Ryanair не качва клиенти, които са си поискали парите за отменен полет

На някои пътуващи са поискани суми от 600 паунда, за да пътуват
Обновена: 12 окт 2021 18:51 | 12 окт 2021 18:11, Нели Христова
46
Ryanair не качва клиенти, които са си поискали парите за отменен полет
Снимка: БГНЕС

Ryanair е обвинен, че е забранил на пътниците, които са си поискали парите за самолетните билети при отменени полети обратно по време на пандемията, да предприемат нови полети тази година - освен ако не върнат възстановените суми.

Проучване на MoneySavingExpert (MSE) установи, че пътниците, които са искали възстановяване на средства от своя, са се сблъскали в последния момент с условие да заплатят до 600 паунда, ако искат да се качат на самолет на Ryanair.

По време на блокирането Ryanair продължи да лети по много от своите маршрути, въпреки че повечето правителства бяха забранили на гражданите си да пътуват.  Авиокомпанията отказа да възстанови суми на засегнатите пътници, които не могат да пътуват, което накара мнозина да търсят успешно възстановяване на такси от своята компания за кредитни карти, по-специално American Express.

На трима от тези пътници, които са направили нови резервации с Ryanair, за да пътуват тази година, им е казано, че могат да летят отново само с Ryanair, ако върнат възстановената сума. На един пътник този ултиматум е даден само часове преди да трябва да отлети.

MSE заяви, че поне в два случая Ryanair е поискал възстановяване на суми между 400 и 630 паунда. MSE заяви, че е видяла десетки подобни случаи във потребителския си форум и в социалните медии.

Ryanair защитава позицията си, твърдейки, че винаги е била "авиокомпания без възстановяване на суми", когато полетът е бил отменен, и че нейните условия оправдават действията й. През май миналата година MSE съобщи, че някои служители на Ryanair са заплашили, че ще вкарат в черния списък пътници, които са използвали връщане на таксата, за да получат възстановяване, което авиокомпанията отрече по онова време.

"Това е абсолютно възмутително поведение на Ryanair. По същество тези пътници бяха уведомени за заплащането в момент,  в който вече са планирали почивката си, а вълнението се превърна в стрес и безпокойство. Да им позволиш да резервират полет за почивка и да им съобщиш тази новина в последния момент, не показва никакво уважение към хората", заяви Гай Анкер, заместник-редактор на MSE.

По думите му, Ryanair е предложил на засегнатиге пътници да върне парите за тазгодишните полети, ако не изплатят обратно сумите, които са си възвърнали от предишни полети, но по този начин туристите биха загубили стотици лири в настаняване, коли под наем и разходи за COVID тестове, ако не пътуват.

"Полетите на Ryanair, които работят по график, не предлагат възвръщане на средства - това е ясно посочено в "Условията за ползване на Ryanair", договорени от клиента по време на резервацията. Те заявяват, че можем да откажем да ви превозим, ако ни дължите пари по отношение на предишен полет поради това, че плащането е било обезчестено, отказано или презаредено срещу нас."

Миналата седмица Органът за конкуренция и пазари прекрати разследването си дали British Airways и Ryanair са нарушили закона, като не са предложили възстановяване на средства на клиенти, които не са могли законно да вземат полетите си поради ограничения. Тогава се казваше, че авиокомпаниите трябва да им върнат парите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това не е текст на новина, а някакъв миш-маш - толкова неадекватно преведен и неграмотно написан, че е мъчение да се изчете докрай.
35
0
 
6
 
! Отговори
E преди 2 години
Аз разбирам казуса така. Те не връщат пари за полети, които са се състояли, но пътниците не са могли да пътуват поради ограниченията. Връщат пари, ако полетът е анулиран.
34
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Евтиното винаги излиза скъпо.
33
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като са авиокомпания, която не връща пари, защо миналата годинава март-април в началото на пандемията връщаха, а сега пък вече си ги искали. Как така искаш нещо, което ти доброволно си върнал на клиента? Не мога да разбера позицията на фирмата. В такъв случай е трябвало в документите да е разписано и това, защото и на мен ми бяха върнати пари, но никъде не беше упоменато, че при следващо пътуване ще ги дължа. Що за пр0ст0тия!?
32
0
 
