Фаталният автобус – с превишена скорост и без преминат преглед

Шофьорът имал няколко провинения за над 40 годишен стаж
Обновена: 26 авг 2018 16:43 | 26 авг 2018 16:20, Красимир Ангелов
434
Фаталният автобус – с превишена скорост и без преминат преглед
Снимка: БТА

Автобусът, който катастрофира край Своге и отне живота на общо 16 души, е бил без редовен технически преглед, обяви главният прокурор Сотир Цацаров на извънреден брифинг след проведената среща в Министерския съвет на институциите във връзка с трагичната катастрофа край Своге.

Още по темата
Обвинител №1 уточни, че превозното средство е с 37 места и е в експлоатация от 2001 година. За последно той е преминал през технически преглед на 5 февруари тази година, когато всичко е било наред, но с оглед действащата нормативна уредба автобусът подлежи на преглед на всеки шест месеца.

"Следователно трябва да е преминал технически преглед на 5 август 2018 г. Но такъв няма. Към момента на произшествието автобусът е бил без редовен технически преглед", отчете главният прокурор.

Той добави още, че автобусът се е движил с превишена скорост в момента на катастрофата. Според тахографната шайба той е пътувал със скорост от 53 км/ч. при ограничение от 40 км/ч., посочи Цацаров. Така той опроверга първоначалната информация, според която шофьорът е карал с малко над 40 км/ч.

Същевременно стана ясно, че шофьорът на автобуса-ковчег е имал 2 акта и 7 фиша за дългия си опит като водач -  за превишена скорост, за неносене на шофьорска книжка, шофиране без колан и неправилно паркиране.

Шофьорът обаче няма санкции, свързани с употреба на алкохол. При проверка след инцидента е установено, че той не е употребил нито алкохол, нито наркотици. Водачът има дълъг стаж зад волана, като има книжка категория C още от 1977 година, а от 1991 г. има всички възможни други категории.

Цацаров отчете, че действията на фирмата-превозвач са едно от трите основни неща, които прокуратурата ще разследва. Другите две са действията на самия шофьор Григор Григоров, като се очаква до края на деня разследващите органи да решат дали и какво обвинение да му повдигнат.

Третият основен момент от разследването ще бъде състоянието на пътната настилка, уточни главният прокурор.

"Ще се разгледат цялата процедура по приемането и паспортизация на пътя след изпълнението му като такъв с отлично качество и всички последващи действия, свързани със сигнали, действия на АПИ и конкретния изпълнител. Въпросното ограничение от 40 км/час на пътния участък, което не е спазено от
шофьора, е поставено в резултат на лошото качество на пътя и след предписанията на АПИ за нов ремонт. В тази насока също ще бъде изискана цялата документация", каза главният прокурор.

Транспортният министър Ивайло Московски посочи, че фирмата Мобилус 5 ООД, чиято собственост е фаталният автобус, притежава валиден лиценз за извършване на превоз на пътници. Тя е регистрирана в Божурище, като последно на 5 април тази година тя е проверена и експертите на министерството не са открити нарушения.

Фирмата притежава общо 6 автобуса, а фаталният автобус е произведен през 2001 година.

"По задължение и по наредба тези фирми за случаен превоз трябва да дават информация за маршрута и пътуванията си. Такъв при нас от тази фирма няма, включително и за конкретното пътуване", каза Московски. Той потвърди, че до 5 август рейсът е трябвало да премине нов технически преглед, но такъв не е направен в съответния срок.

"Искам да изразя своите съболезнования на роднините и близките на загиналите. Надявам се пострадалите да се възстановят бързо. Благодаря на всички медицински екипи, които работеха денонощно и дадоха всичко от себе си", заяви след срещата министърът на здравеопазването Кирил Ананиев. Той отново даде информация за ранените.

Шест души са в Пирогов, 4 от тях са в тежко състояние, а 2 жени са в изключително тежко състояние. В Света Анна са 6 души - 5 жени и един мъж, като най-тежко е състоянието на жена на 62 години. Тя е интубирана и е в критично състояние след операцията. Във ВМА има двама души, които са в стабилно състояние, но 30-годишния мъж е в по-тежко състояние с черепно-мозъчни наранявания. В Царица Йоана има настанен един човек - на 59 години, като няма опасност за живота.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


434
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
242
0
 
5
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 5 години
ИСКАМЕ ИСТИНАТА ОТ ГРАЖДАНИ КОИТО МИНАВАТ ВСЕКИ ДЕН ПО ТОЗИ ПЪТ - КАТО НОМЕР 274!
241
2
 
