Не липсата на лаптоп спирала учениците, а липсата на интерес

МОН ударно купува устройства заради очаквана нова вълна на коронавирус
Обновена: 17 юли 2020 14:52 | 17 юли 2020 14:52, Камелия Цветанова
46
Не липсата на лаптоп спирала учениците, а липсата на интерес
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Учебната година трябва да започне присъствено, но най-вероятно ще има и преминаване към електронното заради очакваната нова вълна на разпространение на коронавируса.

Още по темата

Според пресветния министър Красимир Вълчев голяма част от учениците, които не са се включили в електронното обучение, не са го направили поради социално -икономически причини, а поради липса на отношение към образованието.

„Те имат телефон, но нямат лаптоп или таблет, но могат да учат и от телефона“, коментира министърът.

При старта му през март 10-15% от учениците не са се включили в обучение като половината заради липса на Интернет, а другата половина са декларирали, че нямат устройство.

Над 500 устройства са купени от МОН през пролетта, 800 са дарени, а вероятно и няколко хиляди са предоставени на ученици без съдействието на министерството.

Голяма част от учениците са ползвали техника, която е на училищата.

„През следващите месеци значително, включително средства от ЕС, ще се насочат насочат към купуването на устройства, които да се ползват от учениците“, съобщи Вълчев.

Над 80% от училищата са работили с електронни образователни платформи, останалите са се възползвали от други варианти.

За новата учебна година се планира да се учи само в една електронна образователна платформа.


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Защо не вземат да разрушат училищата. Толкова модерни идеи, ето още една. Пести се от база, от електроенергия, от вода, от транспорт, от администрация и т.н. Ще се учи от в къщи. Сега по-сериозно. Това е върховна простотия на шепа учители сподвижници на Александров и подобни. Които искат да блеснат с оригиналност, пророческа прозорливост и т.н. Колко пълноценно е ученето от в къщи сега не може да се види. То не е да знаеш азбуката и да щракаш на компютъра. Ако е така, то провалени сме.
43
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А може и като Франция - 1 ден от седмицата да не се ходи в училище. И тогава може да е изпитването.
42
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ПРЕПОДАВАНЕ - 30 МИНУТИ И МАРШ В КЪЩИ,
ИЗПИТВАНЕ ОТ ДОМА - ТАКА И РОДИТЕЛИТЕ ЩЕ СИ ДОУЧАТ ,
И ДЕЦАТА ЩЕ СЕ НАУЧАТ КАК СЕ ДОБИВАТ ЗНАНИЯ В МРЕЖАТА!
41
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А как не ви хрумна да намалите продължителността на учебни час?
Онлайн - 30 минути, а присъствено - 45 минути.

ТРЯБВА ДА Е ОБРАТНОТО!
40
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
20,

С питане на Гугъл накрая нищо не знаят. В крайна сметка практиката и усилието да решиш и разбереш дават трайните знания и осмислянето. С Гугъл си е вид преписване. Затова са неграмотни накрая.
А и ще дам пример за дете в 5ти клас. Не знае и не иска да научи таблицата за умножение. С налучкване "решава" около 50% от тестовете, но грам не вдява. Вади 4ки и 5ци, а при тестове 70% са минал/3 по света. Накрая му писаха една 6ца и 6 за годината. Отчитат успех, а какво знае според теб? София...
39
0
 
11
 
! Отговори
15 преди 3 месеца
Абе гус'ин министър, а вий осигурихте ли на всеки даскал служебно устройство и бърз интернет? Не, разбира се. Ползвате личните средства на подчинените ви учители и биете тъпана!
38
0
 
4
 
! Отговори
Астрономия преди 3 месеца
До Анонимен
Не....Идеята на еднината платформа е да се гледат и контролира учителите под лупа и накрая когато учениците не влизат в платформата или не пращат домашни пак ще са виновни учителите..
37
0
 
9
 
! Отговори
У преди 3 месеца
От историята знаем, че България е имала много върхове и падения. Обикновено след силен период в образованието следва възход, а когато се неглежира десетилетия наред, следва и упадък на който сме свидетели. Как ще помогнат едни компютри не става много ясно, но поне ще се ангажират някак децата защото има и много по-лошо из Африка, Ю Америка че и в Мексико и т.н.
Каквото научат, научат, като им се наложи ще доучват и така..
36
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
"Исках ама нямям желание".
35
0
 
