Павлова сметна: Brexit ще струва скъпо, като всеки развод!

Участъкът през Кресненското дефиле - зрелостен изпит за бранша
10
Павлова сметна: Brexit ще струва скъпо, като всеки развод!
Снимка: БТА

Министърът по Българското председателство Лиляна Павлова пресметна, че "разводът" между ЕС и Великобритания означава минус 15 млрд. евро по европейския бюджет.

"Разводът винаги е скъп. Въпросът е да имаш добри адвокати. Винаги струва много. Въпросът е колко ще ни струва и дано да не ни струва много още този програмен период", заяви Павлова на дискусионен форум за строителството през 2018 г.

По думите й кохезионната политика е двигател на икономиката, растежа, развитието и тези стредства са ни нужни, но трябва да бъдем по-силни след Brexit.

Павлова каза, че по време на председателството си България шест месеца ще бъде под светлината на прожекторите.

"Не можем и не трябва да бъдем без зъби. През 2018 г. правим равносметка как с по-малко пари искаме да направим повече – това е основният въпрос. Сега на всички в Европа ще ни се наложи да направим това. Ние сме категорично за новите фондове", коментира Павлова, цитирана от "Фокус".

По думите й следващата година трябва да мислим за бъдещето, показвайки, че можем да работим в условията на публично-частно партньорство, финансов инженеринг.

Регионалният министър Николай Нанков пък призова строителите към отговорност при изпълнението на важни за обществото проекти, защото и малките неточности компрометират името на бранша.

Той каза още, че ще се търси осигуряване на финансиране при изграждането и довършването на столичното околовръстно шосе. Разчита се и тол системата да заработи до края на 2018 г. за постъпления, с които да се реализират приоритетни участъци.

Според Нанков изпълнението на най-сложния участък на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле ще е зрелостен изпит за строителния бранш и по сложност, и по скорост на работа.

Нанков информира, че се очаква през октомври да има положително решение на МОСВ по ОВОС на участъка през дефилето, за да се продължи с останалите процедури, като целта е в средата на 2019 г. да има избран строител и да има строително разрешение. Ако се избере източният вариант на трасето, участъкът ще бъде разделен на три подучастъка с трима отделни изпълнители, каза министърът. Магистралата трябва да е готова до 2023 г.

Председателят на УС на Камарата на строителите в България Николай Станков съобщи по време на форума, че за разлика от предходната година, когато строителният сектор е бил в застой, за първото полугодие тази година се отчита ръст от 20,8% ръст на годишна база, основно от сградното строителство - 28 на сто, което е с дял от 55,5 на сто от общия строителен сектор, предаде БТА.

При инженерно строителство също се отчита ръст от 12,8 на сто на годишна база. Според Станков тенденцията на ръст до края на тази година и през следващата в строителството ще е устойчива, като се очаква да се дължи основно на това, че започват редица проекти от този програмен период.


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
Лилето Павлова преди 2 години
2+2=3
7
0
 
1
 
! Отговори
Ala_Bala преди 2 години
Хайде, смятайте, да си плащаме и да се махаме, че още по-скъпо ще стане!
6
2
 
11
 
! Отговори
Грудю преди 2 години
Ами Свинеткова като има желание и да плаща с дебелия си дирник
5
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
SKAPO,SKAPO --NO PARI NI TRYABVAT OBADIHA SE VCERA OT PRAVITELSTVENATA KOALIZIA.
4
1
 
6
 
! Отговори
! преди 2 години
Оставането на автомагистрала Струма през дефилето е лудост! Не трябва да се допуска, но това се прави специално заради някои строители, които така бурно подкрепят и си избират варианти
3
1
 
11
 
! Отговори
??? преди 2 години
Куха лейка, даваща акъл. Сметки прави даже тц тц тц
2
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Коя беше тая?
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Лила, Лила...