Лесни техники за борба с умората

Препоръчително е веднага след събуждане да отворим прозореца
18 ное 2015 17:30, Анна Дантева
4
Лесни техники за борба с умората
Снимка: Reuters, архив

Когато сънят не достига и умората се натрупа, тя започва да пречи на ежедневните дейности, включително и на работния процес. Добрата новина е, че има няколко ефективни стъпки, с помощта на които тя може да се повлияе, за да се чувстваме енергични и продуктивни.

1. Слънчевата светлина
 
Препоръчително е веднага след събуждане да отворим прозореца и да „съберем“ слънчеви лъчи. Биологичният ни часовник е чувствителен към светлината и тъмнината и по този начин се спомага процесът на събуждане.
 
Сутрешното слънце освежава и възстановява силите. С негова помощ се подобряват когнитивните функции и настроението като цяло – ползи, които тъмната стая не би могла да предостави.
 
2. Хидратация
 
Важно е организмът да бъде хидратиран през целия ден, като се започне още от сутринта. Ефектите от липсата на сън и злоупотребата с алкохол са почти едни и същи – дехидратират организма, отразяват се негативно върху преценката и когнитивните функции.
 
 

4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
14
 
! Отговори
Аксел преди 5 години
Авторката е за нобелова награда - открила е водата, храната и светлината. Мисля, че още по-голяма стойност ще има матрялчето, ако се добави и облекчаващото ходене до тоалетна.
2
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-добрата техника е да не се работи. Ако беше хубаво да се работи те и дупедатите с антоража си щяха да работят!
1
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има една-единствена ефикасна техника срещу умората - почивка. Ама нали трябва да се пълни вестника...