Смяната на абонатните номера за парното трупа сметки на хората

Омбудсманът срещу „апокрифния“ подход на "Топлофикация София"
15 апр 2020 13:32,
14
Смяната на абонатните номера за парното трупа сметки на хората
Снимка: Омбудсман

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД, в което призовава да се прекрати почти „апокрифнияподход, който дружеството е приложил при смяната на абонатния номер и код на клиента и да информира по ясен, достъпен и разбираем начин гражданите за предприетата промяна, съобщават от институцията.

Още по темата

Повод за писмото на омбудсмана са сигнали на разтревожени граждани до обществения защитник, които не успяват да си платят сметките за топлинна енергия чрез онлайн банкиране, Изипей и по други канали.

„Още повече, по време на извънредното положение, в което се намираме заради пандемията с COVID-19, плащането по банков път е най-удобният, безопасен и предпочитан начин за плащане на сметки за комунални услуги“, пише доц. Ковачева.

При извършена от омбудсмана проверка е установено, че причината е тестването на нова информационна система за обслужване на клиенти. Информация за това е публикувана на 10 април на интернет страницата на „Топлофикация София“ със заглавие „Промяна на абонатен номер и код платец“ във връзка с актуализиране базата данни на дружеството, считано от 1 април 2020 г., т.е. в съобщението се посочва, че:

- номерът на текущия платец се заменя с Договорна сметка;

- номерът на текущия абонатен номер се заменя с Инсталация;

- номерът на текущия платец Ш000000 се заменя с Договорна сметка.

Информацията за промените в секция „Новини и актуални събития“ на интернет страницата на дружеството е публикувана десет дни след влизането им в сила, което е смущаващо и неразбираемо“, категорична е Диана Ковачева и подчертава, че намира така предоставената информация за недостатъчна и неясна, което създава проблеми при плащане на сметки за топлинна енергия. Освен това не става ясно и кое е наложило тази промяна, както и с какво тя ще допринесе за по-доброто обслужване на потребителите.

„Не на последно място, публикуването на подобна информация, която е от съществено значение за клиентите на дружеството и може да възпрепятства плащането на сметките им, единствено на сайта на „Топлофикация“, не дава гаранции, че гражданите са надлежно информирани за промяната на абонатния им номер и замяната му с „инсталация“, обръща внимание общественият защитник.

„Смятам, че въвеждането на такива промени следва да се предхожда от период, в който на клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД да се предостави достатъчно време и възможност да се информират за новите си „Договорна сметка“ и „Инсталация“, а не апокрифно както е в случая. За целта е необходимо дружеството да ги уведоми за промяната чрез изпращане на съобщения и на хартиен носител“, категорична е Диана Ковачева.

И предупреждава, че липсата на информация за клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД за новите им „Договорна сметка“ и „Инсталация“ възпрепятства навременното плащане на задълженията за топлинна енергия, което ще доведе до тяхното натрупване, без те да имат вина за това.

 „Необходима е по-широка разяснителна кампания, представена и по по-разбираем начин за клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД, като например би било удачно за всеки от посочените три случая на заплащане, а именно - на всички задължения по една договорна сметка; на конкретни задължения за даден имот и на заплащане на конкретни фактури, да има приложен образец“, препоръчва омбудсманът Диана Ковачева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А на мен от Топлофикация ми обясниха, че правят това заради изискване от страна на банките. Естествено попитах и банката, която изабщо си нямаше представа какво става.
12
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На фиша не излиза нито име на абоната,нито адреса на имота Само някакъв номер. Ако си платил чужда сметка-*** се оправяй!
11
1
 
16
 
! Отговори
ikar преди 4 години
С кого имам сключен договор, че да съществува договорна сметка! Договорът се сключва между 2 и повече лица, а не едностранно. Няма ли кой да провери Топлофикцията /не е печатна грешка/ за злоупотреба с власт и господстващо положение.
10
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В държавата на мутрите и мафията не сте изненадани, нали?
9
0
 
22
 
! Отговори
Стана преди 4 години
Тези *** от Топлофикация да престанат с мръсните си номера? Нали на софийските абонати щяла да се намали цената с 26%. Я им вижте "прогнозните" сметки. Те са толкова раздути, все едно през март сме имали -20 градуса. И сега, в суматохата около Корона вируса, ловят риба в мътна вода. Няма ли най-сетне да се намери кой да ги удари с тояга през краката?
8
0
 
12
 
! Отговори
Стана преди 4 години
Тези *** от Топлофикация да престанат с мръсните си номера? Нали на софийските абонати щяла да се намали цената с 26%. Я им вижте "прогнозните" сметки. Те са толкова раздути, все едно през март сме имали -20 градуса. И сега, в суматохата около Корона вируса, ловят риба в мътна вода. Няма ли най-сетне да се намери кой да ги удари с тояга през краката?
7
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А,омбудсманът,защо не пита,как това сепрокарва( прокрадна) без обществендебат.Договорните сметки се правятмежду два субекта.Гешев,може да сепоинтересува,но ще подмине,тезидребнавости,които тормозят хората.Пандемията е политическа клопка,затормоз и крадене.Това вече прелива.
6
0
 
9
 
! Отговори
Таню преди 4 години
Сега виждам и аз... Сега при проверка пише прогнозни и е с едно 10-15% нагоре. Мдаа, ше се отказвам от услугите им, явно...
5
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ia da vidim 10 kokretni primera za dokazatelstvo.
4
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който се е отказал от книжната фактура няма и да разбере за смяната на номерата.Както винаги действията на Топлофикация обвити в гъста мъгла.Дори не е обясняват защо е нужна тази смяна.
3
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мошениците от Топлофикация не само са сменили номерата но са и надписали и някой и друг лев отгоре.И да престанат с тези "прогнозни" сметки което си абсолютна кражба.При проверка на фактура по интернет няма нито името на абоната,нито за кой период е отчета.
2
0
 
25
 
! Отговори
Мунчо преди 4 години
-Ало, ЧЕЗ ли е?-Грешите, Топлофикация е.- Не греша- и на вас да ви......мамата!
1
0
 
18
 
! Отговори
Мда преди 4 години
Това обяснява защо задълженията ми към топлофикация този месец изчезнаха от epay...