Премина ли пикът на сайтовете за групово пазаруване?

През 2011 г. този пазар в България се оценява на около 20 млн. лева
Обновена: 19 мар 2012 14:46 | 19 мар 2012 10:09, Бойчо Попов
0
Премина ли пикът на сайтовете за групово пазаруване?
Groupon държи повече от половината пазар в САЩ. Снимка: Reuters

Без съмнение колективното пазаруване вече представлява самостоятелна индустрия, която се разви твърде бързо. Някои анализатори дори смятат, че тя напомня твърде много на дот-ком ерата.

По прогнозни данни за 2011 година пазарът в САЩ се е оценявал на 2,7 млрд. долара, като по-голямата част принадлежи на основните играчи - Groupon (53% за aвгуст 2011) и LivingSocial (20% за aвгуст 2011).

Останалите над 300 сайта се борят за остатъка от пазарния дял, а по-малките престават да съществуват. Въпреки големите цифри обаче za 2011 година Groupon записа близо 351 млн. долара загуба.

Google Offers, от друга страна, не оправдава очакванията и бележи спад в продажбите, а проектът на Марк Зукърбърг - Facebook Deals беше спрян само няколко месеца след пускането си.

И в Китай ситуацията е сходна – в азиатската страна към юли 2011 сайтовете за колективно пазаруване са били над 5 500, реализирали са общо над 18,9 млрд. долара в продажби от над 42 млн. потребители. Досега обаче затворилите или променили бизнес модела си компании от бранша са 1 500. Най-големите остават на пазара - това са 24quan.com, Gaopeng.com, Taobao.com. И въпреки това китайски анализатори твърдят, че всички сайтове работят на загуба. Дори и тези от Топ 10.

Безспорно цифрите показват, че пикът в китайският сектор е приключил. Същото може да се каже и за САЩ. И както обикновено, по-слабо развитите пазари като българският например, реагират със закъснение. Затова едва ли ще мине много време, преди 76-те сайта (засега), опериращи в България, да последват тенденцията.

Оценяваният според управителя на Grabo.bg Сребрин Ватралов на 20 млн. лева през 2011 година пазар на груповото пазаруване може би също е достигнал пика си.

Целия анализ четете в Investor.bg


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Спонсорирани публикации