Ще спре ли държавата фиктивните прегледи при колите?

Подготвя се нова система за тях, на прицел са автосервизите
Обновена: 15 фев 2017 19:50 | 15 фев 2017 19:50, Анисия Иванова
6
Ще спре ли държавата фиктивните прегледи при колите?
Снимка: Bulgaria On Air

От следващия месец държавата въвежда нова система за контрол на автомобилите в страната. Нейната основна цел е да ограничи възможността за манипулиране на данните от техническите прегледи. Ще доведе ли това до поскъпване на услугата, провери Bulgaria ON AIR.

За пореден път държавата прилага контрол с цел безопасност по пътищата. Сега на прицел са техническите пунктове за преглед. Новината не смущава автомонтьора Трайчо Кутев. Гарантира, че в сервиза, където работи, данните от проверките не се манипулират. Признава обаче, че подобни практики съществуват.

"Както казахме човешкият фактор влияе, незнайно как, но се намират начини за такива манипулации“, коментира той.

Досега данните от направените проверки се съхраняваха в базата данни на самите сервизи. С новата система обаче тази информация ще бъде изпращана директно в централата на "Автомобилна администрация“. Според браншови организации с промените няма да се постигне особен ефект.

"Българинът по пътя на най-лесното съпротивление отива там, където е най-лесно: "Аз по-добре да отида, да дам пари, да ми мине автомобилът, вместо вие да ми правите преглед", обясни Малина Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти.

А вместо да затягат контрола над сервизите, автомобилистите предлагат шофьорите на стари автомобили да заплащат по-високи данъци. Автоинструктори пък съветват властите да следят зорко строителството на пътища.

"Както една улица я кърпим 1000 пъти, така измисляме нещо ново, хвърляме бомбата, отлагаме страстите, докато стане някоя голяма беля и започнем да говорим за нея", допълни Йонко Иванов от Съюза на професионалните инструктори.

Дали планираната промяна ще вдигне цената на прегледите, засега не е ясно. От транспортното министерство не дадоха срок, в който пунктовете ще трябва да се адаптират към новите изисквания. От ведомството обаче увериха, че ще бъде даден адекватен преходен период.

2283 гледания   |  Още видео


6
Още от
Напиши коментар Коментари
5
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А кога полицията ще вземе да разследва кражбите на катализатори.
Слизаш сутринта при колата, хоп резнато гърне за да вземат 100лв за катализатора.
Отиваш да ти сложат нов - ааааааа между 500 и 800лв за нов/втора ръка, отделно труда...
Не им ща смотания катализатор, като всяко шведче (и не само) може да легне под колата и да го клъцне за 1 мин
4
0
 
8
 
! Отговори
Гошо преди 1 година
Българина - бил той шофьор или автотехник винаги намира начин да мине между капките, но проблема в България е ниския стандарт на живот. Кой не иска да кара нови и здрави автомобили?
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Живко Марков БНРП

Колко са ретро автомобилите? Познавам такива, с нови автомобили, които са им свалили катализаторите и са ги продали. Търговците, също свалят катализаторите, на внесени в България коли , преди да ги продадат. За качеството на резервните части, защо изобщо не се говори?
2
1
 
9
 
! Отговори
Живко Марков БНРП преди 1 година
Първо да актуализират закона за ретроавтомобилите.После газове вредности и пр.подробности.Ретрото като нямат катализатори пак с рушвети да се оправят.Така ли?
1
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пак опряхме до старите автомобили. Проблема не е в тях а в *** на пътя. Тях как ще ги прекарат през технически преглед?