IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Boeing може да възобнови производството на C-17 Globemaster III

Настоящите планове предвиждат C-17 да остане на въоръжение до 2070 г.

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

Boeing достави последния си C-17 Globemaster III преди близо десетилетие, след като бяха произведени 279 четиримоторни стратегически транспортни самолета. Въпреки това, аерокосмическата фирма продължава да поддържа настоящия флот и скоро може да възобнови производството на самолета, пише за The National Interest  журналистът Петър Сучиу.

Говорейки на Парижкото авиошоу този месец, вицепрезидентът на Boeing Global Services Турбьорн Шьогрен заяви пред репортери, че макар Boeing да няма производствени възможности за C-17, компанията няма планиран заместник.

И все пак, Shephard Media първо съобщи, че е получила интерес от страни, които не са успели да осигурят поръчки преди затварянето на производствените линии.

В допълнение към Военновъздушните сили на Съединените щати, които експлоатират 223 от самолета от 12 различни бази по света, Globemaster III е на въоръжение в Кралските военновъздушни сили (RAF), Кралските австралийски военновъздушни сили, Кралските канадски военновъздушни сили, Индийските военновъздушни сили, Военновъздушните сили на Катар, Военновъздушните сили на Обединените арабски емирства, Военновъздушните сили на Кувейт и в Стратегическия въздушен транспортен капацитет на НАТО. Последните самолети са базирани в Папа, Унгария, а 12 участващи членове на НАТО управляват и трите.

Самолетът, който извърши първия си полет през септември 1991 г., има максимален полезен товар от 100 000 паунда (45 000 кг) и обхват от над 4500 морски мили. Той може да работи и от неподдържани писти с дължина до 3500 фута (1017 метра) и ширина само 90 фута (27 метра), както и да носи основен боен танк (MBT) M1 Abrams. Конкурентните самолети, включително Airbus A400M, Embraer C-390 Millennium и Kawasaki C-2, не могат да изпълнят тази задача.

Това не е просто случай на превишаване на търсенето над предлагането. Държавите изразяват интерес, но не се произвеждат такива. Boeing не разкри кои държави биха могли да се интересуват от Globemaster III, но Япония преди това изрази желание да закупи поне един C-17.

Военната зона (TWZ) преди това спекулираше , че Военновъздушните сили на САЩ ще обмислят прехвърлянето на един на тихоокеанския съюзник или че съюзнически оператор може да разполага с резервен самолет. В момента обаче това не е така. Част от причината е, че има ограничени възможности за транспортни самолети.

През десетилетието, откакто производството на C-17 приключи през 2015 г., не се е появил заместител, а Boeing сега работи с ВВС на САЩ, за да гарантира, че флотът им ще продължи да лети.

 „Този ​​продукт [C-17 Globemaster III] е изключително успешен и в момента няма планирана замяна за този самолет, в резултат на което в момента предприемаме с Военновъздушните сили на Съединените щати и всички наши международни оператори програма за удължаване, както и програма за модернизация на този самолет“, каза Сьогрен в отговор на въпрос, зададен от Европейската служба за сигурност и отбрана.

Настоящите планове предвиждат C-17 да остане на въоръжение до 2070 г.

Както обясни още TWZ , Boeing може да се сблъска с трудности при възобновяването на производството, дори ако търсенето е високо. Най-големият проблем е, че производствените мощности на компанията в Лонг Бийч, Калифорния, са обявени за продажба, с което на практика се прекратява производството на военни самолети в Златния щат.

Първоначално построено от McDonnell Douglas, преди да бъде придобито от Boeing, съоръжението се е състояло от „парцел от близо четири милиона квадратни фута, съседен на летище Лонг Бийч“.

Изграждането на ново съоръжение би било скъпо и отнемащо време, дори ако производствените линии можеха да бъдат запазени и преместени. Проучване на RAND Corporation от 2013 г. установи, че рестартирането на производството на C-17 след пауза би струвало 8 милиарда долара, за да се поддържа производството на 150 нови C-17.

Като се има предвид, че настоящият интерес би бил към десетки (най-много), а не към стотици самолети, това може да не е изгодна инвестиция за аерокосмическата фирма. Тя вече произвежда F-15EX Eagle II в Сейнт Луис. Освен това, може да използва и другите си съоръжения в Средния Запад, които в момента изграждат последния блок от F/A-18 Super Hornet за ВМС на САЩ, за бъдещия изтребител F-47 от шесто поколение.

Възможно е да има подновен интерес към C-17, но разходите, свързани с изграждането на чисто нови самолети, може да не донесат достатъчна възвръщаемост на инвестициите (ROI) за Boeing.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата