От банката ми предлагат застраховка. Каква е ползата за мен?

Какви са предимствата на тези застрахователни продукти
Обновена: 20 май 2014 16:09 | 30 апр 2014 09:02, Екип на Dnes.bg
От банката ми предлагат застраховка. Каква е ползата за мен?
Емил Недков: Директор Продажби ОББ МетЛайф.

В наши дни няма банка, която да не си сътрудничи със застрахователна компания, като такива сътрудничества могат да се проследят с десетилетия назад във времето. Много от банките са преминали на следващото ниво в банковото застраховане, като освен че разчитат на партньорство с вече утвърдени имена на застрахователния пазар, са създали и собствени застрахователни дружества, обслужващи само и единствено тяхната клиентска база. Тези практики не са нещо ново и са доказали своите предимства и ефективност на развитите пазари. Допълнителна сигурност дава и фактът, че зад подобни партньорства стоят не една, а две силно регулирани от държавата институции.

И макар все още да е широко разпространено разбирането, че банките са просто поредният канал за дистрибуция и бизнес на застрахователните компании, в действителност това не е така. Симбиозата между две институции като банка и застраховател е напълно нормална и носи специфични ползи не само за застрахователната компания, но и за клиентите на банката.

Стремежът на всяка една банка е да си гарантира, че при непредвидени събития, ще може да получи вземанията си по максимално бърз и безболезнен за клиентите си начин. Такова е и желанието на всеки клиент, ползващ финансови услуги, което прави застрахователната защита естествено допълнение към банковите продукти.

Предимствата на подобна комбинация са най-ясно изразени при застраховането на потребителски или ипотечни кредити. Застрахованият кредит гарантира на банката, че той ще бъде обслужван при всички непредвидени събития с кредитополучателя. От друга страна, клиентът е спокоен, че при същите тези събития няма да се притеснява за финансовата си стабилност и няма да остави дългове на близките си.

Голямата клиентска база на една банка оправдава разработването на специални застрахователни продукти, отговарящи на нейната специфика, както от гледна точка на покрития, така и от гледна точка на цена. Клиентите могат да са сигурни, че защитите, които ползват, покриват най-често срещаните събития, засягащи тази клиентска база. Благодарение на историята и статистиката предоставени от банката, застрахователят също така има възможността да редуцира изключенията и изискванията към клиентите, което дава възможност на много повече от тях да се защитят. Подобен пример за добавена стойност са застраховките, насочени към депозантите. Ползването на допълнителните защити, предоставяни към депозит, дава спокойствието, че при покритите от застраховката събития, клиентът или неговите близки ще разполагат с нужните им средства, без да се налага да развалят целостта на депозита си.

Предимство за клиентите е и предоставената възможност за достъп до максимално голяма гама от продукти и услуги от различни сфери на едно място, спестявайки им време и намалявайки стреса в натовареното им ежедневие. Всеки клиент, освен възможността да покрие свои сегашни и бъдещи застрахователни нужди, може да го направи и по най-бързия, удобен и изгоден начин.

Същевременно възможността за автоматично месечно събиране на вноски от сметка или кредитна карта, посочена от клиента, има също своите предимства. Намалява се шансът застраховката да отпадне поради неплащане, като едновременно с това се премахва и неудобството от помнене на дати, свързани със застрахователните вноски и ежемесечното посещение на различни офиси.

Всички тези ползи позволяват на клиента да разпределя времето си по-ефективно, да е по-фокусиран и да намали таксите си, ползвайки една сметка, което е показателно, че институцията, която е избрал да се грижи за финансите му, уважава времето на своите клиенти.

Факт е, че не можем да предвидим бъдещето. Застраховането компенсира именно този наш недостатък, като предпазва нас и семействата ни от непосилни финансови сътресения, породени от непредвидени събития.

Банките и застрахователите влияят директно на настоящия и бъдещ стандарт на живот на клиентите си, което прави сътрудничеството между тях още по-нормално и същевременно създава условия за комбинирани предложения, отговарящи максимално на нуждите на крайния потребител.

За допълнителни въпроси и коментари по темата пишете на: Мариян Йорданов

Посетете и сайта на MetLife.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още от
Спонсорирано съдържание