По сделката за изтребителите – топката пак е при Борисов

Най-вероятно идват от Швеция, но нищо не било предрешено
268
По сделката за изтребителите – топката пак е при Борисов
Така ли ще изглеждат новите ни бойни самолети? Снимка: архив, Ройтерс

Сделката за изтребителите за родните ВВС пак се връща в кабинет на Бойко Борисов.

Бъдещите управляващи ще преговарят от кого страната ни да купи 8 бойни самолета, за които се предвиждат 1.5 млрд. лева.

Още по темата

Засега работната група по проекта счита, че е най-подходящо да ги вземем от шведска компания.

Нищо обаче не е предрешено, даде да се разбере служебният премиер проф. Огнян Герджиков дни преди края на мандата си. Той не скри, че по въпроса има диалог и разбирателство с Борисов. 

Именно предишният кабинет на бъдещия министър-председател в крайна сметка утвърди Инвестиционния проект за придобиване на нов тип боен самолет преди около година. По него се предвижда самолетите да бъдат придобити в периода 2018 – 2020 г.
 
Освен от Швеция, преди месец страната ни получи предложения още от Италия и от Португалия с логистичен пакет САЩ. Така бойните ни самолети могат да бъдат нови "Грипен" от Швеция, както и употребявани F-16 от Португалия и САЩ или "Юрофайтър" от Италия.
 
Окончателната дума за покупката ще е на парламента.
 
За да удължат живота на наличните МиГ-ове пък, предишните управляващи избраха Полша за ремонт на двигателите. По този договор бившият военен министър Николай Ненчев се сдоби с обвинение от прокуратурата. 
 
 

 


268
Още от
Напиши коментар Коментари
213
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Същото е като да си купиш нова евтина кола Шкода Рапид примерно или старо БМВ Е46 примерно. Едното е луксозно и мощно но вече "издухано" харчи много и е амортизирано. Другото е ново слабичко но е в началото на проектоживота си. Аз бих избрал план А
212
0
 
1
 
! Отговори
Отговор преди 1 година
До Анонимен 242 Какви 550 км. , нали трябва да нападаме Русия , а не Турция?
211
3
 
1
 
! Отговори
Така е преди 1 година
Кой каквото да ми приказва, Ф-16 са уникални самолите , изпреварили времето си с 50 г..Класика в жанра.
Ердоган не е глупов и знае с какво да се въоръжи.
210
0
 
1
 
! Отговори
Пилот преди 1 година
До Анонимен Чехите имат учебно-бойни реактивни самолети. Грипените са им на оперативен лизинг. Единият самолет е за тренировка, другият за охрана на въздушното пространство. За Грипен трябват опитни пилоти. Ние също тренираме на чешки самолети. Ние трябва да 'усвоим' новия самолет. Да си го ремонтираме, а не да го пращаме по Полша и Русия ако ме рабираш. Дали чехите евентуално ще ремонтират при нас е рано да се каже, но е вероятно защото самолетите (Грипен) са им под наем и ако Сааб решат може.
209
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ф-16 отстъпва по повечето параметри на Грипен
------------

Може ли да узнаем по кои параметри?
208
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен
А защо не? Чехите имат си бая заводи, ама съседи като Турция нямат. Сметката им е различна, те са си преценили как да ползват самолетите, да ги наемат или купуват, да строят заводи или не. Впрочем, в там и в Словакия в машиностроителните заводи работят хиляди българи (ама българи, не шведи), от които хората са много доволни.
207
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Пилот

И шведите ще направят офсет (завод за поправка на самолетите) в България за същата сума. Ние имаме качествена работна ръка, а те евтино ще ремонтират чешките и други лизингови самолети.
-------------

Сериозно ли?
Чехия, която е производител на реактивни самолети, ще идват у нас?
Или Бразилия - световна сила в самолетостроенето?
Или самите шведи ще си докарват тука грипените на ремонт?
206
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен

Ф-16 отстъпва по повечето параметри на Грипен
------------

Може ли да узнаем по кои параметри?
205
0
 
0
 
! Отговори
zibr преди 1 година
ochevidno e che stava duma za offshorni voenni firmi i iztochvane na nationalen bg capital za militair production, koiato ima hyperproizvodstvo v sveta.
ban, sy, unesese, tu, nsa, traktornite stancii, astronomicheskite kuli, mehanotehnikumite i beseka za kakvo sa ni?!
da si postroim sami bg samoleti ili drugi po-nadejdni lazerni systemi za vazdushna zastita.
i bez drugo si plastame na nato i turkuye da pazi na usa e-energiata v bg ot vetreni, vodni, solarni, uadreni centrali i vazduha.
204
1
 
