Кои са най-популярните марки на старо в България за 2020 г.?

Все още ли сме страна пълна с "Астри" и "Голф"-ове?
22 дек 2020 21:47, Нели Христова
12
Кои са най-популярните марки на старо в България за 2020 г.?
Снимка: Pixabay

Какви модели предпочитат българите? Статистиката за продажбите на нови автомобили е достъпна и дава част от отговорите: Renault, Dacia, Skoda и VW са най-продаваните марки, Nissan Qashqai е най-популярният модел. Но тези данни не обхващат дори една десета от автомобилния пазар в България. Невидимите девет десети от айсберга са продажбите на употребявани коли. А при тях най-търсените модели съвсем не съвпадат с тези при новите.

Някога България бе страната на старите Астри и Голфове. Запазва ли се това положение и днес, когато и брутният продукт, и доходите са чувствително по-високи в сравнение с 2000 година? Данните за регистрациите на МВР могат да ни дадат отговорите - но неособено охотно.

При въвеждането на масивите от данни е използвана логика, която някой по-прибързан от нас би нарекъл "катаджийска". Регистрациите на някои модели, примерно Opel Meriva, са спретнато събрани в един ред. Но за други, да речем BMW Серия 3, има стотици отделни редове по двигател, кубатура, задвижване, или просто по екзотичния начин, по който в някое районно управление на МВР са решили да запишат модела (примерно "БМВ 3 ЕР РЕИХЕ", явно идващо от BMW 3er Reihe - "трета серия"). Има две напълно независими графи "ХОНДА ЦРВ" и "ХОНДА ЦР-В", макар да е очевидно, че и двете се отнасят за Honda CR-V. Volkswagen Caddy съществува като два отделни модела - ФОЛКСВАГЕН КАДДИ и ФОЛКСВАГЕН КАДИ, а има и трети ред, наречен ФВ КАДИ ЛАЙФ (Life е ниво на оборудване). И така нататък.

Все пак успяхме да преодолеем тези вградени защити на системата и ето какво показва статистиката: 221 104 нови регистрации през първите 11 месеца, от които 32 170 са нови машини, до 6 месеца (тук обаче влизат лекотоварни, товарни и двуколесни) и 188 934 - употребявани. Популярността на т. нар. "германски премиум" продължава да расте и вече шест от най-търсените 10 модела се падат на Mercedes, BMW и Audi.

30. Dacia Dokker - 1348 автомобила
Многофункционалният модел на Dacia има най-доброто съотношение нови/употребявани коли на българския пазар - 1234, или 91%, са новите. Нарастналият към края на годината интерес е обясним - Dokker ще се произвежда само до март 2021, след което ще бъде заменен от друг модел, надали толкова достъпен в ценово отношение.

29. Opel Meriva - 1365
Тук нови автомобили няма по съвсем обяснима причина - Meriva не се произвежда от 2017 насам.

28. Citroen C3 - 1375
От тях нови са 479, но част от тези регистрации впоследствие са отписани и реекспортирани към други пазари. Статистиката тук не включва разглеждания от нас като отделен модел C3 Picasso (107 бройки).

27. Toyota Corolla Verso - 1392
И този модел вече не се произвежда, така че говорим само за употребявани коли. Разглеждаме Corolla Verso отделно от Corolla седан и хечбек.
Любопитна тенденция е, че т. нар. миниванове, които рязко загубиха пазарен дял в Западна Европа, у нас все още се радват на силно, и даже на растящо търсене.

26. Toyota Avensis - 1480 автомобила
И тук няма нови коли, след като японците теглиха чертата на Avensis и преди две години го замениха с Camry за европейския пазар. В сметката не са включени регистрациите на Avensis Verso (79 бройки).

25. Mercedes ML - 1651
Първото поколение на тази кола пренесе лукса в света на грубоватите офроудъри. И освен това остана в историята като най-калпаво направения Mercedes на всички времена. Но втората му генерация се радва на по-добра репутация.

24. Toyota Corolla - 1557
Почти половината от тези регистрации (752) се падат на нови автомобили. Както споменахме, тук не се включва статистиката за Corolla Verso.

23. Peugeot 307 - 1679
Още един отдавна пенсиониран на Запад модел, който тепърва ще залива българския пазар. В статистиката са добавени и кабрио версиите СС (общо 59 коли).

22. BMW X5 - 1681
Тук нови са едва 115 автомобила, всичко друго е втора ръка. Самият факт, че употребяваното Х5 е по-популярно у нас от Corolla и Peugeot 307, говори много за спецификите на българския пазар.

Още по темата четете на сайта на Automedia.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
1
 
! Отговори
До 5. преди 3 години
Вместо да взема 10г. стара кола на 300000км за 15000лв. си взех на лизинг нова, три цилиндрова, с ресурс около 250000км. Дори да изкара 150000км, както ме убеждават, с карането ми в БГ ще ми стигне за 15години напред... Дай Боже, да изкарам до 65г., все ще подкарам някоя кола на хлапетата... Пък що да не си взема пак нова!
9
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Който разбира ръчка Тойота, другите кесат пред сервизите.
8
0
 
0
 
! Отговори
Перничанин преди 3 години
*** не моете да познаете
7
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Психопрофила на застаряващия бг бачкатор е да си купи сънувания през комунизма и прехода немски автомобил. И после да тръгне по моргите за части, които майстора (роднина, приятел, негов човек) му е казал че "уеко са тлъгнали".
6
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всеки кара кола според джоба му. Не разбирам само хората, които се заробват с непосилни кредити за автомобили само за едното смешно реноме, но пък нали в БГ това е "много важно". Автомобила трябва да е такъв, че като отиде в сервиза да си покриеш ремонта с една въздишка за паричките, които ще оставиш, а не да получаваш сърдечен пристъп от сумите и да плачеш по цели нощи, чудейки се от къде ще го платиш.
5
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Я да видим колко коли на старо ще има от "бюджетните SUV", дето са с еднолитрови трицилинрови двигатели. Проектирани са да изкарат средно 110х км и то с хубаво гориво, турбо компресорите им също...
4
3
 
12
 
! Отговори
Само да напомня.. преди 3 години
...че подобна структура на покупки на автомобили на старо е много сигурно доказателство за вменяемостта на нацията ни....Жалки "мачкащи" лузъри, хвърчащи с 10+г луксозни возила по пътищата ни в опит да се пребият в някое крайпътно дърво, това сме ние, българите, според тези статистики...
3
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пълно е с баракуди. Селяните си ги обичат. Невменяемост!
2
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Почти всички измислени шефчета на държавна хранилка, с ниските заплати, карат пасат осем, или девятка, като колата е регистрирана на името на бабата на жена им, по вуйчова линия.
1
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пасат и бмв къде забравихте !?!

Спонсорирани публикации