чували и вероятно дори сме изричали поне веднъж, откакто е започнала пандемията. Съществуват обаче различни аспекти от живота ни, които вероятно никога няма да се нормализират. Начинът, по който пазаруваме, е един от тях, пише Entrepreneur.
Да вземем например мястото, където най-често пазарувахме. За много от нас то се е променило и съвсем естествено последва бум на електронна търговия. Особено в началото на пандемията, тъй като всички се стараехме да останем вкъщи и на определена дистанция, не само се увеличи честотата на онлайн поръчките, но се увеличи и броят на хората, които купуват онлайн.
Проучване на технологичната компания Bazaarvoice показва, че три четвърти (74%) от хората пазаруват в магазините по-рядко след настъпването на Covid-19, Този начин на пазаруване се е превърнал в навик, който 32% от американските и 37% от европейските купувачи смятат да продължат и след пандемията.
Електронна търговия продължи и през тази година и изобщо не показва признаци на отслабване. Всъщност една трета от купувачите казват, че купуват нещо онлайн поне веднъж седмично, а 9% - ежедневно . Заради това компаниите, които вече бяха започнали да се ориентират към електронната търговия или вече бяха разработили бизнес стратегия в тази посока, имаха предимство, когато физическите им магазини се затвориха в началото на 2020 г.
Вероятно няма да се изненадате, ако чуете, че купувачите не просто купуват повече онлайн, но и повече сърфират онлайн. Оказва се, че купувачите не само разглеждат и откриват артикули по-често онлайн (61%), отколкото в магазина (34%), но и им харесва да го правят онлайн (54%) повече, отколкото в магазина (40%). Също според хората е по-лесно онлайн (64%), отколкото в магазина (32%). Купувачите обясняват ситуацията с това, че електронното пазаруването е по-удобно (55%), има по-голям избор (46%) и възможност за бързо намиране на мнения за дадени продукти (45 процента).
За да постигнат голям успех обаче, компаниите трябва не само да адаптират своите електронни стратегии, но и физическите си: Потребителите не се отказват напълно от магазините. Търговците на дребно, които са имали разработени програми за онлайн поръчване и взимане от магазина, са забелязали огромна възвръщаемост на тази инвестиция по време на пандемията. Например Target споделя, че когато потребителите поръчват, използвайки тази опция, разходите за изпълнение спадат с 90% в сравнение с това, което би струвало изпълнението на поръчка до дома на клиента.
Доста голяма част (83%) от потребителите, които са изпробвали новите начини на пазаруване по време на пандемията възнамеряват да продължат да купуват по този начин и в бъдеще.
Нарастващото предпочитание на потребителите към тези нови начини за пазаруване налага физически промени в самите магазини. Някои от по-големите търговци на дребно вече са започнали да преработват плановете си за етажи на магазини, за да могат едновременно да съществуват и като центрове за изпълнение на поръчки, и като обиковен магазин. Други стават все по-малки по плащ, за да отделят повече място за онлайн изпълнение, но това от друга страна води до по-малък избор на продукти на магазина - още едно нещо, което кара клиентите да пазаруват онлайн.
Още икономически анализи - на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
"Войните" от Голдън Стейт Уориър за четвърта година са начело в НБА
Свършват ли се парите и идеите на Русия за войната в Украйна?
Компаниите обвиняват AI за съкращенията на служители, за критиците това е "добро оправдание"
Данните за по-ниската инфлация в САЩ спряха загубите на европейските фондови пазари
Съдът на ЕС определи като нечестен начина, по който се изчисляват сметките за парно у нас
General Motors съкращава стотици работни места в стремеж към по-висока печалба
Рецепта по турски: Чий кюфте (Люти булгурени кюфтета)
Късна емисия
Шахта край детско отделение на поликлиника: Обезопасена със стол и червена лента
Електрическа китара на Ноел Галъхър от Oasis бе продадена за 289 800 паунда
Локо София и Локо Пловдив завъртяха зрелищно равенство
Фалстарт за шампиона Левски
Бруно Фернандеш: Можех да напусна Юнайтед, но не исках
Неделев бил замаян преди мача
Гьоко Хаджиевски: Играчите са като мои деца, обичам ги
Мениджърът на Тотнъм иска повече от Шави Симонс
Поверия за Димитровден
Дневен хороскоп за 25 октомври, събота
Изберете си цвете и вижте дали ще се сбъдне желанието ви
Късмет и пари за 4 зодии – ноември ще бъде техният месец
Хитри стратегии: Как да спорим по-добре с партньора
4 витамина за добро храносмилане
Волейболистките на Варна ДКС паднаха от ЦСКА
Фратрия допусна загуба във Втора лига
Кмет на български град забрани Хелоуин
Обучават хората в пет варненски общини как да реагират при бедствия и аварии
Променят движението във Варна и региона в неделя заради състезание
Спартак (Вн) удари Ботев (Пд) и излезе шести
Учените съставиха най-големия в историята каталог на галактическите купове
Русия ще достави на Луната първите елементи за лунна станция до 2034 г.
„Най-евтиният в света“ хуманоиден робот струва само 1370 долара (видео)
Суперземя в съседство може да е най-доброто място за търсене на извънземен живот
Астрофизици са близо до разгадаването на тайната на неутриното
Ето какво виждат хората, които изпадат в близки до смъртта състояния