2
 
! Отговори
Пилот преди 1 година
Пичоуе, Сааб продава на Кралство Швеция 8 самолета Грипен, които шведите ни дават на изплащане при годишна лихва 2% за 5-10 години. И шведите ще направят офсет (завод за поправка на самолетите) в България за същата сума. Ние имаме качествена работна ръка, а те евтино ще ремонтират чешките и други лизингови самолети. Парите остават в България.
Ф 16 е по-добър самолет, само че е скъп за нас.
203
0
 
3
 
! Отговори
без комисионни преди 1 година
Очевидно най-изгодно е шведското предложение, наред с другите плюсове хората предлагат и инвестиция. А за този ход на Радев - на това му викат "да му измъкнеш килимчето изпод краката".
202
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Перфектна ще е сделката . 1 ,5 мррд . е бюджетния излишек , а 13 млрд Резерв за самолетно гориво и съпътствуващи разходи . Само в тази мъглявина не се вижда ясно образът на врага .
201
1
 
2
 
! Отговори
Така е преди 1 година
До Момчето си идва 231 Прав си , руските самолети са несъвместими с натовските , защото фаровете им не могат да светят пре деня...Нали така? Така е .
200
2
 
3
 
! Отговори
Питам преди 1 година
След като сме член на НАТО защо трябва да купуваме самолети? Нали въоръжението на НАТО е наше , общо.Защо не преценят в коя държава какво въоръжение трябва да има и силите да се разпределят безплатно.Или да членуваме , ама да се спасяваме сами.Бойко и щаба на армията да дадат това предложение, пък каквото стане.А и ского ще се бием с тези самолети, нали целта е да няма войни в световен мащаб?
199
1
 
1
 
! Отговори
е преди 1 година
На Борисов едната топка...
198
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най - дългото разстояние в България по въздух е към 550 км от точка до точка. За такава дистанция дори свръхзвукови самолети не ни трябват, защото не могат да завият в рамките на държавното въздушно пространство, дет се вика. Як 130 е перфектен вариант. Дори Бойко може да транспортира бистришките тигри окачени под крилата. Евтин, универсале, държелив, адаптивен и с евтино и ефективно въоръжение. И не могат да бъдат използвани в мисии на НАТО, за които ние да плащаме. Което е и най - важното.
197
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До hypocritical bastard
Понеже от години се говори за портокалските трошки, направих си труда да ги открия.
Можеш да ги видиш на едно летище до океана на о-в Терсейра от Азорските о-ви.
Солената влага сигурно ги е пощадила! Някои от тях са служили в USAF преди да попаднат в PAF.
196
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 229
Не се учудвай на СатаНАТО. Ако по-отдавна надзърташ в този форум, знай, че това е новото име на Shopp (TM). Униформен глупец, смърдящ, заядлив, досаден, абе нещо за тепанье! Много съм му мераклия!
195
0
 
7
 
! Отговори
hypocritical bastard преди 1 година
параметрите на румънската сделка за F-16 от Португалия - 12 машини в началото на 80-те за 186,2 милиона евро 9 средно по1 5,5 за брой) + още 500 милиона за ремонт и модернизация ,инфраструктура и обучение + още 400 за въоръжение = на обща стойност 1,152 милиарда евро . Нали си говорим в цифри , къде са твоите 12 милиона ?Смяташ ли че 35 годишен самолет проектиран за 25 годишна експлоатация ще издържи още 25 г. без проблеми ? Сериозно ли мислиш че F 16 MLU има някакво предимство пред Gripen E/F?
194
0
 
3
 
! Отговори
Леле мале! преди 1 година
До Анонимен 237
Грипен C/D са модели за по-малки държави. Самолетите са по-икономични и по-ефективни в отбранителни, рутинни и патрулни мисии. Има нови варианти на Грипен - Е и F (още известни като грипен NG), като там самолета е малко по-голям и обсега му е доста разширен за държави с по-голяма площ. Като Бразилия, която точно такива си купи. И в двата случая самолетите са създадени така, че да подлежат на модернизация в следващите поне 40 години.
Румънците наистина прибързаха.
Тяхна си работа.