Амстердам въвежда ограничение на скоростта 30 км/ч по повечето улици

Изключение ще се прави за градските автобуси, трамваите и такситата
8 дек 2023 08:38, Елка Василева
59
Амстердам въвежда ограничение на скоростта 30 км/ч по повечето улици
Снимка: архив, БГНЕС

Амстердам ще стане първият град в Нидерландия, който ще въведе от днес ограничение на скоростта от 30 километра в час по повечето улици в опит да направи града по-безопасен и тих, предаде ДПА.

Това ограничение на скоростта е необходимо поради увеличаващите се пешеходци в града, каза Мелани ван дер Хорст, градски съветник, отговарящ за трафика. „В резултат на това има все повече опасни ситуации в движението“, посочи Ван дер Хорст.

Миналата година са регистрирани около 4800 катастрофи, при които е била извикана линейка, а най-малко 15 души са загинали.

Ограничението на скоростта ще засегне 80% от улиците в града, докато на някои главни пътища ще бъде разрешено ограничение от 50 км/ч.

Изключение ще се прави за градските автобуси, трамваите и такситата – но само, ако има допълнителна лента за тях.

Броят на жителите на Амстердам, който в момента е около 800 000, расте, а ежегодно най-малко 20 милиона туристи посещават града.

Снощи 4500 улични табели, които бяха предварително поставени из града, бяха официализирани, а повредени знаци например със стикери бяха поправени.

Амстердам иска да даде приоритет на колоезденето и ходенето пеша.

Много улици в центъра на града са затворени за автомобилно движение и са превърнати в пешеходни и велосипедни зони.

Има и все повече т. нар. fietsstraten, велоалеи, където автомобилите са само гости, а велосипедистите имат предимство.
(БТА, Петя Гергова)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Сбърканяшка работа. 90% от работещите там едвам кретат и допринасят с 5% за иконимиката, но останлите, които реално опъват каиша, биват наказвани, да сампешеходци и те ... Извратеняшка работа.
52
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ами правят се подлези, надлези и подобни за пешоходците. На пешеходни пътеки легнали полицаи и светофари.
51
1
 
1
 
! Отговори
blunt to my lips преди 2 месеца
Само червените фенери и тревата да не пипат.
50
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Има основно правило: колкото повече разрешената максимална скорост пада под безопасната за пътя, толкова повече се увеличават катастрофите, но в Амстердам май са го забравили
49
2
 
2
 
! Отговори
Факт преди 2 месеца
Ясно е, че градовете няма да останат без автомобили, както е ясно и че ограничаването на автомобилите няма да направи градовете по-безопасни и по-чисти. Единствено ще направят живота ни по-труден под натиска на екоталибаните.
48
2
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 2 месеца
Това е бъдещето.Градовете ще стават все по-непривлекателни за автомобили и съответно по-чисти и безопасни.Дано тази тенденция стигне и до България.
47
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В Индия има прекрасно превозно средство, РИКША, да се въведе в цял ЕС, екологично е, каруците не са, тези животни са големи и оставят въглероден отпечатък. Има и рикши теглени от хора, за по екзотично. Така нито ще се ходи пеша, нито ще е необходима кола, или парко място, всичко става супер.
46
0
 
0
 
! Отговори
Гошо преди 2 месеца
Друг е въпроса че реално центъра на Амстердам става само са пеша ходене ,то е такава теснотия там
45
1
 
0
 
! Отговори
Гошо преди 2 месеца
До Анонимен34...а още по елементарен въпрос Къде учат тия деца,2 та са на 2 часа път от центъра с градския транспорт
44
1
 
3
 
! Отговори
Автоталибан преди 2 месеца
Незабавно премахване на сини, зелени и всякакви зони. Всички тротоари да се преустроят на максимум 30 см широчина и останалото да се влее в улицата. Вписване в конституцията на правото на човек безусловно да паркира и кара навсякъде. Премахване на евростандартите. Облекчения за внос на автомобили на стойност под 2000 евро. Премахване на ГТП и гражданска отговорност, коланите и ограниченията за скорост. Колата над всичко! Бръъм, бръъм!
43
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Хора, на кой свят живеете?! Не може без кола в днешно време. За някои е ежедневна необходимост, за други 2-3 пъти седмично, за трети веднъж седмично и т.н., но е необходимост. Без кола могат младоците, на които им е широко около врата.
42
2
 
4
 
! Отговори
Екоталибан преди 2 месеца
В центъра на София да се допускат само коли само с пет души в купето и двама в багажника. А децата, на които училището не е на две крачки, да стават в два-три часа през нощта и да припкат бодро до училището си.
41
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Голяма грешка правят в Амстердам, но сами са си виновни. Както са тръгнали да връщат волските и конските каруци. Все пак живота е невъзможен без транспорт след като сме излязли от пещерите. Гледам, че на някои много им се ще да ни натикат в пещерите и да не излизаме от тях.
40
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Павеле, остави го тоя. Знаем от коя партия е. На автоталибите...
39
3
 
5
 
! Отговори
Павел преди 2 месеца
Всичко може да се върши с градския транспорт или пеша - в центъра. Паркирането в синя или заелена зона е трудно не защото е скъпо, а защото няма места, а няма места заради такива като теб (да да, знам че имаш паркоместа), които си мислят, че колата е крайна необходимост. Затова центъра е превърнат в задимено автогробище, а тротоарите - в паркинг.
38
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Павелчо, ама как така и на кола се качваш? Нали досега твърдеше, че може всичко да се върши с обществения транспорт?! Е, трудно ще ти е с паркирането в Центъра, щом нямаш пари за синя или зелена зона. Аз нямам проблем с трите си частни места за паркиране на две различни места в Центъра, където е синя зона, но ти искаш да ми забранят да си ползвам колата.
37
1
 
8
 
! Отговори
Павел преди 2 месеца
Ползвам колата за извънградско и ако трябва да се пазарува нещо обемно или за цяла седмица от някой от големите дискаунтери. През останалото време съм с градския транспорт. В центъра не стъпвам с колата, защото времето прекаранео в задръствания и търсене на място за паркиране (не в нарушение) е огромно. БезСмислено е да се спори с човек, който не вижда по-далеч от носа си и няма никакво чувство за общностна принадлежност.
36
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Градски транспорт ли? Няма да забравя как през 2005-2008 пътувах 2-3 часа от Младост 3 до Орлов мост с градския транспорт. Това ме принуди да се върна да живея в центъра на София. Сега се движа или пеша или с колата си. Градския транспорт ми върши работа 3-4 пъти в годината.
35
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Безмислено е да се дискутира с човек, който е убеден, че с градския транспорт човек може да си върши работата. За мен такова твърдения е абсурдно.
34
2
 
6
 
! Отговори
Павел преди 2 месеца
В София 2 часа с градски транспорт?! Това да не е Токио. От Чепинци до Владая ли е маршрута? Малко, преувеличаваш... Аз не твърдя, че трябва да спрем колите от утре да се предприемат стъпки да има условия това реално да се случи. В момента няма изглед изобщо някога да се случи.