Все по-голяма част от обществото осъзнава значението на дигитализацията на финансовия сектор

Пандемията ускори навлизането на нови банкови и небанкови технологични решения, смятат експертите в дискусията "Банки и финанси"
13 май 2021 17:22, Красимир Ангелов
13
Все по-голяма част от обществото осъзнава значението на дигитализацията на финансовия сектор

Дигитализацията и технологичните решения в банковия и във финансовия сектор са непрестанен процес, който става разбираем за все по-голяма част от населението. Около това мнение се обединиха участниците по време на първото издание на дигиталното събитие "Банки и финанси", организирана от Investor Media Group.

Според Виктор Стоянов, директор Дистанционни услуги и дигитални канали, УниКредит Булбанк, дистанционното получаване на необходимата информация и използването на банкови услуги онлайн към момента са и ще продължат да бъдат предпочитани от клиентите.

"Хората успяха да осъзнаят, макар и под външен фактор, че това е доста по-сигурният начин на банкиране“, посочи той.

Николай Лазаров, началник управление "Продажби Индивидуални клиенти", Пощенска банка сподели наблюденията си, че в самото начало на пандемията от COVID-19, в периода, в който все още съществуваха много неясноти, за кратко настъпва видимо преместване на клиентското търсене и интерес към обслужване и осъществяване на покупки в онлайн каналите. "Тогава банките, които бяха инвестирали в такъв тип технологии, се възползваха, защото имаха готови решения", посочи той.

Зад мнението му, че демографията играе голяма роля в дигитализацията като цяло, застана и Гeopги Poбeв, регионален търговски директор за Европа и Централна Азия, Софтуер Груп.

"Банката не е магазин и не е мол, в който човек отива, за да разгледа. В банките се отива, за да се свърши нещо конкретно", заяви той. Според него в следствие на дигитализацията днес предлагането и мотивацията на даден клиент да направи избор на банкова услуга или продукт е препоръчително да представлява цялостно дигитално изживяване.

"Физическото отношение вече е въпрос на генерация и въпрос на поколение. Имаме поколения, които много трудно ще мотивираме да използват съвременни технологии и дигитални инструменти. Има хора, които винаги ще бъдат скептични от гледна точка на своята сигурност. Има обаче и млади хора, за които това е единственият канал. Те нямат разбирането и времето да посетят банков клон“, обясни по време на първото издание на "Банки и финанси" Георги Робев.

"В крайна сметка те са бъдещето. Те са поколението, което утре ще работи, което утре ще взема ипотечни кредити, което ще депозира своите финанси и своите пари в съответните банкови институции", допълни той.

И въпреки че поколения да имат различни възгледи и разбирания, в последните години се наблюдава промяна в предпочитанията като възможностите за дистанционно информиране и извършване на банкови услуги постепенно изместват желанието на клиентите да посетят банков клон и да осъществят контакт "лице в лице", смятат експертите.

Според Георги Георгиев, Software Development Manager, Smart IT, част от MFG, до преди няколко години клиентите основно разчитат на живия контакт по две причини: „Едната е, че по принцип доверието в дигиталните инструменти не е много засилено и е много силна субективна преценка за взимане на решения за даден клиент, особено в рисковите групи. Другата причина е, че ние винаги сме се стремели да бъдем финансови консултанти на нашите клиенти, за да взимат безопасни и правилни решения за техния финансов живот“.

По време на дискусията участниците споделиха и своите лични впечатления, свързани с  последните тенденции в областта на финансовите услуги, дигитализацията и иновациите при обслужването на клиенти. Георги Робев изрази мнението си, че интересна и любопитна за проследяване на развитието ѝ тенденция е стремежът на  финансовия сектор все по-усилено да запознава, адаптира и включва към технологичните и иновативни решения населението, което няма достъп до банкови услуги.

„За мен това е интересно предизвикателство пред банките да увеличат своето присъствие и това е може би моделът, по който те ще достигнат до нови потребители и ще ги привлекат към банковата система“, отбеляза той.

Запис на дискусията може да гледате в ефира на Bloomberg TV Bulgaria на 15 и 22 май, в 18:30 часа.

На 19 май от 14:15 часа ще се излъчи и второто издание на дигиталното събитие „Банки и финанси“. Повече информация за програмата и участниците в него може да откриете тук: https://investormediapro.bg/event/banks/?post_type=event

"Банки и финанси" се провежда с подкрепата на УниКредит Булбанк, MGF, Пощенска банка, Software Group, LIREX, F5, TBI Bank.

Медийни партньори на събитието са Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, Bulgaria ON AIR, Money.bg, SmartMoney.bg и списание BusinessGlobal.


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
економикс преди 1 месец
Подгряват публиката. Като жабата в тенджерата. Щото като ти спрат нета и ще квичиш .
1
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Годината е 2021-а и още има магазини без терминали.Още има и лелки, които си мислят, че си "хакнал" терминала, когато платиш с телефона.

Спонсорирани публикации