3
 
! Отговори
Абе преди 5 години
относно трагедията с автобуса, в Европа затова са въвели да се поставят предпазните колани и в автобусите. Щеше да има повече оцеляли. Ама не, *** иска ХАОС, не ред и дисциплина. После се чудим защо имаме най-много смъртни случаи по пътищата. Еми те умните са го измислили, ние топлата вода няма как да я откриваме наново. Просто е време да се прилага Европейското законодателство. В кой век живеем, автобусите се движат вече с по-голяма скорост по магистралите.
240
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знам колко от хората, посещаващи този сайт имат понятие от технология и качество и каква роля играе в случая този скалъпен ремонт за тази злощастна трагедия. Шест сигнала от началото на годината, шест ПТП с един загинал, асфалт като за детска площадка. Това трябва да коментира Цацаров - как се печелят и от кой поръчките, колко пари се крадат - това също е работа и на журналистите и на всякя уважаваща себе си медия!!!
239
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
абсолютно преди ремонта там пътя беше по прав, заради свличания от страни те вместо да изправят завойте ги направих а по-остри, че на всичкото отгоре и с обратен вираж, пътувам от 20 години по тоя път и действително точно там участака стана много по-критичен именно след ремонта, а асфалта е като ламиниран паркет да се пръзгаш отгоре
238
17
 
4
 
! Отговори
Тревопасни, преди 5 години
Като има знак 40 се кара най-много с 40Ако имаше мантинела дето издържа 60 км/чГоведото щеше ПАК да се обърнеКарал е със 70
237
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И ако е с 40км/час. И наклона обратен го изхърли в дерето. Причина пак ще му търсат.
236
14
 
3
 
! Отговори
Пътят е супер преди 5 години
Дебиллите и на прав път се обръщатГанчовци,Като не се спазват правилата е така
235
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Като се сетя, че майсторът асфалтьор, ремонтирал този път се заканва и да ремонтира мостовете на Хемус догодина..."Като почнат да падат ремонтираните от гербадиите мостове, ще настане тотална медийна цензура, докато всичко отшуми. Всички жертви ще са виновни за смъртта си.
234
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
най-потресаващото е че след ремонта тоя участък е по опасен от преди
233
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фирмите,които полагат асфалт,не спазват технологиите.Често полагат грунд от смола върху кал и прахоляк,после асфалта.Вторият проблем е,че не навсякъде има канавки за отвеждане на дъждовната вода,която подгизва почвата под настилката и следват пукнатини и дупки.На завоите храстите не се почистват.Крайпътните дървета трябва да се отстранят,а на тяхно място храсти,защото много хора загинаха при удар в дърво!
232
2
 
25
 
! Отговори
ОТ СОФИЯ преди 5 години
Аз НЕ ИСКАМ Дружество "Трейс" да ми прави реконструкция на бул.България (както е спечелило поръчка за тази година) нито да ремонтира мостовете на Витиня, както се говори!!! ИСКАМ "Трейс" под отговорност и с глоби в милиони и със съдебен запор на всички бъдещи поръчки. Вече гледах, че катастрофирали физически лица са се опитвали безуспешно да съдят фирмата за лоши пътища, абе забранете им да "строят"!!!
231
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бързали са да се прибират и шофьора не е взел завоя.
230
13
 
3
 
! Отговори
Дебилите преди 5 години
Карат с превишена скорост А държавата ще им строи бетонни стениДа не се трепят Абе вие терпентин ли пиете?!
229
8
 
1
 
! Отговори
Само питам преди 5 години
Ако беше отишъл на технически преглед автобуса, дали нямаше да го мине? Защо държавата не направи регистър на автомобилите по дата на технически преглед и защо не дерегистра служебно непреминалите такъв в срок да речем 14 дни? Превишението на скоростта ли е фатално или реакцията на шофьора, предвид мокрият път?
228
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Извинявам се за отклонението, ама вие да сте виждали една работеща чешма в градинките на София. Аре БАСТА на местното и националното (к)градене на ГЕРБ!
227
9
 
4
 
! Отговори
Дебилът е карал преди 5 години
С превишена скоростНа мокър път без да се съобрази с времетоКакво очаквате?
226
1
 
8
 
! Отговори
111111 преди 5 години
Прегледа в Бг е само на хартия. КОга ще има оставки поради некадърност?пп ше го "наредят" шофера и после по живо здраво върхушката продължава да си действа.
225
10
 
4
 
! Отговори
Има мантинела преди 5 години
Ако беше карал с 40 км/ч колкото е лграничението нямаше да падне в пропастаВинаги ше има *** дето ще карат по бързо отколкото трябва
224
8
 
4
 
! Отговори
проста математика преди 5 години
Без технически преглед, без гуми, с висока скорост, на лош хлъзгав асфалт, валяло е дъжд, тежък рейс пълен с хора при спускане... в дерето
223
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До има дупкиГугъл мапс в България са от 2012. Пътят е "ремонтиран" 2016, после се е налагал ремонт на ремонта на ремонта, ама на някой не му се е занимавало. А и доколкото видях от кадрите на Нова мантинела има и е премачкана от автобуса.