"Искам да съм по-бърз, по-бърз, по-бърз!"
Това си казвал Енцо Ферари още преди да създаде една от най-емблематичните коли в историята на автомобилостроенето. Още преди дори да осъзнае, че иска да строи коли.
Тази година, Ферари навършва 90 години от създаването си, а тифози от цял свят са се събрали на легендарната "Монца" за да видят с очите си, ще успее ли любимата им италианска марка да вземе върха във Формула 1 у дома. А историята започва така...
През 1908 година, Енцо Ферари присъства на първото си автомобилно състезание. Тогава е едва на 10 години, но знае, че и той един ден иска да се състезава. Мечтата му се отлага, след като италианската армия го привиква за да се бие в Първата световна война.
След като се връща от фронта, той трудно си намира работа. Кандидатства за позиция във Fiat, но така и не го наемат. За това Енцо намира мястото си в по-малка компания. През 1920 амбициозният млад мъж е нает от Алфа Ромео като състезател. От Алфа, той черпи много опит и, разбира се финанси, за да създаде своята компания. Девет години по-късно Енцо създава отборът на Ферари или така добре познатата Скудерия Ферари. Компания все още няма, а в скудерията се състезават шофьори с личните си автомобили. Най-често те били Алфа Ромео и за това през 1933 година, Скудерията станала официално част от отбора на Алфа във Формула 1.
През 1937 година, Ферари закрил отбора си и станал изпълнителен директор на една от фабриките на Алфа Ромео за спорти коли. Но това не продължило дълго. Енцо не бил щастлив. Все пак негови са думите: "Искам да построя кола, която е по-бърза от всички останали. И тогава мога да умра."
Година по-късно, Енцо вече е започнал работа по първото Ферари - AAC 815, но то не носи легендарната марка, тъй като Ферари е подписал договор с предишните си работодатели, да не използва фамилията си поне 5 години, когато става дума за състезания.
Втората световна война удря спирачки на работата на състезателната компания на Ферари. Но веднага след войната започва да кипи неуморно. През 1947 година на бял свят се появява Ферари 125, първото, което може да носи името на Енцо след изтичането на договора с Алфа.
През 60-те, колите на Ферари вече са показали пълната си мощ както на пистата, така и извън нея. За това през 1963 година Хенри Форд се опитва да купи част от бизнеса на италианската автомобилна компания. Сделката обаче се проваля, след като Енцо разбира, че ще трбява да моли за пари Форд ако иска да участва на състезания. Ядосан от отказа на Ферари, Хенри прави всичко възможно да победи Припкащото конче на пистата. Така започва едно от най-големите саревнования в автомобилния свят.
Но не всичко върви по мед и масло. За да оцелее компанията, Ферари осъзнава, че трябва да продаде 50% от бизнеса си на някой друг. През 1969 година избира Фиат, компанията, която някога отказва да му даде работа.
Енцо умира през 1988 година, но преди това успява да създаде едно последно Ферари. Легендарното F40.
И до днес, компанията му си остава една от най-значимите в автомобилния бизнес. Макар практиката да се произвеждат малко автомобили, за да могат да бъдат карани само от "хора с мечти", да е прекратена през 2015 година, Фераритата все още са рядкост на пътя. Бизнесът струва над 27 милиардарда долара, а пари в него идват от всякъде - лицензи за бижута, дрехи, седем увеселителни парка и, разбира се, Формула 1.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Данните за инфлацията в еврозоната ще бъдат във фокуса на инвеститорите тази седмица
Инфлацията и платежният баланс ще са на фокус през седмицата
„Зрителна измама 3“ отвя конкурентите си и поведе боксофис класацията в САЩ
Митата на Тръмп тласнаха икономиката на Япония към първи спад от шест тримесечия
Петролът поевтинява, след като руското пристанище Новоросийск възобнови работата си*
„Димитър Маджаров“ инвестира над 2,3 млн. лв. в пречиствателна станция и опаковъчна машина
Родителите между работата от вкъщи, децата и семейните финанси
Безводие в 22 селища във Великотърновско: "Държавата не ни зачита за хора, ходим с тубите"
Русия настъпва в мъглата, разкривайки слабите места на Украйна във войната
Редовната консумация на гъби е ключ към по-добро здраве
Велика дата за синя България: Левски – ЦСКА 7:2
Арсенал събира звездни близнаци
Английските грандове остават с пръст в устата: Барса готви мегатрансфер
Алкарас се закани на Синер: Дано си готов за следващата година, защото аз ще бъда!
В преследване на Левски: ЦСКА 1948 получи отлична новина
Дебютът на бивш на Ливърпул за Локо София се отлага
5 храни, които блокират горенето на мазнини при жените 40+
Подуване и газове? 5 билки спасяват положението
Желязо, В12 и още нещо: формулата за силно женско тяло
Кето хляб без брашно
Нумерологична прогноза за 17 ноември
Таро карта за 17 ноември, понеделник
22-годишен варненец открадна кола от паркинг
Ватерполистите на „Комодор” тръгнаха с победа в „Елит” при U 18
Жителите във варненско село остават без вода днес
Планински служители помогнаха на група загубени младежи
В Брюксел обсъждат върховенството на закона в България, Чехия, Ирландия и Германия
Седмицата започва с висока облачност и мъгли
Космическа загадка: Звезди се раждат „от нищото“ в изолирана галактика
Най-тъмните места в Слънчевата система и във Вселената
Изненадващ обрат в магнитното поле на Земята
Китай откри най-голямото находище на злато от 1949 г.
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти