Превозвачите за ТОЛ таксите: Българите плащат най-много

Според тях в другите страни се мисли за местния бизнес
1 юли 2022 13:30, Петя Славова
12
Превозвачите за ТОЛ таксите: Българите плащат най-много
Снимка: Bulgaria ON AIR

От 1 юли ще има по-високи ТОЛ такси, както и се увеличава обхватът на ТОЛ системата в страната. Това решение на правителството ядоса превозвачите.

От бранша имат точни и конкретни искания.

"По направлението София-Бургас заради ТОЛ таксите около 1 лев следва да поскъпне билетът. Основният проблем при автобусните превозвачи е, че тези линии се възлагат по обществени поръчки, където увеличението не може да се случи на пазарен принцип. Идва един момент, в който цената вече не може да бъде увеличена и актуализирана", заяви Димитър Димитров от Камарата на автобусните превозвачи в студиото на "България сутрин".

По думите му автобусните превозвачите по време на пандемията возят изцяло на загуба.

Той добави, че държавата се намесва със субсидии и с компенсации, за да се гарантира транспорт на населението в определени места.

Още по темата

"Продължаваме да настояваме да се извади част от второкласната пътна мрежа от обхвата на ТОЛ и да останат само транзитните коридори - нещо, което е записано и в коалиционното споразумение. Трябва да си набавим средствата от транзитен трафик", отбеляза Димитров пред Bulgaria ON AIR.

Българският гражданин плаща най-много за ТОЛ системата, а в другите европейски държави ситуацията е по-различна - мисли се за местния бизнес, а се натоварва основно транзитният трафик, информира гостът в студиото.

А за факта, че второкласните пътища се амортизират много повече заради преминаването на тежкотоварни автомобили, той изтъкна, че именно заради това са настоявали обходни маршрути на основни пътни артерии, които са второкласни пътища, да бъдат забранени за транзитен трафик.

"Решението те да бъдат вкарани в ТОЛ системата не работи. В Европа има един единствен участък в Белгия, който се ТОЛ-ва. А в България вкарваме цялата пътна мрежа", коментира Димитров.

Той е категоричен, че ще настояват за своите искания и пред новото правителство. А ако не срещнат разбиране, са готови и на протестни акции.

Запитан с колко ще поскъпват основните хранителни стоки заради по-високите ТОЛ такси, събеседникът посочи: "Хлябът ще поскъпне между 3,6-7 стотинки".

"В момента сме пуснали евтин транзит. В предишните ТОЛ такси той бе по-евтин от винетките. За сметка на това вътрешният транспорт плаща до 10-12 пъти повече", каза Димитров.

По думите му в момента превозвачите са изпаднали в т. нар. ликвидна криза - липса на оборотни средства.


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
Dinosaurus преди 1 месец
И на който му се вижда излишна магистралата, ще плаща и за третокласни пътища; щото други няма.
7
0
 
1
 
! Отговори
Dinosaurus преди 1 месец
Ами нали асфалт не се яде, свиди ни се да си платим, летете тогава! По откраднатата магистрала Хемус!
6
0
 
0
 
! Отговори
Gazzz преди 1 месец
До 4Дневната в БГ е 10лв, седмичната е 15лв. За 1 седмица можеш да изминеш за 15лв. поне 7 пъти повече, от това което си изминал в Гърция за 14лв. До Солун са около 100км в посока, което означава, че сумата от 14лв - 2 посоки е доста по висока от това което плащаме в БГ. Съгласен съм обаче, че най справедливия начин за определяне е чрез изминато разстояние а не на време. Като заключение в статията се говори за тежък трафик, не за леки автомобили, а там разликата с Европа е огромна.
5
1
 
0
 
! Отговори
Е и преди 1 месец
Само си драскате и жалвате на тия дето ви го набиват ,а те с радост продължават промяната ,дали гърците биха допуснали така да ги клатят ?За овцете трябва овчар с голяма гега
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Най-много в сравнение с кого? В Гърция, за да стигна до Солун и да се върна, плащам почти 14лв. Унас седмичната винетка колко е?
3
0
 
8
 
! Отговори
Gazzz преди 1 месец
Въпростният господин, защо не даде конкретен пример как при ценовите равнища на тол таксите в БГ, тол таксите ни били най високи. В България тол таксите са най ниски не спрямо Западна Европа, но и спрямо Балканите. Разковничето е, че транспортния бизнес, заедно с туризъм, ресторантьорство и строителство не обичат да плащат честно, а винаги гледат да живеят на гърба на държавата(гражданите). Най сивите и оплакващи се бизнеси. Всеки знае, как окриват данъцци по всевъзможни начини. Наглеци!
2
2
 
5
 
! Отговори
Биомет преди 1 месец
Махнете Тола! Иначе ще продадем Бухатито и няма да има Бугати в България
1
2
 
3
 
! Отговори
нъл тъй преди 1 месец
Щом са плащачи, нека!