Опашките от камиони по границите ни са километрични, а на ГКПП "Видин" се чака около 24 часа, за да се влезе в Румъния. Проверките също бавят минаването на границата, а с това се създава и напрежение. От Съюза на международните превозвачи споделят, че проблемът е от години, създават се тапи. Решенията за справяне с проблема обаче трабва да са съвместни.
"Когато един камион напуска страната ни, нашите контролни органи няма какво толкова да му гледат. По-голямата и по-тежката проверка се пада на страната, в която влиза, тоест Румъния. Тази опашка обаче стана много по-голяма и много по-осезаема. В сряда вечерта отвори новият буферен паркинг", каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в студиото на "България сутрин".
По думите му буферните паркинги са създадени, защото държавата абдикира от задълженията си. Те трябва да бъдат с голям капацитет, за да могат да поемат всички камиони. "Буферният паркинг е частен и е нормално всеки частник да си търси своето. Организацията е направена така, че буферният паркинг не може да бъде заобиколен. Изключително много страдат хората в региона, които имат ведомствени паркинги. Той се плаща еднократно на вход. Паркингът е само повод, за да обърнем внимание на същинския проблем", допълни Димитров в ефира на Bulgaria ON AIR.
Според него същинският проблем е преминаването през границите.
"Този проблем не е само при Видин, имаме проблеми на границите с Русе и Турция. В Турция се чакат между 2-3 денонощия, стигнали сме и до 5. Давали сме решения за всяка една от тези граници. На границите има много проверки, които се извършват, но категорично мястото им не е там. Кантарите нямат място на границата. Най-елементарното - защо таксата на "Дунав мост" не може да става онлайн? Агенция "Митници" работят на едно гише. По отношение на румънския контрол отново имаме кантар. Не само че везните са различни, но и резултатът е различен", поясни гостът.
Председателят на Камарата на автомобилните превозвачи допълни, че от румънска страна се правят проверки и за мигранти, което допълнително забавя работата. "Ясно трябва да се разбере, че трябва да има разговори с румънците и те да бъдат на високо ниво. България трябва да впрегне сили и дипломация, за да се намери решение на този проблем, защото ако превозвачите губят по 200 млн. на година на тази граница, то българската икономика губи милиарди", категоричен е Димитров.
Преговорите между двете страни трябва да бъдат поставени на масата и да е ясно кога ангажиментите ще бъдат изпълнени.
"Последните месеци сме зачеркнали транспортното министерство, защото пак станахме заложник на някакви игри. Имахме поети ангажименти от ден първи от новия стар министър, той ни обеща няколко пъти, че ще събере на едно място Агенция "Митници", "Гранична полиция" и АПИ и че ще говорим за проблемите. Но такава среща не се е реализирала. Това министерство не работи, то е абдикирало. Занимаваме с покупката на хеликоптери, влакове, никой не се занимава с автомобилния транспорт", настоя той.
Димитров подчерта, че пакет "Мобилност" е станал нарицателно за проблемите на превозвачите в Европа. "Много от нещата за българския бизнес зависят от Европа. Факт е, че в последните години все повече евродепутати се ангажират с тази тема и получават експертиза. Не сме съгласни с тиражираните напоследък становища, че липсва експертиза, напротив".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Парламентът отхвърли ветото на президента за ролята на ДАНС в сделка за "Лукойл Нефтохим"
BOTTEGAFUORISERIE: Ново пътешествие в света на съвършенството за Alfa Romeo и Maserati
"Булгартрансгаз" предлага общи заявки за газ за страните по Вертикалнния коридор
Nexperia: Финансов спор доведе до прекъсване на доставките на чипове от Китай
Акциите на Coty поскъпнаха след прогнози за възстановяване през второто полугодие
Shein очаква 2 млрд. долара нетна печалба за 2025 г.
Хляб или затвор: Животът на афганистанските фермери след забраната на опиум
Представяне на BOTTEGAFUORISERIE: Пътешествие в света на съвършенството за Alfa Romeo и Maserati
Охранител преби бездомна жена, тя почина
Парламентът отхвърли ветото на Радев: Сделките на "Лукойл" ще минават през ДАНС и МС
Обявиха голяма новина за новия треньор на Лудогорец
Ако се бяха паднали Левски – ЦСКА? БФС няма да променя схема за Купата
България го закъса: Съдбовно решение за Карлос Насар
Мачовете по телевизията днес, 6 ноември
Левски – ЦСКА в 15-ия кръг: 5:4 за "сините", но за "червените" се ражда легендарна песен
Дневен хороскоп за 7 ноември, петък
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
Вино за повод: Кои са най-добрите червени вина за подарък?
7 ясни знака, че тялото ви е изтощено
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Задължителни ястия за Архангеловден
Затвор за 26-годишен заради кражба на микробус във Варна
Трагедия в София! 41-годишна почина след побой
Представяне на BOTTEGAFUORISERIE: ново пътешествие в света на съвършенството за Alfa Romeo и Maserati
Шофьор почина зад волана на училищен автобус
Арестуваха фена, който хвърли бутилка към Даниел Наумов
Търсят нови приемни семейства във Варна
Очевидци твърдят, че зелено на цвят НЛО e прелетяло над Китай
На Земята започнаха силни магнитни бури
Две мощни светкавици удариха повърхността на Луната
Гигантска ударна вълна се разпространява през Млечния път
Опасна ли е за Земята черната дупка Gaia BH1
Как да пробудим съзнанието си