Сгрешената задача... Ще ощети ли седмокласниците?

Родител изрази възмущението си системните грешки в материалите
25

4909 гледания   |  Още видео

Преди дни родители на седмокласници алармираха, че в изпита по математика след VII клас има задача със сгрешено условие, което подвежда децата.

Още по темата

Основното объркване за децата е, че в задачата е описан остроъгълен триъгълник, но със зададените параметри излиза, че триъгълникът е тъпоъгълен.

"Задачата е сгрешена, може да се оправи по най-лесния начин - да пишат, че триъгълникът е разностранен, а не, че е остроъгълен, тогава всичко е вярно", коментира в "България сутрин" Лъчезар Лазаров, който е автор на учебници по математика.

Преподавателят Ваня Захариева пък обясни, че няма риск заради сгрешеното условие учениците да бъдат ощетени.

В разговора участва и родител на седмокласник - Елена Хаджигенова, която изрази възмущението си от системната поява на такъв тип грешки.

"От 2010 г. насам няма година, в която да няма грешка - дали в изпитните материали за 7 клас, дали в тези за 12 клас... На какво учим тези деца? Отделно, отношението на самите матури към децата е като към престъпници", коментира Хаджигенова пред Bulgaria ON AIR.


25
Още от
Напиши коментар Коментари
25
1
 
2
 
! Отговори
родител преди 1 година
Условието на задачата трябва да е безусловно точно. Ако аз изпиша грешна доза от лекарството, ще ме обвинят в некомпетентност. Учителите не си заслужават заплатите, а искат увеличение.
24
0
 
0
 
! Отговори
king_for_a_day преди 1 година
№18, защо да не трябва да има излишна информация? Подвеждащи (макар и не грешни!) условия е имало, има и според мен трябва да има, за да се научат децата да четат и вникват в условието. Когато ти се наложи да решиш някаква практическа задача, нищо не ти гарантира, че ще имаш само и точно данните, които ти трябват. В този смисъл, не виждам нещо принципно лошо в това понякога да има излишни данни. А в случая информацията за злополучната остроъгълност просто се дублира с това, че Н принадлежи на АВ
23
0
 
2
 
! Отговори
защо? преди 1 година
Защо се избира само между 3 варианта? Този, който предлага конкурсните задачи има и части ученици и .......
22
0
 
0
 
! Отговори
в МОН са много луди преди 1 година
"виреят", не 'вирвят"
21
0
 
3
 
! Отговори
в МОН са много луди преди 1 година
в МОН няма как да вирвят нормални и квалифицирани.
Всеки, който е минал през властта и има някой ненормален роднина го е уредил на сигурна, макар и много ниско платена длъжност в МОН. Това се прави за да не седи въпросният смахнат роднина сам вкъщи и да започне да мята буркани от терасата по минувачи. Резултатът е, че дори някой нормален да се завърти в МОН бързо напуска защото с луди не може да се работи. Резултатът ежедневно го виждаме
20
0
 
1
 
! Отговори
ама преди 1 година
и чертежа, който посочват направо кърти - сложете на подходящо място върховете!
19
1
 
5
 
! Отговори
Хех преди 1 година
Аз ако за всяко второ контролно, за което трябва да обяснявам на сина ми защо правилно решената му задача е задраскана с червено и е написан грешен отговор тръгна да давам интервюта трябва да напусна работа и само с това да се занимавам... Правописните грешки и безумните задания в учебниците няма смисъл да коментирам. В бананова република, където хранят с трици маймуни да образоват маймунчета - толкова.
18
0
 
3
 
! Отговори
_ преди 1 година
По принцип в задачите трябва да няма излишна информация. След като остроъгълността или отсъствието й нямат отношение към решението, следва просто да пише "триъгълник", без повече обяснения...
17
5
 
2
 
! Отговори
king_for_a_day преди 1 година
Това, че ъгълът излиза малко над 90 гр., е дребен пропуск, който е открит съвсем случайно от педантичен родител, изчертал триъгълника в Аутокад. Много шум за нищо. Убеден съм, че нито един от 7-класниците не е установил по време на изпита, че въпросният триъгълник има ъгъл 91 градуса, защото 1. не им е било нужно за решението и 2. използва се косинусова теорема, която няма как да знаят. Следователно, няма как този ъгъл да им е повлиял на решението.
16
0
 
