Стимулира ли държавата старите коли да замърсяват въздуха?

В България вече се внасят електромобили втора ръка
10 авг 2017 13:58, Екип на Bloomberg
41
Стимулира ли държавата старите коли да замърсяват въздуха?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В българските държавни и общински органи битува изкривена представа за социална справедливост. С данъчната политика създаваме условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили. Това коментира журналистът Иля Селиктар в ефира на Bloomberg TV Bulgaria

Като тенденция, която се забелязва в България, журналистът посочи внасянето на електромобили втора ръка.

По думите му плюсът на електромобилите втора ръка е изравнената цена с втора ръка класически автомобили. Минусът е, че старите собствениици се освобождават от тях, заради известни страхове по отношение на живота на акумулатора.

„Най-големия разход, свързан с електромобила, е замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил.евро“, отбеляза той.

Селиктар смята, че в държавния бюджет трябва да има перо за внедряване на автомобили, отделящи по-малко вредни емисии във въздуха.

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria


41
Още от
Напиши коментар Коментари
37
0
 
2
 
! Отговори
бре преди 11 месеца
***-като модерно,модерен??????????????????????????????????
36
0
 
2
 
! Отговори
бре преди 11 месеца
Откога ли и думата *** цензурирате??????????????????????????????
35
2
 
4
 
! Отговори
сравнение преди 11 месеца
Така,че в градовете ни мирише само на въглища и то само през зимата.Обаче сега е на модa истерията срещу дизеловите коли.След това ще е срещу бензиновите.А най накрая ще разберем,че няма къде да се зареждат електрическите.Или ще има режим на тока.В момента електрическата мафия се развихря.А истината е,че батерията и е литиево йонна.Знаете ли какъв ад ще е пожарът от такава батерия?Температурата на горене достига 3000 градуса и ако я залеете с вода следва взрив като от еднотонна бомба!
34
0
 
6
 
! Отговори
сравнение преди 11 месеца
Аз имам дизелов автомобил много стар.И като отида на преглед ми казват,че всичко си е наред.Измерват изгорелите газове.През зимата пали нпормално.За година изминавам 5500-6000 км.Значи за година това са към 250 литра дизел.Миналото лято видях как един съсед разтовари 3 тона въглища и не му стигнаха за зимата.Като гледам ауспуха на колата и коминът му-ауспуха не пуши,а коминът му дими като на стар локомотив.Три тона гориво аз ги горя за 12 години,а на него не му стигат за една зима.
33
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Всеки чака на държавата да даде повече! Аз пък искам да ми взема по-малко!
32
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Дайте ми 10 000 лева заплата, па аз ще карам Тесли и прочие. Ще ям само еко храни и ще си купувам само еко мебели.
31
2
 
8
 
! Отговори
Добре,бе преди 11 месеца
Дайте пари за нови. И аз като вас искам да карам нова колица.
30
0
 
13
 
! Отговори
блумбърг преди 11 месеца
Иля, експерте, изкарай една година с 600 кинта на месец и после ми ела на гости на по една ракийка да разискваме екологията, демографията, социологията и глобалното затопляне.
29
0
 
7
 
! Отговори
манго преди 11 месеца
Голяма част от Българите карат автомобил според възможностите си ,другите надувковци карат коли със заеми за да си покажат ,, умствения капацитет " ! И тези вторите реват като вдовици за данъците ,дори на майките си завиждат / 10 / ,гледайте напред колеги не само в огледалото си ! Може би да бъде вклучен данъка в горивата -караш повече-замърсяваш -плащаш.
28
3
 
5
 
! Отговори
от 26 преди 11 месеца
Екологичният данък може да се плаща примерно тала - 0 лева при Евро 6, 50 лева при Евро 5, 100 лева при Евро 4,... 300 лева без Евро, но с катализатор и 350 лева за най-замърсяващите.
27
1
 
12
 
! Отговори
другият преди 11 месеца
Евро-мевро, ала-бала, мръсен въздух, дизел... Незнам що всички се правят на убити лисици и не обяснят, че данъците в България са надути яко, администрацията е раздута колкото за две Холандии, а хората са на ръба на оцеляването и грам не се интересуват нито от експертите им, нито от въздуха, щото играят вече ва-*** и не знаят утре дали ще са живи и сити, пък камо ли да ти мислят за еко-норми и стандарти.
26
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
За колата трябва да се плащат три отделни данъка. Данък собственост, примерно 1% от цената на колата както я определят застрахователите. Екологичен данък, според степента на замърсяване, като може да се използва и сегашната методика за намаление на данъка. Пътен данък, като процент от теглото на автомобила, умножено по коефициент нарастващ за тежките МПС. Например кола за 20000 лева, с Евро 3 и тегло 1800 кг, да плаща 200 лева данък собственост, 200 лева екологичен данък и 180 лева пътен данъ
25
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Този велик капацитет го знаем :)))) За тройка кебапчета с гарнитура и кана вино, чете каквото му напишете. Сега явно е на хранилката на вносителите на хибридни кошари.
24
1
 
9
 
! Отговори
до 22 преди 11 месеца
В Законът за местните данъци и такси пише как се плаща данък МПС. Прочети го и може би ще ти просветне какво плащаш.
23
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Анонимен

"Тия с бензинките ги е яд, защото не могат да излезнат пред дизел, а пък плащат същия данък!"

Абе не ме е яд, че не мога да изляза пред дизела, а че зад него не мога да си отворя прозореца - вони, та се не трае.
22
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Неразбирко

Абе не знам колко разбираш и за какви отстъпки ми говориш, но който и данъчен калкулатор да отвориш, за която и да е община на България, данъкът на автомобила се определя според възрастта и конските сили, като колкото ти е по-стар автомобила (т.е. калкото по-вероятно е да замърсява), толкова данъкът е по-нисък.
21
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тия с бензинките ги е яд, защото не могат да излезнат пред дизел, а пък плащат същия данък!
20
1
 
12
 
! Отговори
Неразбирко преди 11 месеца
Второ, за замърсяването. Голяма манипулация е, че колите в България са големият замърсител. Големите замърсители са използването на твърдо гориво за отопление и в индустрията и неизмитите улици в населените места. Около половин процент от замърсяването в София през зимата беше заради колите, а тогава замърсяването с ФПЧ беше повече от шест пъти над допустимите норми.
19
2
 
8
 
! Отговори
Неразбирко преди 11 месеца
Поредният "разбирач", който е много далеч от истината. Първо за данъка. В случая има два данъка в един данък. Единият е данък собственост и колкото по-нова е колата, толкова данъка е по-висок и така трябва да бъде. Същото е и за мощността на колата. Другият данък е направен във вид на отстъпка от първия данък и е нещо като екологичен данък стимулиращ по-малко замърсяващите коли - тези с малка мощност и съответното пречистване на изгорелите газове. Затова, който си е купил нова мощна кола, плаща
18
0
 
3
 
! Отговори
до 16 преди 11 месеца
Тоя "бабанко", когато пишеше в авто списания и вестници, сигурно още не ти е ставала чурката на кокалче (ако въобще ти става де)!