БДЖ обещава нови влакове в следващите... 15 години!

За никъде не се бърза, всичко ще става поетапно
13 юни 2019 19:00,
18
БДЖ обещава нови влакове в следващите... 15 години!
Снимка: БДЖ

На проведена по-рано днес кръгла маса за обществено обсъждане на тема: Проект "Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ и инвестициите в националната железопътна инфраструктура" бяха представени възможностите за поетапно обновяване на влаковете през следващите 15 години. На обсъждането присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, управленските екипи на БДЖ и НКЖИ, представителите на синдикалните организации, висшите учебни заведения ВТУ „Тодор Каблешков”, Техническият университет София и УНСС, представители на АИКБ, неправителствени организации и железопътни експерти, изпратили своите предложения, съобщиха от държавната железница.

Още по темата

Хайде на море! БДЖ продава билетите за влака 15 дни по-рано

Министър Росен Желязков приветства инициативата за общественото обсъждане, като отбеляза, че критичните коментари са по-положителни от поздравленията, защото точно те добавят стойност, за да се реализира една добра процедура. В много скоро време се надяваме за положителна тенденция, а не само да говорим за проблеми в БДЖ, допълни той.

Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Григори Григоров представи приоритетите и възможностите на БДЖ за поетапно обновяване на влаковете през следващите години.

На база направения анализ на съществуващото състояние на подвижния ЖП състав и необходимостите за пълното обезпечаване на ГДВ и планираните инвестиции в националната железопътна ифраструктура, предварителният план за осигуряване на нов подвижен състав е разделен на няколко етапа.

Първи етап до 2022 г.: Стартираната интензивна ремонтна програма на дружеството за подемни и капитални ремонти на локомотиви, вагони и мотриси има задачата да осигури ГДВ за следващите 3 години с цел да не се допуска недостиг на мотриси, локомотиви и вагони на дневна база. С ремонта на 46 бр. мотрисните влакове Сименс Дезиро, ще се обезпечи движението на крайградските линии за следващите 12-13 г. В този етап са планирани и средно по 15 капитални ремонта на локомотиви годишно, включващи и технологична модернизация за скорост от 160 км/ч, като в тази връзка в момента се водят интензивни разговори с производителите от Шкода. Извършените ремонти ще осигурят поне 20 г. допълнителен експлоатационен ресурс на локомотивите.

Втори етап до 2030 г.:
Успоредно с първи етап, на база на направените заключения и получените предложения в рамките на общественото обсъждане, до края на 2019 г. се планира стартиране на нова поръчка за доставка на 10-15 бр. мотриси за средни разстояния, а след това и на 30 до 50 бр. нови, съвременни вагона за 160 км/ч, които да осигурят висок клас услуга за клиентите на компанията. Посоченият подвижен състав ще обезпечи над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния с оптимизиран график на движение с цел предоставянето на конкурентна на автомобилния транспорт услуга, както като времепътуване, така и като комфорт. За транснационалните маршрути възможностите са запазване на състави от локомотив с отделни вагони предвид силната вариация и възможността за композиране, съобразно натовареността и необходимостта, или варианти с т.нар "пуш-пул" влакове, като се анализира с колко този тип подвижен състав би оскъпил проекта. Доставката на първата част от новия подвижен състав по първоначални проучвания и с оглед натовареността на световния ЖП пазар се очаква не по-рано от средата на 2023 г. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро, разсрочена подходящо в рамките на 7 години, без да затруднява финансовото състояние на дружеството.

Трети етап след 2030 г.: В периода се планира подготовка за поетапната подмяна на мотрисите Сименс Дезиро и на вагоните и локомотивите за транснационалните линии, които са достигнали крайния си експлоатационен ресурс.