2
 
! Отговори
king_for_a_day преди 1 година
"...да пишат, че триъгълникът е разностранен, а не, че е остроъгълен, тогава всичко е вярно..."
И защо трябва да пишат, че е разностранен, като това няма никакво отношение към решението? Остроъгълен триъгълник може да е разностранен, може и да не е. Тъпоъгълен тригълник също може да бъде разностранен, но и равнобедрен. Защо този "експерт" изобщо намесва разностранността? Пак казвам, тя няма никакво отношение към решението на задачата, както впрочем и дали обсъждания ъгъл АСВ е остър или не...
15
0
 
1
 
! Отговори
Ликвидация на МОН преди 1 година
Всички деца след матури провеждани чрез видео терор са трайно и тежко нелечимо повредени подават техни близки..Уврежданията с а лесни за диагностициране.

Преди години терористите от МОН бяха увредили тежко всички 7 класници чрез камери по време на матурите..Даже малкото успели да решат задачите бяха исперкали ..видимо исперкали от видео терора.
14
0
 
0
 
! Отговори
НЕ на МАТУРИТЕ преди 1 година
ВОенно терористичната мафия ползва декодиращи матрици от древноста.
Декодирани след нагло вредни матури проведени около 1955 -1958 година още с е ползват за набеждаване и увреждане на важни преродени чрез автоматичен контрол на говора.
13
0
 
0
 
! Отговори
арести за убииците преди 1 година
Целта на наглите престъпници е трайно увреждане на милиони БЪлгари .Декодирането се провежда чрез тежко терористична анти човешка видео терор техника..
СЛедените деца в най трудния момент от живота им са принудени да решават задачи вкл нарочно сгрешени с це трайно декодиране и последвал обемно обсебващ Дистанционен мозъчен контрол.
12
0
 
8
 
! Отговори
Malvin преди 1 година
Създаващите задачите уж "умни" глави, с титли, с опит и т.н. имат 1 (една) каледнарна година да сътворят задачите за изпита, да ги огледат, премислят, решат, проверят... Обаче не... Какво значи "ако напишат, че триъгълникът е разностранен, а не остроъгълен...". Децата са под стрес, без житейски опит, едва ли би им минало през ум да променят УСЛОВИЕТО на задачата, защото възрастните не са си огледали работата...
11
0
 
2
 
! Отговори
растрел за виновните преди 1 година
Терористите от МОН след яка корупция са нарушили Основния закон вкл чл.32Съгласно конституцията:
л. 32. (1) Личният живот на гражданите е неприкосновен. Всеки има право на защита срещу незаконна намеса в личния и семейния му живот и срещу посегателство върху неговата чест, достойнство и добро име.
(2) Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.
Чл. 28. Всеки има право на живот. Посегателството върху човешкия живот се наказва като най-тежк
10
0
 
0
 
! Отговори
има video teror преди 1 година
Ако е имало камери по време на матурите родителите да изискват компенсации от МОН в размер поне на десет милиона живи долара днешни.нарушен е чл.32 <html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns:m="schemas.microsoft/office/2004/12/omml"
xmlns="w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 12">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 12">
<link rel=File-List
9
8
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
На калпава ракета условието пречи!
8
1
 
5
 
! Отговори
Един преди 1 година
Жената най-вляво е най-права. Наистина ако в условието пишеше не 14 а 13 сантиметра, всичко друго се запазва. И решението е същото. Оня каиш явно нищо не разбира от математика. А семейство Хаджигенови са известни със своите тоалетни позиви към управлението (донякъде с право). А това, че 5 години подред има объркана задача, означава, че българският народ масово е изпростял. Редом с тези, които коментират тук, но нищо не им е ясно от математика...
7
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как може "тъпоъгълни триъгълници" да пишат "правоъгълни" учебници? - Това го няма и в геометрията на Лобачевски;)
6
0
 
22
 
! Отговори
Следователно преди 1 година
по високите етажи на образованието са се настанили "тъпоъгълници".Нямало значение това,нямало значение онова...Високи изисквания на изпити и матури,високи изисквания към самия образователен процес,към кадрите ,към учебниците...постоянни реформи и резултатите от тях -плачевни...накрая пълна шльокавица...