6
 
! Отговори
Дължат ми пари преди 2 години
Дължат ми пари за 4 полета гадовете , несъстояли се по по тяхна вина Не ми се разправяше, обаче можеше да си ги върна тройно от застраховката само. Факт е ,че бяха единствената компания , която не ги върна. А и гръцката също , но те искаха телефонен разговор да се проведе , а аз не се обадих
31
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Разликата между ирландците и ромите е само в езика...
30
4
 
7
 
! Отговори
Веселинъ 7112136860 преди 2 години
Аз съм на колело. Да ми го понадухате !
29
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До сдфдсфНе му се обяснявай. На такива, дето се мисялт за по-по0най, не ми се приказва. Аз също имам 5 години стаж като програмист и ще кажа, че такива лекенца са много малко, ама са мнгоо шумни.
28
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Asd- Ако само се опалчеш и се окаже, че е легитимни, ще ти покрият всичкоте искания на секундата. Подобни искове са много лоши за комапмнията. Дори да изгубиш, те ще изгубят мнгоо повече откъм пари и доверие.
27
2
 
2
 
! Отговори
Евала до @@@ преди 2 години
Ами той #22 правилно ти го е казал: всеки има право да се изразява, както реши. Твоето недоволство , моме , се нарича мрънкане, което дразни. А аз ти обясних, че никой нормален бизнес не се прави за черните ти очи, трябва да има икономически интерес. А ти искаш хем ... докрая, хем душата в рая. Типично по женски.
26
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За да вземе 300 кинта на далавера, Rayn-ката ще изгони клиенти, дето може би ще се возят с нея още соттици пъти и ще отчужди привтелите и семействат им? Хм ... не че нещо, ама не ми се вярва, това да е абсол'тната истина.
25
0
 
7
 
! Отговори
Asd преди 2 години
Т.е. Програмисте ти ако беше и имаше застраховка на картата от банката нямаше да се възползваш, а да оставиш парите си при горките Раян еър? Също е различно бай Иван самостоятелно да предяви иск спрямо колективен от American Express примерно.
24
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 24, 25 - Само дето нямат право, арбитрарно да отказват услуги и да прилагат договир, които противоречат със законити, проади причини, които вашите малки прани глави, едва ли ще схванат. И 25 - Хубавичко е, да се съдиш с тях, защото с адвокат за 500 лева, ще ще се нахендрят с адвокати за 25000 лева и вероятно ще си веземеш обезщетението. Цялата игра на тези компании е, да те кнакарат, да се откажеш от правата си.
23
3
 
11
 
! Отговори
Asd преди 2 години
Много некадърно преведено, все едно само си го пуснал през онлайн преводач... Никаква редакция.Иначе казуса е елементарен. Раян еър не възстановяват пари, това си е по техните правила и в договорите. Само, че бай Иван примерно се сеща, че има застраховка през картата си и пуска иск да му възстановят анулирания полет. Банката издадел плаща и после си иска парите от Раян еър. Сега бай Иван иска пак да лети ама тези са злобни и не забравят... Искат си парите или не го пускат да лети.
22
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ХемусА това ... трибуквието, део е цензурирано, нали?
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До @@@Ми кат да дразни .. чупка уееее! Ареееше ми каа как ша са самоизразявааам тука имам праавааа-мрааавааа ааа ууууу.
20
0
 
7
 
! Отговори
ъъъ преди 2 години
Авторката да не е била "обезчестена", че ползва такива думи по отношения на финансови транзакции?
19
2
 
3
 
! Отговори
@@@ преди 2 години
До ЕвалаРиват селяните като теб. Гражданите недоволстват. От къде ви идва тази дивотия да имитирате селския говор писмено? Изключително дразнещо е. Иначе е нормално никой да не се оплаква, когато нещата са в негова полза и да прави това, когато са срещу него. Какво чудно има?
18
0
 
7
 
! Отговори
Супер превод преди 2 години
Можем да откажем да ви превозим, ако ни дължите пари по отношение на предишен полет поради това, че плащането е било обезчестено... :-)))
17
1
 
1
 
! Отговори
До 5 преди 2 години
А дано и ти и собствениците ти!!!