Авиокомпаниите се готвят за голям удар по бизнес пътуванията

Авиоиндустрията се ангажира да достигне нетни нулеви емисии до 2050 г.
15 окт 2021 15:18, Анисия Иванова
8
Авиокомпаниите се готвят за голям удар по бизнес пътуванията
Снимка: Pixabay

Докато големите корпорации търсят драстични начини за намаляване на въглеродните емисии от корпоративни пътувания, авиокомпаниите се подготвят за голям удар по пътуванията бизнес класа, които са ключово перо в приходите им, споделят ръководители на индустрията и експерти.

Няколко компании като HSBC, Zurich Insurance, Bain & Company и S&P Global вече обявиха планове за бързо намаляване на емисиите от бизнес пътувания с цели 70%.

Някои обмислят „въглероден бюджет“, тъй като са подложени на нарастващ натиск от страна на защитниците на околната среда и инвеститорите да намалят непреките емисии, които допринасят за изменението на климата.

Полетите представляват около 90% от емисиите на бизнес пътуванията. Тяхното намаляване е най-лесното и бързо постижимо за компаниите, които искат да се похвалят със зелени политики.

В началото на месеца на среща в Бостън ъдесетилетия след целите за намаляване на емисиите за корпоративни пътувания.

„Това ще бъде труден период за авиокомпаниите и те ще трябва да се адаптират“, каза Кит Бренан, съосновател на базираната в Лондон Thrust Carbon, която съветва S&P и други клиенти относно определянето на бюджети за въглерод.

"Мисля, че това, което ще стане, колкото и странно да звучи, е по-скоро отделяне на нов вид бизнес класа, където може да получите всички нейни удобства, но без седалката", каза той пред "Ройтерс", имайки предвид VIP зоните в летищата и по-хубавите ястия. "Защото в крайна сметка всичко се свежда до зоната в самолета и колко място заема тя."

Полетите бизнес класа отделят около три пъти повече въглерод от икономичната класа, тъй като седалките заемат повече място и повечето от тях са празни, според проучване на Световната банка.

Целият анализ четете в Bloomberg TV Bulgaria


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бях чела, че самолетите са един от основните замърсители на атмосферата. Милиони полети годишно и като си представиш, какво бълват тези двигатели, не се учудвам.
7
2
 
4
 
! Отговори
Може би преди 1 месец
Бизнес полетите са до Китай,Малайзия,Сингапур,Токио,Азия като цяло.НЙ все още е място за изложения,конференции и т.н което пак е предимно същата релация.Вярно е че може да се спести от европейски полети разни изгъзъци като роял на борда,отделен бар с годишни уйскита и шампанско с хайвери.Като цяло търговията с емисии просто ще прибави още към крайната цена на билета,нищо повече.Някой да таксува военните полети?Там знае ли се и контролира нивата?Май се мери с различен аршин?
6
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
По европейските дестинации бизнес класата не предлага нещо много по-ралично от икономичната.Бизнес класа си струва да платиш само за презокеански полет,напр.до САЩ или Канада.
5
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Анкета:Бихте ли се качили в самолет,при положение че почти всички пилоти са ваксинирани?
4
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Уфф .. тази компания си струва, да я купиш, само за да и патентоваш ейността и да я закриеш ...
3
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От 2 - Защо ме цензурирате!!!!П А Р А З И Т И!!!!
2
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какво следва? Ще забраните и личните самоле ти ли? Злобни кoмyнисти, такива! Затова в САЩ ви избивах преди години! *** долни!!!
1
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ок. 10 ще спрат, емиратите няма да спрат. Да са живи и здрави "челените", но аз ще си пътувам в бизнес класата, защото ми е нужно ... и е приятно. А и още нещо - кой ще откаже бизнескласата? приходите са ОГРОМНИ? Аз ако съм инвеститор в таква компания, ще съдя! Майната ѝ на екологията....