Facebook призна: Пак объркахме сметките!

Грешката е натоварила рекламодатели и е ограничена до някои потребители
Обновена: 17 май 2017 12:20 | 17 май 2017 12:07, Бойчо Попов
3
Facebook призна: Пак объркахме сметките!
снимка: Ройтерс

Facebook откри нов проблем с рекламните си метрики, като този път обаче в казуса са намесени и пари.

Най-голямата социална мрежа в света обяви във вторник, че предлага възстановяване на парите, защото "бъг" е предизвикал неправилно таксуване на някои рекламодатели, когато потребителите кликват върху видеоклипове в рекламен елемент с т. нар. въртележка.

Смята се, че грешката е ограничена до тези потребители, които влизат във Facebook чрез своя онлайн браузър, а не чрез мобилното приложение. Facebook пояснява, че грешката е повлияла само на 0,04% от рекламните импресии.

"Независимо от това колко импресии са засегнати, вземаме предвид сериозно всички грешки и се извиняваме за причиненото неудобство", пише компанията в публикация в блога си.

Източник на CNN, запознат с въпроса, смята, че грешката е натоварила рекламодателите със средна стойност от 10 долара в течение на една година. Не е ясно колко рекламодатели са засегнати.

Това е най-новият проблем в нарастващия списък с грешки при измерването на рекламите, разкрити от Facebook от миналия септември насам. Този казус още веднъж заплашва да попречи на рекламодателите, които захранват основната дейност на социалната мрежа.

"Досега те направиха толкова много разкрития около толкова много от продуктите си, че трябва да се чудим дали има нещо, което те не могат да изкривят", казва Пол Верна, анализатор в eMarketer.

Facebook по-рано призна, че прави неправилна оценка на средното време, което потребителите прекарват в гледане на видеоклипове, и броя на завършените показвания на видеоклипове. Тя също така е „надписала“ средното време, прекарано в т. нар. Instant Articles.

След тези по-ранни грешки Facebook разшири партньорството си с услуги за измерване от трети страни, за да смекчи опасенията на рекламодателите.

"Ние знаем, че метриката е важна за изграждането на доверието на рекламодателите", каза Шерил Сандбърг, главен оперативен директор на Facebook, по време на разговор с анализаторите през февруари.

"Ще продължим да инвестираме в измерването, включително в партньорства с трети страни, през следващата година".

Поне досега тези казуси не са засегнали сериозно представянето на Facebook. Рекламните приходи на социалната мрежа, които формират почти целия обем приходи, възлизат на 7,85 млрд. долара през последното тримесечие – с 50% повече от същия период година по-рано.


3
Още по темата: Facebook
Още от
Напиши коментар Коментари
3
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Aло Виваком какво прекъсвате тия 4 г
2
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До zeus

Прави си всичко е заради парата и рекламата. Аз лично не виждам смисъл да ползвам тази мрежа, не ми носи нищо позитивно, нито имам нужда да се изявявам, нито да рекламирам. Освен да ми товари телефона и компа и да генерира трафик в портфейлите на създателите си няма смисъл.
1
0
 
10
 
! Отговори
zeus преди 9 месеца
Всичко се върти около парата, а на потребителите се предлага едно рядко...
Приложенията им за мобилни устройства не струват, отдавна съм ги разкарал всичките, много по-добре беше като съобщенията си вървяха през браузър.