Спортуване в снега – няколко доказани ползи

Изгарят се повече калории, дишането е по-здравословно
Обновена: 20 яну 2017 21:08 | 20 яну 2017 20:20, Eкип на Puls.bg
1
Спортуване в снега – няколко доказани ползи
Източник: Reuters, архив

Топлината и уютът на фитнес залите и закритите салони за спорт са прималиви и избавят мнозина от студа, вятъра, влагата и леда. За разнообразие обаче е препоръчително поне веднъж в седмицата да се спортува и на открито – ако не вали твърде силно или не е твърде студено.

В изследване от 2012 г. екип лекари от Института по Спортна медицина в Майнц, Германия, потвърждават три големи ползи от откритите зимни тренировки...

1.  Изгарят се повече калории

При треперене в студа се изразходват калории за поддържане на телесната температура, но това се случва при застой. При движение, колкото по-студено е, толкова по-силен е импулсът за по-бързо движение с цел генериране на повече топлина. Действащи съгласувано, тези процеси ускоряват телесния метаболизъм до 30% в сравнение със спортна активност на закрито и топло. Колкото по-студено е, толкова повече ползи ще бъдат извлечени от тренировката, което за мнозина означава и повече стопени мазнини.

2. Дишането е по-здравословно

Екипът установява, че типичните фитнес салони страдат от лошо качество на въздуха. Засечени са значително високи нива на формалдехид, въглероден диоксид и фини прахови частици, особено по време на групови ареобни упражнения. Това е от особено значение – при физическо натоварване се диша не само по-ускорено, но и по-дълбоко – въздушните замърсители проникват много по-лесно и мощтно в белите дробове и кръвта.

Въздухът на открито е в пъти по-добър за спорт, стига да не е в близост да натоварени пътища и индустриални замърсители. Препоръчва се избягване на най-дълбокото дишане, когато температурите са под 0 °С и стриктно дишане само през носа, когато те са под -5 °С.

3 Преборва се зимната депресия

Зимната депресия е валидно медицинско състояние, което може силно да повлия не само настроението, но и поведението на всеки човек. Породено предимно от пониженото количество слънчева светлина и ниските температури, то води до нарушения в хормоналния баланс и понижаване нивата на серотонина – молекулата на щастието.

Дори разсеяната слънчева светлина, проникваща през гъстите зимни облаци е достатъчна, за да стимулира лекото покачване на този хормон, а учестеното кръвообръщение при спорт го разнася бързо из цялото тяло, което води до повишаване на общия тонус и настроение.

Повече полезна информация може да намерите в рубриката „Фитнес и рехабилитация“ на Puls.bg


1
Още по темата: калорииспортуване
Още от
Напиши коментар Коментари

6 важни ползи от маслото от ший
6 важни ползи от маслото от ший

6 важни ползи от маслото от ший

Домашен крем против стареене с кокосово масло
Домашен крем против стареене с кокосово масло

Домашен крем против стареене с кокосово масло