Не може да има забрана за внос на стари дизели. А ограничения?

Нено Димов иска повече електромобили у нас
2 юли 2019 11:10, Анисия Иванова
56
Не може да има забрана за внос на стари дизели. А ограничения?
Снимка: Булфото

Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.

По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

Той обясни, че още миналата година е имало сериозна коалиция от една трета от европейските държави, които  "възложихме на ЕК да реши този проблем на европейско ниво, защото не можем да нарушаваме основни принципи за свободно движение, ако това бъде решение на европейско ниво, принципът няма да бъде нарушен".

Още по темата

"За мен ограничението ще дойде от това, когато кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение. Тази мярка е само при положение, че не сработят основните мерки, тъй като ние говорим за основни мерки, свързани най-вече с икономиката, с енергетика, със земеделие, промишленост. А това е един резервен вариант”, каза Димов.

Министърът коментира и документа, насочен към ограничаването на фините прахови частици във въздуха - това е мащабен документ, говорещ средносрочно до 2030 г. "Успяхме да договорим с ЕК едни 400 млн. лв., които са вече на разположение на общините. Повече от 6 месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни“, допълни той.

Според него е необходимо да се работи за въвеждането на електромобили у нас.

"На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока”, каза министърът.

По повод на ветото на президента срещу закона за дивото къмпингуване, министърът коментира: "Там, където има диво къмпингуване, след това има много отпадъци и кметовете са изключително притеснени. Всъщност те взимат ресурс от хората, които плащат, за да покриват щетите от тези, които не плащат. Самите хора са различни групи. Законът регламентира точно това кои са онези минимални изисквания, за да може от една страна да се опазва, а друга страна да се къмпингува. Законът възлага на четири министерства за 6 месеца след влизането му в сила да разработят условията за къмпингуване. Естествено трябва да има тоалетна, вода и ток и място, на което да събирате отпадъците си. Това трябва да бъде регламентирано”.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
къмпингуване преди 4 години
Замърсявали???Че то и улиците се замърсяват, и парковете, и полето край пътищата...Държавата е за това - да контролира, да глобява, да чисти..,Ама Бат' ви Бойко е закъсал с хазната и се чуди кого още да оскубе с такси, данъци, глоби...
37
0
 
2
 
! Отговори
за дизела преди 4 години
А корабите равни на по 1000-5хил коли?А самолетите???За замърсяването от производство на акумулатори и електроенергия?Електроавтомобилите поредната манипулация за да се развива нечий бизнес
36
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не е нужно да се забраняват замърсяващите коли - 10 пъти по-високи данъци ще свършат същата работа.Те и въглищните централи няма да ги забранят - само им вдигат всяка година екотаксите за емисии, докато финансовото бреме стане непоносимо и ги затворят.
35
2
 
7
 
! Отговори
до 27 преди 4 години
Така както е тръгнало в конете е бъдещето.Един кон живее поне 30 години.
34
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да кажем,че дизелите ги забранят навсякъде.Къде ще отиде дизеловото гориво от рафинериите?Не знам да могат да го преработят в някакво друго гориво.Не се заяждам,а питам защото не знам.Ако някой знае нека напише.
33
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
как да ги забранят?! знаете ли какви загуби са това?! било то данъци, гражданска, винетки, сини зони, годишни прегледи, разните му там автосервизчета! катаджиите и те ще го закъсат! даже и от петролните компании ще има големи загуби! значи, колко от хората, каращи стари автомобили, ще си позволят да си купят нови?
32
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименЗащо няма насърчаване за използване на LPG?______________________________________Официално: Освобождава при горенето 10 пъти повече въглероден двуокис от норманите горива.Неофициално: Много е евтин. Не им изнася. Пък и им бърка сметките да мрънкат.
31
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
През първата половина на 2016 година (преди 3 години), по данни на КАТ, няма нито един новорегистриран автомобил (лек, товарен, специален, автобус или влекач) под Евро 5. Общо новорегистрираните автомобили тогава са 14429, от които за 10 не се знае екокатегорията. Около 3300 са с Евро 5 и около 11100 са с Евро 6. Какви забрани ще налагат за стари автомобили, които от години не се внасят? Даже с Евро 4 отдавна не се внасят стари автомобили.
30
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо няма насърчаване за използване на LPG?
29
0
 
18
 
! Отговори
Ванката преди 4 години
Ако има добър обществен транспорт, 90% ще оставят колите. За газификация на жилища да не говорим - и то е фантастика. Да, ама не - по-лесно е с такси, глоби, забрани и рестрикции да се имитира дейност срещу замърсяването.
28
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До КрайНовите замърсяват повече от старите защото повече ги карат. Единственият начин е по-високо ДДС и акциз върху горивото.
27
1
 
15
 
! Отговори
Ванката преди 4 години
До Анонимен 25И как сменят квартали и жилища хора с минимални доходи!? Една електричка е на цената на две панелки - колко хора ще си я позволят? Отделно, че е спорна еко-ефективността им, де.
26
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз кон не мога да карам, ама има хора дето им е разрешено...
25
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Повеето хора имат стари автомобили, защото нямат алтернатива.В София, градския транспорт може да е на моенти адекватен, но нито е редовен, нито денонощен. За този в другите градове и извънградксия е по-добре, да не говорим.
24
3
 
2
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Другарят Нено Димов отново не каза кога ще бъде пуснат TGV в България.
23
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Не съм експерт, но.."няма как 80% от хората да живеят в панелки и да си зареждат електричките.""Има. Дори копмании като EVN имат готови решения за това. Но дори и да нямаше, ако грозните фасади не ти харесват, просто смени квартала.
22
9
 
7
 
! Отговори
Край преди 4 години
На крива ракета всичко и пречи.Много е трудно да затегнеш прегледите /вкл. и за газовете/ и да не даваш да се регистрират барутници.Много е трудно да почнеш да налагаш спазването на законите и да свалиш колите от тротоари и градинки.Като видят хората, че да имаш изправна и екологична кола в големия град е СКЪПО сами ще спрат да влачат тотал-щетите от запада.ПОПУЛИЗЪМ се нарича болестта на българската "демокрация".
21
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Как ще спрете на балканския селянин 20 годишните дизели бе?? Вие луди ли сте? Ще стане война!
20
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Моторно транспортно превозно средство може да се счита за негодно излязло от употреба по технически причини спрямо изискванията за безопасност в отделните области на изследвания в конструктивни решения зададени им как основни параметри за изпълнения по наложени производствени стандарти уеднаквени по норми или преизчислени в съотношение с други как стандарт за производствени отношения по наложени начини на производства и произход на изпълнение как производствено обединение технически обезпечаващо
19
11
 
7
 
! Отговори
Веско преди 4 години
Тъжно, но като чета коментарите, няма да е по-чист въздуха скоро. Половината се жалват. че изработвали по 800 лева, ама никой не каза че ще мине на велосипед, ами искат и новата кола да е по-скъпичка!?