По сделката за изтребителите – топката пак е при Борисов

Най-вероятно идват от Швеция, но нищо не било предрешено
268
По сделката за изтребителите – топката пак е при Борисов
Така ли ще изглеждат новите ни бойни самолети? Снимка: архив, Ройтерс

Сделката за изтребителите за родните ВВС пак се връща в кабинет на Бойко Борисов.

Бъдещите управляващи ще преговарят от кого страната ни да купи 8 бойни самолета, за които се предвиждат 1.5 млрд. лева.

Още по темата

Засега работната група по проекта счита, че е най-подходящо да ги вземем от шведска компания.

Нищо обаче не е предрешено, даде да се разбере служебният премиер проф. Огнян Герджиков дни преди края на мандата си. Той не скри, че по въпроса има диалог и разбирателство с Борисов. 

Именно предишният кабинет на бъдещия министър-председател в крайна сметка утвърди Инвестиционния проект за придобиване на нов тип боен самолет преди около година. По него се предвижда самолетите да бъдат придобити в периода 2018 – 2020 г.
 
Освен от Швеция, преди месец страната ни получи предложения още от Италия и от Португалия с логистичен пакет САЩ. Така бойните ни самолети могат да бъдат нови "Грипен" от Швеция, както и употребявани F-16 от Португалия и САЩ или "Юрофайтър" от Италия.
 
Окончателната дума за покупката ще е на парламента.
 
За да удължат живота на наличните МиГ-ове пък, предишните управляващи избраха Полша за ремонт на двигателите. По този договор бившият военен министър Николай Ненчев се сдоби с обвинение от прокуратурата. 
 
 

 


268
Още от
Напиши коментар Коментари
213
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Същото е като да си купиш нова евтина кола Шкода Рапид примерно или старо БМВ Е46 примерно. Едното е луксозно и мощно но вече "издухано" харчи много и е амортизирано. Другото е ново слабичко но е в началото на проектоживота си. Аз бих избрал план А
212
0
 
1
 
! Отговори
Отговор преди 11 месеца
До Анонимен 242 Какви 550 км. , нали трябва да нападаме Русия , а не Турция?
211
3
 
1
 
! Отговори
Така е преди 11 месеца
Кой каквото да ми приказва, Ф-16 са уникални самолите , изпреварили времето си с 50 г..Класика в жанра.
Ердоган не е глупов и знае с какво да се въоръжи.
210
0
 
1
 
! Отговори
Пилот преди 11 месеца
До Анонимен Чехите имат учебно-бойни реактивни самолети. Грипените са им на оперативен лизинг. Единият самолет е за тренировка, другият за охрана на въздушното пространство. За Грипен трябват опитни пилоти. Ние също тренираме на чешки самолети. Ние трябва да 'усвоим' новия самолет. Да си го ремонтираме, а не да го пращаме по Полша и Русия ако ме рабираш. Дали чехите евентуално ще ремонтират при нас е рано да се каже, но е вероятно защото самолетите (Грипен) са им под наем и ако Сааб решат може.
209
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Ф-16 отстъпва по повечето параметри на Грипен
------------

Може ли да узнаем по кои параметри?
208
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Анонимен
А защо не? Чехите имат си бая заводи, ама съседи като Турция нямат. Сметката им е различна, те са си преценили как да ползват самолетите, да ги наемат или купуват, да строят заводи или не. Впрочем, в там и в Словакия в машиностроителните заводи работят хиляди българи (ама българи, не ***), от които хората са много доволни.
207
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Пилот

И *** ще направят офсет (завод за поправка на самолетите) в България за същата сума. Ние имаме качествена работна ръка, а те евтино ще ремонтират чешките и други лизингови самолети.
-------------

Сериозно ли?
Чехия, която е производител на реактивни самолети, ще идват у нас?
Или Бразилия - световна сила в самолетостроенето?
Или самите *** ще си докарват тука грипените на ремонт?
206
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Анонимен

Ф-16 отстъпва по повечето параметри на Грипен
------------

Може ли да узнаем по кои параметри?
205
0
 
0
 
! Отговори
zibr преди 11 месеца
ochevidno e che stava duma za offshorni voenni firmi i iztochvane na nationalen bg capital za militair production, koiato ima hyperproizvodstvo v sveta.
ban, sy, unesese, tu, nsa, traktornite stancii, astronomicheskite kuli, mehanotehnikumite i beseka za kakvo sa ni?!
da si postroim sami bg samoleti ili drugi po-nadejdni lazerni systemi za vazdushna zastita.
i bez drugo si plastame na nato i turkuye da pazi na usa e-energiata v bg ot vetreni, vodni, solarni, uadreni centrali i vazduha.
204
1
 