Съпътстващи проекти:

Водят се преговори с Дойче Бан (DB) за закупуването на около 100 бр. вагони, експлоатирани и поддържани от немските железници до края на 2019 г. По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони;

Проучва се възможността за еврофинансиране при модернизирането на подвижния ЖП състав в следващия програмен период 2021-2027, чрез изпълнение на интегрирани териториални инвестиции (ИТИ), възможност, предвидена в чл.36 от Регламент №1303/2013;

В краткосрочен план не се изключва и варианта с наем на локомотиви и мотриси при възникнали проблеми в хода на изпълнение на ремонтната програма;

Оптимизиране и пълно натоварване на собствените депа за поддръжка на подвижния състав.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
3
 
! Отговори
ih преди 4 години
немците пак ще се оттърват от старите си ***, вместо да ги бракуват ги "продават" на закъсали еврочленки, че после ще дерат кожи и за поддръжка, хитряги са дойчовете. Няма ли някакви технически норми, ако една техника излезе от употреба в една европейска държава, да не се пробутва ,моля, на друг член на ЕС да се мъчи с нея. Ама пуста швабска лакомия.
17
0
 
2
 
! Отговори
Хахаха преди 4 години
А в следващите 30-релси.
16
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е,преди около 30 години ни обещаваха,че на другия ден ще заживеем свободни и богати,преди около 20 пък един ни заяви, че това ще стане когато му дойде времето, а преди 10 Баце рече,че всички обещания са вятър работа и Работа му е майката..
15
0
 
2
 
! Отговори
Ние сме преди 4 години
Африка
14
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В ЕС е прието железниците да са в частни фирми. В България е правилно да се пусне две три маршрута със сто % частен капитал за проба. Вярно е че билета ще е троен но и комфорта ще е висок.
13
0
 
9
 
! Отговори
Dedo преди 4 години
хахахаха След 15 години нови влакове на по 50 години закупени втора ръка от Индия..... Света върви напред ние бягаме назад.....
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Все едно слушам как онзи *** Мъск ще ходи 2030 с циркаджио Тръмп на Марс...
11
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Влаковете са пълни не знам о все викат че са във фалит явно щото началниците обират парите
10
0
 
11
 
! Отговори
Mopcku_ преди 4 години
Тази новина звучи като футуристична шега. 2030 година в западния свят ще има различни видове транспорт от сега познатите, а ние след 10-15 години ще достигаме скоростите познати по железните пътища от преди около 25-30 години. Осреднено сме около 40 години зад. Дори не разбирам защо изобщо ги правите тия конференции да се излагате? Честно, мен ще ме е срам да се появя в медиите с подобни идейни проекти.
9
0
 
5
 
! Отговори
i'm преди 4 години
И така от 30 години на сам.... обещания
8
0
 
4
 
! Отговори
Ужкжкб преди 4 години
До 7Подкрепям! А като допълнение няколко оздравителни пролетни чистки във всички министерства и ведомства!
7
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мисля, че масови разстрели в БДЖ и Министерството на транспорта биха подобрили значително работата в тия ведомства....
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"В краткосрочен план не се изключва и варианта с наем на локомотиви и мотриси при възникнали проблеми в хода на изпълнение на ремонтната програма;"Локомотиви под наем? АХАХХАХахХАХхахХААХх
5
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
вместо да се субсидират партиите тези пари може да се налеят в социално значими обекти -влакове държавни пощи болници по малките места вместо да се закриват да участва държавата там
4
0
 
12
 
! Отговори
Само питам преди 4 години
Тоалетните на новите влакове ще бъдат ли мръ-сни като на старите?
3
0
 
13
 
! Отговори
Първи Коловоз преди 4 години
Мда за къде да се бърза те тея даже не ми е удобно да ги нарека влакове, а по скоро кочини движещи се едва, едва по релси могат да изтраят 20-30 години спокойно. И без това сме се орезилили пред Европа и Света за куп други неща, че едно полу-умряло БДЖ ще ни събори ли? Пък и да се вземат нови машини сигурно за 5-6 години ще ги направят на нищо понеже сме просто общество с крайно ниска култура и дето се вика бърже, бърже ще се намери кой да се изцвъка на новото.
2
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Каква ще е новата велика сделка- 5 парни локомотива от САЩ за 20 милиона?
1
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Татко ще ми купи колело, ама друг път.