10
 
! Отговори
@34 преди 3 месеца
Работите на служебни компютри със защита, хората които работите в големи чуждестранни фирми. Останалите се оправят както могат. Стига с тия глупости, София не е Бъглария, това което за един софиянец не е скъпо, човек от малък град или от село, обикновено не може да си го позволи. Толкова сте абсуррдни, че просто не е истина. Етносът също са БЪЛГАРИ! Те са бъдещите работници, които ще работят във вашите фирми, ако не ги образовате, кой мислите че ще ви работи? Виетнамци ли? Ха ха ха.
34
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Голямо реване.
Пък нула предложения.
Просто няма опозиция.
Само клакьори.
Жална ни майка
33
2
 
0
 
! Отговори
До 30 преди 3 месеца
Лелее.
Хората работят дистанционно на служебните си компютри, които са и със съответната защита.
А една компютърна конфигурация не е скъпа изобщо.
32
0
 
12
 
! Отговори
Друг аспект преди 3 месеца
До Анонимен 30

Ако плащаш за нещо, ще го цениш.
Ако детето ти не ще да учи, няма да даваш луди пари при условие, че трябва да платиш училищни такси, учебници, пособия, храна в училищния стол и т.н. Ще се замислиш къде да го пратиш да учи занаят, още щом навърши 12 г.
Но ако си от етноса, за когото всичко това е безплатно, що да си мъчиш детето? Нека се мярка в училището от дъжд на вятър, важното е даряването на гювеч да не секва.
31
1
 
13
 
! Отговори
Тези средства на ЕС, преди 3 месеца
които ще бъдат "насочени към закупуване на устройства",
не са ни подарени, те са част от нашите задължителни вноски към ЕС.
Това са пари на българските данъкоплатци, които с личните си пари
са купили "устройства" на своите деца.
Е, сега ще купят "устройства" и на децата на онези, които хрантутят чрез соц.помощи и които, кой знае как, намират начин да купят на децата си прескъпи телефони. Ама у децата им има "липса на интерес".
Интересно, бащите на тези деца за по колко ще шитнат "устройствата"?
30
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен

В Германия дават безплатни интернет и има всякакви безплатни учебници на немски, турски и т..н.
29
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ама разбира се, че не е липсата на лаптоп. Щото ако имат хората 1 компютър вкъщи, на който двама родители трябва едновременно да работят дистанционно, а детето трябва да учи, със сигурност липсата на техника не е проблем. Или ако детето е в някое забутано село, дето няма нормален интернет, или е на план с лимит на гигабайтите ама изоообщо това не е проблем. Пълни измишльотини. Образованието в БГ е безплатно, т.е. ако искате децата да учат дистанционно, осигурете таблети, интернет И бавачки!
28
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен - хм 2 преди 3 месеца
По цели дни разговори с ученици, родители, проверки.Разбира се, не всички са го правили. някои са си клатили краката. Всичко това с ресурси на учителите -техните телефони, компютри, Интернет. Само учениците нямали тия неща.Каква глупост! Като дойде края на уч.година и някои родители се усетиха, че децата им не са влизали в часове, не са пращали домашни и се оказа , че -" децата нямали телефони , лаптопи. Как да пращали домашно?"Ами вие нали имате телефон?И те мънкат.
27
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен - хм 1 преди 3 месеца
Този откри топлата вода. Но не даде да се пишат отсъствия.и на учениците. Плати само по 5 часа на ден работа на учителите. Не платиха лекторските часове и 2ри час на класа. Всяка събота и неделя класните трябваше да звънят -за своя сметка- на ученици и родители и да разпитват защо не са влезли в даден час, после да го описват в доклада до директора. И така всяка седмица - 1 отчет и 1 доклад . В отчета пък се описваше с кого колко минути си говорил, консултирал, къде, как и колко си преподавал .
26
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
по зле министър на образованието не сме имали
25
2
 
16
 
! Отговори
пери преди 3 месеца
Какво отношение да имат учениците към образованието, когато всичко им се предлага на тепсия? Няма оставащи, всички преминават в горен клас, без значение могат ли да четат, смятат и пишат. Оценки се подаряват, всички завършват и средно, и висше. Заради делегираните бюджети няма подбор, няма конкуренция, учениците не полагат нито старание, нито усилия, защото им ясно от първи клас, че ще завършат без проблем. Е, кой е виновен? Те или МОН?