"Чернобил", "Рокет мен"... Музика като на кино!

Повече за саундтраците на "Оскар"-овите заглавия
17 яну 2020 17:15, Александър Попов
0
 "Чернобил", "Рокет мен"... Музика като на кино!
Хилдур Гиднадоттир. Снимка: БГНЕС
Ехото от наградите "Златен глобус" утихва, но шумът около номинациите за "Оскар" тепърва ще се разстила като червения килим пред "Кодак тиътър". Докато критиката брои ребрата на Хоакин Финикс в "Жокер" и жонглира с шансовете на Тарантино срещу Скорсезе в категорията за най-добър филм, обръщаме поглед към саундтраците на три от най-коментираните заглавия за изминалата година.
 
Исландка облича в звуци трагедията на "Чернобил"
 
Най-голямата ядрена катастрофа в историята на човечеството бе разказана в пет епизода от шведа Йохан Ренк, който тийнейждърите на 90-те разпознават като музикантът Стака Бо. "Чернобил" спечели "Златен глобус" за най-добър мини сериал и поддържащ актьор, а епичната агония една човешка грешка в комунистическа Украйна е обвита в мелодиите на Хилдур Гиднадоттир („Анимато мюзик“/Universal Music Group).
 
Исландката свири на чело от петгодишна, а концерти започва да изнася на 10. В биографията й като сигнална лампа за повишена радиоактивност свети и музиката към "Жокер", за който има номинация за "Оскар". Хилдур живее в Берлин с малкия си син и е превърнала етаж от стара фабрика в свое студио. Когато започва работа по "Чернобил" не предполага колко близки до нея хора са афкетирани от трагедията. "Инжинерът, с който работих, е от Италия и имаше страшно много здравословни проблеми заради директно излагане на радиация. Разпростряла се е толкова тихо и в такъв чудовищен мащаб. Голямото предизвикателство да композираш по тази история бе в това, че тя е смазващо реална, а не измислица", разказва Хилдур.
 
Краят на дъгата за Джуди Гарланд
 
Рене Зелуегър може да пее и това бе отчетено с номинацията й за "Оскар" в мюзикъла "Чикаго" (2002). Постижението й с кабаретен ореол обаче прилича на чернова в час по музика в сравнение с емоционалния интензитет в изпълненията на Джуди Гарланд в Judy. Актрисата посещава вокален педагог в продължение на 4 месеца и заковава на живо всяка нота от епичните концерти на звездата в лондондския театър Talk of the Town.
 
Саундтракът Judy (Анимато мюзик/Universal Music Group) е първия албум на Зелуегър. В него тя обединява сили с поп звездата Сам Смит за уникална версия на една от най-емблематичните класики на Гарланд – Get Happy, и си партнира с Руфъс Уейнрайт (съавтор на повечето хитове на Роби Уилямс) за красив римейк на Have Yourself A Merry Little Christmas
 
Зелуегър прави интерпретации на едни от най-обичаните и популярни класики на любимката на Америка като Come Rain or Come Shine и Over the Rainbow. Записите на изпълненията в Judy са направени в Abbey Road Studios в Лондон и улавят наелектрезиращата енергия на Гарланд на фона на бурния й личен живот и нестабилно здравословно състояние.
 
Диамантени обeци от Елтън за късмет
 
Актьорът Тарън Еджъртън получава безценен подарък по време на снимките на "Рокет мен" – първият чифт диамантени обeци, които Елтън Джон си купува още преди да се превърне в сензация през 70-те. Легендарният изпълнител е ключова част от творческият екип на филма, но съзнателно избира да не дирижира емоционално саундтрака. Еджъртън минава вокален мастър клас с продуцента Джайлс Мартин. От трансформацията на Saturday Night’s Alright for Fighting в епично групово изпълнение, до превръщането на I Want Love в сърцераздирателен момент на конфликт по време на вечеря в семейството на малкия Реджи (Елтън Джон), всяка песен е замислена така, че да следва уникалния разказ във филма.
 
Саундтракът към "Рокетмен" включва изцяло нова песен-дует между Елтън и Тарън - (I’m Gonna) Love Me Again и тази песен донесе на британската икона първата номинация за Златен глобус в тандем с дългогодишния му съавтор и верен приятел Бърни Топи.

 


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари