Градският транспорт става безплатен за деца до 14 години

В междуградския с намаление ще пътуват вече и хората с ТЕЛК
17 ное 2023 10:45, Стела Стоянова
21
Градският транспорт става безплатен за деца до 14 години
Снимка БГНЕС, архив

Правителството ще преразгледа въведените от служебния кабинет отстъпки за пътуване с градския и междуселищен автобусен транспорт за деца, ученици, студенти и пенсионери. Новите правила разширяват правата на отделни групи, но има и отстъпление от някои вече предоставени облекчения.

Това показват предложените промени в наредбата за компенсиране на преференциалното пътуване на отделни групи, публикувани за обществено обсъждане. Според правителството промените в документа са наложителни, защото одобреният от служебния кабинет ред действа само до края на 2023 г. В същото време е спорно доколко новите правила ще са по-изгодни за всички групи, пише "Сега".

Според новите текстове правото на децата да пътуват безплатно с вътрешноградския транспорт се разширява – в момента картите са безплатни до 10-годишна възраст, занапред в градовете ще пътуват безплатно всички деца до 14-годишна възраст. При междуселищните превози обаче режимът се влошава. Служебното правителство реши безплатно да пътуват между населените места всички деца до 10 г. вместо децата до 7 г. Занапред безплатни остават само превозите до 7 г. възраст, а децата между 8 и 14 години ще плащат 50% по-евтино от редовната тарифа.

От 1 януари 2024 г. ще бъдат намалени и облекченията, ползвани от по-големите ученици и студентите. Служебното правителство завиши отстъпката за тях на 70% - и по вътрешноградските, и по междуселищните линии. Сега кабинетът предлага учениците над 14 г. и студентите да пътуват с минимална отстъпка от 50% вътре в града и по междуселищните линии. Според предложенията на кабинета "Денков" от догодина обаче ще нарасне отстъпката за пътуване на хората, получаващи пенсия – от 40% от цената при служебното правителство на 50% сега.  Намаление обаче вече ще ползват и хора с намалена работоспособност над 70,99%. За тях минималното намаление от цената е 25%.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Никой бг не ползва тия намаления. Пенсионер не може да се пенсионира и умира под 50 г. а деца бегат в чужбина или рончета.
17
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Във Варна пенсионерите над 65 г пътуват в градския транспорт с карта за 2 лв на линия за 1 месец- 70% субсидирано от ЕС- справка Трафик- Варна.
16
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Основните две причини в София малко хора да ползват градския транспорт са организацията на движението на градския транспорт и прекалено скъпия градски транспорт. Организация на движението - най-вече къде да минават маршрутите на градския транспорт, интервала между превозните средства по една линия и силно влошения достъп до превозни документи.
15
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Разумното решение е градския транспорт да е безплатен за всички. Даже само от включването на разни контрольори и билетопродавачи в пазара на труда, ползата ще е по-голяма.
14
4
 
2
 
! Отговори
ник преди 5 месеца
Глупава идея е , че така ще пътуват с градски транспорт , а няма да ги таралянкат с коли...Проблемът не е в и без друго евтините карти , а в мисленето на родителите . Няма да се постигне този ефект. Но пък е пупулистко ....
13
0
 
8
 
! Отговори
Ели преди 5 месеца
Децата ок. Само че трябва нещо да се направи да се ограничат клошарите в транспорта. Не може да влезеш вмирисан на консерва с риба тон и всички да те душат. Отвратително е!
12
5
 
4
 
! Отговори
Аз преди 5 месеца
Това е добре, но ще е добре и да стане двойно по-скъп за хората от провинцията.
11
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В колко града на България има сносен градски транспорт??????? София не е България!
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Анонимен 8 Ще плъзнат ромалета, на това се казва ужас.
9
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
За децата от една етническа група цената на еднопосочния билет трябва да стане минимум 20 лв, също и за младите ромки. Пребарват чуждите джобове и много ловко и неусетно дърпат циповете на дамски чанти. Да има камери във всяка кола на обществения транспорт и ако някой контрольор не глоби такива персони, пътуващи без билет и не ги свали от колата, той да плаща глоба в размер на 5000 лв. Иначе няма оправия. За ромчетата, ходещи на училище има училищни автобуси. Нямат работа в друг вид транспорт.
8
7
 
6
 
! Отговори
За да могат децата преди 5 месеца
и тийнейджърите да пътуват безплатно, значи някой заработва и плаща цената на тази тяхна привилегия - това са парите на данъкоплатците. Защо не се гласува наредба, която да задължава малките наглеци да отстъпват място на работещите хора и особено на най-възрастните? Известно ли е на нашите управляващи, че в някои държави се налага глоба, ако млад човек не отстъпи място за сядане на възрастен или на майка с дете не само в обществения транспорт, но и в парковете?
7
2
 
4
 
! Отговори
софиянец преди 5 месеца
Значи да очакваме още по-високи цени на билетите за останалите пътуващи,защото тази сметка ,някой трябва да я плати Честито!
6
2
 
8
 
! Отговори
А други правила? преди 5 месеца
Пак по нашенската норма - дават се права, но не се налагат задължения. Следобед и привечер редовно наблюдавам нещо в тролея, който пътува от моста "Чавдар" към НДК. Местата за сядане са заети от деца на възраст 10-13 г., които нито отиват, нито се връщат от училище, а се изсипват на спирката пред НДК. Качват се възрастни хора, включително и такива, които идват от преглед в ИСУЛ. Децата не отстъпват място, дори нещо повече, подигравателно махат с ръка на придвижващите се между седалките старци.
5
3
 
12
 
! Отговори
Иван преди 5 месеца
Извинявайте много, ама в България деца се водят до 34 годишна възраст. Направете картите безплатни за децата до 34 годишна възраст живеещи още с мама и тате.
4
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Преди 1989 година в София карта за един месец за цялата градска мрежа беше 5 лева без намаления, а сега е 60 лева - 12 пъти повече по номинал. Средната заплата се вдигна от 252,08 лева през 1988 година, на 1760,67 лева през 2022 година - увеличение само 7 пъти. Яко обедняваме.
3
0
 
3
 
! Отговори
Шоп преди 5 месеца
Разходите за по-големите деца нарастват и пропорционално с доходите на семейството!!! Едно е да си млад (20-30), тепърва започващ професионално, друго е да си вече уседнал (30-50) професионалист с опит, положение, заплата и тийнейджър да ти къса нервите :)
2
1
 
6
 
! Отговори
Някой преди 5 месеца
Какво означава "занапред"?! След колко години???
1
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Значи за по-големите ученици няма безплатни учебници, цените на картите за градски транспорт ще се увеличат - просто чудесно. Чудя се това ли ще е политиката за образование? Явно се очаква на 15 години вече да започват рабата?! Ясно е, че разходите за по-големите деца са много по-големи от разходите за по-малките деца, но въпреки това за тях всичко е платено, че даже и ще бъде по-скъпо. А може би пак мислим основно за римляните - те на 15 вече имат по 2 чавета и не ходят на училище...гнус