IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

От Helpbook до КЕВР: Неправомерно се начисляват разходи за "обща вода"

Сигналът в платформата постъпи от Кърджали

HelpBook

HelpBook

В платформата на Helpbook.info получихме сигнал от Кърджали по интересен казус, изпратен до Комисия за енергийно и водно регулиране по повод неправомерно начисляване на разходи за „обща вода“. За съжаление сме сигурни, че този случай не е изключение, а редовна практика.

Ето какво пише в самия сигнал: „В блока има 8 апартамента, като постоянно обитавани са само два, включително моят. В останалите апартаменти собствениците и техните семейства пребивават епизодично – идват за различни периоди от време, от няколко дни до няколко месеца.

Проблемът е следният:

• В сградата НЯМА ОБЩА ВОДА и няма общо водомерно отклонение за „обща вода“ – липсва общ кран, чешма или друго съоръжение, което да изразходва вода за общи нужди.
• Въпреки това, на практика разходът за „обща вода“ почти изцяло се разпределя само между двата постоянно обитавани апартамента.
• При разговор по телефон със служител на ВиК ми беше казано, че те не са полицаи и не могат да издирват отсъстващи собственици, за да начисляват реалното потребление на временните обитатели.
• Това води до ситуация, в която аз заплащам не само собственото си потребление, но и разликите, възникващи от факта, че останалите апартаменти не отчитат и не заплащат реалното си потребление.

Считам, че тази практика е несправедлива, дискриминационна и в нарушение на правата ми като потребител.
На основание Закона за защита на потребителите и Наредба № 4 за условията и реда за присъединяване на потребителите към водоснабдителните и канализационните системи, моля:

• Да бъде извършена проверка на начисляването на т.нар. „обща вода“ в нашия блок.
• Да бъдат дадени предписания на ВиК оператора и/или управителя на етажната собственост за законосъобразно и справедливо разпределяне на общата вода между всички апартаменти.
• Да се предприемат мерки за защита на правата ми като потребител, за да не бъда ощетявана.

Към жалбата прилагам копия на фактури за вода, от която е видно, че „общата вода“ е начислявана почти изцяло върху постоянно обитаваните апартаменти. Очаквам Вашия отговор и предприети действия в рамките на законово установения срок.“ (целият сигнал - тук)

С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата