IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Застрахователната култура на българите се повишава

Застрахователният сектор е готов за еврозоната

Pixabay

Pixabay

Застрахователният сектор е готов за влизане на България в еврозоната отпреди година. Приведени са в съответствие информационните системи и документите, съобщи пред БНР Нина Колчакова, генерален секретар на Асоциацията на българските застрахователи.

"Имаме вътрешни етични правила и ще защитаваме правата и интересите на потребителите, включително и при преминаването към другата валута", каза Колчакова. Тя добави, че последните данни в сектора сочат лек ръст за покриване на разходи по каско застраховките заради повишаване цените на авточасти и на труда.

"Цените на застраховките растат по-бавно от всички други цени. Има застраховки, които въобще не са променени. Имуществените са достъпни за всеки, който има жилище. Размерът им зависи от включените рискове, размера на дома и покритието. Застраховката за една година може да е под 100 лв., а може да достигне до 250-300 лева", допълни Колчакова.

Брокерите отчитат леко покачване на интереса към доброволно сключване на застраховки за имоти (задължителни има при ипотекиране например), но тенденцията е много бавна. Обяснението на тенденцията е повишаване на застрахователната култура, както на осъзнатостта на риска.

Българите продължават най-често да застраховат колата си. Там "Гражданската отговорност" е задължителна, а каското е сред най-популярните доброволни застраховки.

"В сравнение с ЕС сме много, много назад. Дори в сравнение с балканските страни: застрахованите жилища у нас са не повече от 10%, а в съседните страни са над 20%. Трябва повече да се говори, а всеки, който се застрахова - да зададе всички въпроси, които го притесняват. Брокерите трябва да отговорят така, че да няма разочарования", каза още Нина Колчакова.

По думите ѝ, дигитализацията рязко е навлязла в сектора по време COVID-пандемията, включително и при общуването с клиента, избор на покрития, има и приложения за описване на щетите.

"С дигиталните услуги се надяваме да привлечем и повече млади клиенти", допълни Колчакова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата