През септември по канала Wink (телевизията на руската компания "Ростелеком") тръгнаха първите епизоди на сериала "Москва не вярва на сълзи. Всичко тепърва започва".
Режисьори и съавтори на сценария са Жора Крижовников и Олга Долматовска. Те пренасят сюжета с около половин век напред и така събитията се развиват през 2000 и 2020 г. Освен това сменят жанра и сега той е мюзикъл.
Според руския кинокритик Антон Хитров излезлият по екраните през 1979 г. едноименен филм на Владимир Меншов, който е последният съветски носител на "Оскар", действително е имал нужда от преосмисляне, но новият проект очевидно не се справя.
Добрият материал за такъв филм е, когато, като гледаш оригинала, си мислиш, че нищо не се е променило, а в същото време се е променило всичко. Такъв е случаят с филма на Меншов. В него СССР е все още централизирана държава, в която икономическите разлики между столицата и регионите са огромни, както и сега.
Патриархатът вилнее и мъжете оставят жените и децата си и се притесняват, когато партньорките им имат по-успешна кариера. А двете обхванати във филма епохи - постсталинистката и брежневският застой, лесно може да бъдат сравнени с тези в сериала (2000 и 2020 г.).
Има и разлики, разбира се. Телевизията отдавна не се смята за професия на бъдещето, московската действителност коренно се е променила. И главното -
самотните майки с успешна кариера отдавна не ги смятат за неудачници
само защото нямат мъж до себе си. Защото Меншов настойчиво пробутва идеята си, че главната героиня Катя (директор на голям завод) е нещастна, а единственият, който може да я спаси, е срещнатият от нея във влака шлосер Георгий Иванович. Който е изключително симпатичен, освен когато започва да разсъждава, че в семейството мъжът винаги трябва да печели повече пари и да взема всички важни решения.
Затова в случая да се направи римейк е добра идея - безполезно е, ако оригиналът е загубил интереса на съвременния зрител. А ако не го е загубил, но са се появили неудобни въпроси, е друга работа. Проблемът е, че за такъв римейк руското масово кино не е узряло. И няма да узрее, докато държавата наднича зад гърба му и му натяква за семейните ценности. /24 часа
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.