Спортуване в снега – няколко доказани ползи

Изгарят се повече калории, дишането е по-здравословно
Обновена: 20 яну 2017 21:08 | 20 яну 2017 20:20, Eкип на Puls.bg
1
Спортуване в снега – няколко доказани ползи
Източник: Reuters, архив

Топлината и уютът на фитнес залите и закритите салони за спорт са прималиви и избавят мнозина от студа, вятъра, влагата и леда. За разнообразие обаче е препоръчително поне веднъж в седмицата да се спортува и на открито – ако не вали твърде силно или не е твърде студено.

В изследване от 2012 г. екип лекари от Института по Спортна медицина в Майнц, Германия, потвърждават три големи ползи от откритите зимни тренировки...

1.  Изгарят се повече калории

При треперене в студа се изразходват калории за поддържане на телесната температура, но това се случва при застой. При движение, колкото по-студено е, толкова по-силен е импулсът за по-бързо движение с цел генериране на повече топлина. Действащи съгласувано, тези процеси ускоряват телесния метаболизъм до 30% в сравнение със спортна активност на закрито и топло. Колкото по-студено е, толкова повече ползи ще бъдат извлечени от тренировката, което за мнозина означава и повече стопени мазнини.

2. Дишането е по-здравословно

Екипът установява, че типичните фитнес салони страдат от лошо качество на въздуха. Засечени са значително високи нива на формалдехид, въглероден диоксид и фини прахови частици, особено по време на групови ареобни упражнения. Това е от особено значение – при физическо натоварване се диша не само по-ускорено, но и по-дълбоко – въздушните замърсители проникват много по-лесно и мощтно в белите дробове и кръвта.

Въздухът на открито е в пъти по-добър за спорт, стига да не е в близост да натоварени пътища и индустриални замърсители. Препоръчва се избягване на най-дълбокото дишане, когато температурите са под 0 °С и стриктно дишане само през носа, когато те са под -5 °С.

3 Преборва се зимната депресия

Зимната депресия е валидно медицинско състояние, което може силно да повлия не само настроението, но и поведението на всеки човек. Породено предимно от пониженото количество слънчева светлина и ниските температури, то води до нарушения в хормоналния баланс и понижаване нивата на серотонина – молекулата на щастието.

Дори разсеяната слънчева светлина, проникваща през гъстите зимни облаци е достатъчна, за да стимулира лекото покачване на този хормон, а учестеното кръвообръщение при спорт го разнася бързо из цялото тяло, което води до повишаване на общия тонус и настроение.

Повече полезна информация може да намерите в рубриката „Фитнес и рехабилитация“ на Puls.bg


1
Още по темата: калорииспортуване
Още от
Напиши коментар Коментари

Храни, които помагат за златист слънчев тен (галерия)
Храни, които помагат за златист слънчев тен (галерия)

Храни, които помагат за златист слънчев тен (галерия)

Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци
Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци

Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци