Злоупотреба с данни, персонализирана реклама, фалшиви новини, публикации, които предизвикват омраза: Facebook е силно критикуван по целия свят. Сега Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на компанията, изразява своето мнение за ZEIT ONLINE. Преди това го правеше предимно във Facebook.
Изявлението му се публикувано на немски в медията и в същото време в Wall Street Journal на английски език. Също така и някои други европейски медии ще го публикуват на националния си език. Публикуваме го на български.
Следващия месец Facebook ще навърши 15 години. Когато стартирах Facebook, не се опитвах да изградя глобална компания. Тогава разбрах, че можете да намерите почти всичко в интернет - музика, книги, информация - освен това, което е най-важно: хората. Затова изградих услуга, която хората биха могли да използват, за да се свързват и да се учат един от друг. С течение на годините милиарди хора намериха това за полезно и ние създадохме повече услуги, които хората по света обичат и използват всеки ден.
Наскоро чух много въпроси за нашия бизнес модел, така че искам да обясня принципите на работа. Вярвам, че всеки трябва да има глас и да бъде в състояние да се свърже с другите. Ако сме ангажирани да служим на всички, тогава се нуждаем от услуга, която е достъпна за всички. Най-добрият начин да направим това е да предлагаме безплатни услуги, което рекламите ни позволяват да правим.
Хората постоянно ни казват, че ако въобще искат да виждат реклами, те искат те да са подходящи за тях. Това означава, че трябва да разберем какво ги интересува. Така че въз основа на това кои страници харесват, какви са кликванията и др. създаваме категории - например хора, които обичат страници за градинарство и живеят в Испания. И след това начисляваме такси на рекламодателите, за да показват реклами на тази категория хора. Макар че рекламирането към конкретни групи (таргетираната реклама) съществуваше преди интернет, онлайн рекламата позволява много по-прецизно насочване и следователно - по-подходящи реклами.
Интернет също така ни позволява да предлагаме много по-голяма прозрачност и контрол върху това кои реклами виждате, отколкото го правят телевизията, радиото или печатът. Над нашите услуги имате контрол върху информацията, която използваме, за да ви показваме реклами, и можете да блокирате достъпа на рекламодател до вас. Можете да разберете защо виждате дадена реклама и да променяте предпочитанията си, за да получавате реклами, които ви интересуват. Можете да използвате нашите инструменти за прозрачност, за да видите всяка различна реклама, която рекламодателят показва на всеки друг.
Все пак някои са загрижени за сложността на този модел. При редовна трансакция плащате на фирма за продукт или услуга, които те предоставят. Това е просто. Но тук можете да използвате нашите услуги безплатно - а ние работим отделно с рекламодателите, за да ви покажем подходящи реклами. Този модел може да изглежда непрозрачен, а всички ние по природа сме недоверчиви към системите, които не разбираме.
Понякога това може да означава, че хората приемат, че правим неща, които не правим. Например, не продаваме данните на хората, въпреки че често някой съобщава, че го правим. Всъщност продажбата на информация на хората на рекламодателите би била в противоречие с интересите на бизнеса ни, защото това би намалило уникалната стойност на нашата услуга за рекламодателите. Имаме силен стимул да защитаваме информацията на хората от достъпа на никой друг.
Продължението на материала четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Въоръжаването по света дава нов тласък на приходите за европейските оръжейни компании
Бизнес другарите на Сам Алтман се опариха
Русия разширява списъка на забранени стоки за износ към неприятелски държави
Fibank предлага „Коледен кредит“ с празнични условия
Инфлацията в еврозоната ще бъде във фокуса на инвеститорите тази седмица
Китайското производство се свива въпреки подкрепата от износа
"Магазин за хората" отворя щандове с храни на по-ниски цени в Пловдивско
Цени за 8 декември, Коледа и Нова година 2025: Повсеместно поскъпване за празниците
Fibank предлага "Коледен кредит" с празнични условия
Домашно насилие и фемицид в България: Срам от тормоза и недоверие в институциите
КЗК даде зелена светлина на сделката за 4 камиона за завода за боклук
Планина падна от плещите му: Исак обясни чувството
Христо Стоичков: Боби, Любо, Петьо, вие сте бойци!
От Ред Бул вбесиха Мерцедес с твърдения за Кими Антонели
Шок за Барса и Испания: Носителката на Златната топка счупи крак
Всички са до него: И БФС подкрепи Любо Пенев
Бесният Ландо докосва титлата, но ревна от Макларън
Вълшебни карти разкриват какво да очакват зодиите през 2026
Месечен хороскоп за декември 2025
3 нестандартни рецепти за Никулден
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
С какво родените през декември са толкова забележителни?
Нумерологична прогноза за 1 декември
Какво ще бъде времето във вторник?
Европрокуратурата с обвинение срещу Иван Портних и Стоян Пасев
Във и около Варна остават без вода днес
Месечен хороскоп за декември 2025
Спипаха трима с наркотици зад волана, единият откраднал кола
Мъж открадна яке за 300 лева от магазин във Варна
Марс изненадва с този факт: Колко време планетата е била годна за живот
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.
Астрономически събития през декември 2025 г.: Геминиди, суперлуние и кометата 3I/ATLAS
3I/ATLAS намалява яркостта си, въпреки факта, че е близо до Земята
Първият полет на Space Rider е отложен за 2028 година
Междузвездната комета 3I/ATLAS продължава да показва рядка прахова антиопашка