2
 
! Отговори
Пилот преди 11 месеца
Пичоуе, Сааб продава на Кралство Швеция 8 самолета Грипен, които *** ни дават на изплащане при годишна лихва 2% за 5-10 години. И *** ще направят офсет (завод за поправка на самолетите) в България за същата сума. Ние имаме качествена работна ръка, а те евтино ще ремонтират чешките и други лизингови самолети. Парите остават в България.
Ф 16 е по-добър самолет, само че е скъп за нас.
203
0
 
3
 
! Отговори
без комисионни преди 11 месеца
Очевидно най-изгодно е шведското предложение, наред с другите плюсове хората предлагат и инвестиция. А за този ход на Радев - на това му викат "да му измъкнеш килимчето изпод краката".
202
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Перфектна ще е сделката . 1 ,5 мррд . е бюджетния излишек , а 13 млрд Резерв за самолетно гориво и съпътствуващи разходи . Само в тази мъглявина не се вижда ясно образът на врага .
201
1
 
2
 
! Отговори
Така е преди 11 месеца
До Момчето си идва 231 Прав си , руските самолети са несъвместими с натовските , защото фаровете им не могат да светят пре деня...Нали така? Така е .
200
2
 
3
 
! Отговори
Питам преди 11 месеца
След като сме член на НАТО защо трябва да купуваме самолети? Нали въоръжението на НАТО е наше , общо.Защо не преценят в коя държава какво въоръжение трябва да има и силите да се разпределят безплатно.Или да членуваме , ама да се спасяваме сами.Бойко и щаба на армията да дадат това предложение, пък каквото стане.А и ского ще се бием с тези самолети, нали целта е да няма войни в световен мащаб?
199
1
 
1
 
! Отговори
е преди 11 месеца
На Борисов едната топка...
198
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Най - дългото разстояние в България по въздух е към 550 км от точка до точка. За такава дистанция дори свръхзвукови самолети не ни трябват, защото не могат да завият в рамките на държавното въздушно пространство, дет се вика. Як 130 е перфектен вариант. Дори Бойко може да транспортира бистришките тигри окачени под крилата. Евтин, универсале, държелив, адаптивен и с евтино и ефективно въоръжение. И не могат да бъдат използвани в мисии на НАТО, за които ние да плащаме. Което е и най - важното.
197
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До hypocritical bastard
Понеже от години се говори за портокалските трошки, направих си труда да ги открия.
Можеш да ги видиш на едно летище до океана на о-в Терсейра от Азорските о-ви.
Солената влага сигурно ги е пощадила! Някои от тях са служили в USAF преди да попаднат в PAF.
196
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Анонимен 229
Не се учудвай на СатаНАТО. Ако по-отдавна надзърташ в този форум, знай, че това е новото име на Shopp (TM). Униформен глупец, смърдящ, заядлив, досаден, абе нещо за тепанье! Много съм му мераклия!
195
0
 
7
 
! Отговори
hypocritical bastard преди 11 месеца
параметрите на румънската сделка за F-16 от Португалия - 12 машини в началото на 80-те за 186,2 милиона евро 9 средно по1 5,5 за брой) + още 500 милиона за ремонт и модернизация ,инфраструктура и обучение + още 400 за въоръжение = на обща стойност 1,152 милиарда евро . Нали си говорим в цифри , къде са твоите 12 милиона ?Смяташ ли че 35 годишен самолет проектиран за 25 годишна експлоатация ще издържи още 25 г. без проблеми ? Сериозно ли мислиш че F 16 MLU има някакво предимство пред Gripen E/F?
194
0
 
3
 
! Отговори
Леле мале! преди 11 месеца
До Анонимен 237
Грипен C/D са модели за по-малки държави. Самолетите са по-икономични и по-ефективни в отбранителни, рутинни и патрулни мисии. Има нови варианти на Грипен - Е и F (още известни като грипен NG), като там самолета е малко по-голям и обсега му е доста разширен за държави с по-голяма площ. Като Бразилия, която точно такива си купи. И в двата случая самолетите са създадени така, че да подлежат на модернизация в следващите поне 40 години.
Румънците наистина прибързаха.
Тяхна си работа.