86% от българите подкрепят кампанията срещу контрабандата

5% спад в контрабандата на цигари е ефектът от първата вълна на информационната кампанията
Спонсорирано съдържание | 2 окт 2015 09:05,
86% от българите подкрепят кампанията срещу контрабандата

86% от българите подкрепят провеждането на кампанията „Не купувай контрабанда! Вредно е за всички”, показват резултатите от онлайн проучване от 600 интервюта сред градското население на възраст 20-55 години, проведено от независимата агенция за пазарни проучвания  IPSOS в периода 12-16 септември.

Целта на проучването е измерване на познатостта и отношението на аудиторията към втората вълна на националната информационна кампания: „Не купувай контрабанда! Вредно е за всички”.

71% от интервюираните заявяват, че тази кампания би ги подтикнала да спрат да купуват контрабанда.

91% твърдят, че разбират посланието на кампанията, 87% я харесват, 84% смятат, че казва истината, а 86% подкрепят провеждането на тази кампания.

Слоганите на кампанията също са възприети много позитивно. „За да живеем нормално, трябва да започнем от самите нас“ се харесва от 91% от запитаните, а основното послание: „Не купувай контрабанда! Вредно е за всички“ се харесва от 73% от респондентите.

Според данните от проведеното онлайн проучване, 9 от всеки 10 от интервюираните са виждали видеоклипа на кампанията, а 8 от всеки 10 са забелязали печатните материали.

По-нисък е процентът на хората, за които кампанията казва нещо ново - 58%, което се дължи на факта, че това е продължение на първата кампания срещу контрабандата, започнала в средата на януари 2015.

За ефекта от кампанията и положителното й влияния върху хората може да се съди и от данните на периодичното изследването на агенцията за пазарни проучвания AC Nielsen.

Според тях делът на контрабандните цигари е спаднал 4,7% спрямо последното тримесечие на 2014 г. и е достигнало нива от 13,4%. Това на практика е най-ниското ниво на контрабандни цигари от както е започнало провеждането на проучването през 2007 година (ACNielsen Empty pack survey report, Bulgaria 2015 Q2).

Проучването на AC Nielsen се провежда 2 пъти в годината – всяко второ и четвърто тримесечие и е единственият достоверен източник за делът на незаконните цигари в страната.

Последното проучване е проведено в периода 17-30 април 2015г., или непосредствено след края на първата информационна кампания срещу контрабандата.


Спонсорирано съдържание

Спонсорирани публикации