Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч

2,9 млн. души ще се възползват от подобрената инфраструктура
10 яну 2018 07:40, Елка Василева
120
Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Новите участъци от “Хемус” с обща дължина близо 35 км ще са с 2 м по-тесни и със скорост до 120 км/час. Така ще се спестят 262 млн. лв. спрямо първия вариант, по който трябваше да се строят.

Това става ясно от инвестиционното предложение на агенция “Пътна инфраструктура”, пише "24 часа".

Първият участък е с дължина 15,26 км, стартира малко след Ябланица - от село Брестница и е до пътен възел “Дерманци”. Вторият, с дължина 19,29 км, започва от Дерманци и свършва при пътен възел “Каленик”. Общата дължина е 34,46 км.

Първоначално от закритата вече Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) предложиха т.нар. червен вариант. Той предвиждаше път с широчина 29 метра и скорост 140 км/час. Това обаче изисквало значителни инвестиции, тъй като теренът е планински, силно пресечен, което предполагало много виадукти и тунели.

Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.

След анализ пътните експерти решили скоростта да е 120 км/час и да стеснят платната с 2 метра. Освен това ще се търси възможност за оптимизиране на трасето, като се запази в максимална степен одобреният от екоминистерството коридор на трасето с широчина 400 м.

Целта е намаляване на височината и дължината на големите съоръжения, включително и на тунелите, оптимизиране на местоположението и вида на пътните възли.

Точната индикативна стойност ще бъде определена допълнително, казаха от АПИ.

Трасето на магистрала “Хемус” е част от Европейската пътна мрежа и е предвидено да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската мрежа, както и да сближи Севера и Юга на икономическо и социално ниво, посочват от пътната агенция. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места, посочват от АПИ. 2,9 млн. души щели да се възползват от подобрената инфраструктура, която е върху почти 44% от територията на страната.
 


120
Още по темата: магистрала ХемусАПИ
Още от
Напиши коментар Коментари
110
1
 
7
 
! Отговори
наблюдател преди 6 месеца
На практика ще се усвоят пари за четири ленти, а ще се направят две. Проблема е, не че няма пари, а че много се краде и се строи некачествено.
109
2
 
5
 
! Отговори
Да добавя преди 6 месеца
И аз по времетона соца не вдигах повече от 100 км./ч.Калата ми беше трабант.
108
2
 
9
 
! Отговори
До 108 преди 6 месеца
Казваш, че по света всички хора освен теб, са самоубийци, защото никой освен теб не шофира с 100 км/час по магистрала, освен ако колата му не може да вдигне повече. За Германия казваш, че всички също са самоубийци, защото където няма ограничение на магистралите, всички карат с много над 120 км/час.
107
17
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Скорст над 100 км е опасна за всички водачи. Никога през 30 годишният си стаж като водач не съм си позволявал да развия скорост по висока от 110 км и то само в краен случай. При над 120 км вече сте самоубиици. При тази скорост нямате шанс да оцелеете ако уцелите неравност на пътя или получите повреда по ходовата част на автомобила. Но затова никой не се замисля. Мислят си се за безсмъртни затова ежедневно по пътищата на мутроландия предават Богу дух десетки самонадеяни адренналинни "УМНИЦИ" !
106
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
34,46 км магистрала към нищото. Поне да бяха удължили този етап до пътя Ловеч-Плевен, за да има къде да отидеш след края на новопостроения участък на магистралата
105
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Всеки коментира скоростта от своята гледна точка. Тези, които карат стари трошки, които трудно вдигат над 100 км/час, се радват, че максимално разрешената скорост ще е 120 км/час. Разбира се те не осъзнават, че докато построят магистралата, те ще трябва да сменят сегашната си стара трошка с друга не толково стара трошка, която без проблем ще могат и с 200 км/час на магистралата да карат безопасно. Тогава чак те ще започнат да мрънкат защо скоростта е 120, а не 140 км/час, но вече ще е късно.
104
1
 
15
 
! Отговори
До 89 опетков преди 6 месеца
Трафик за магистрала се гледа не за вчера, а за утре. Сега гледат трафика от преди 20-30 години, а не какъв ще бъде след 20-30-50 години, т.е. не мислят като проектират ширината на магистралата.
103
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тол такса за този скоростен път, който ГЕРБ наричат магистрала, ще има ли?
102
0
 
10
 
! Отговори
Отговор преди 6 месеца
До oпетков

Запитвали ли сте се защо е така? Голяма част от трафика от североизточна България - Варна, Добрич и Шумен (от както направиха магистрала "Тракия") минава през Котленския проход и после през петолъчката, за да се включи на долната магистрала. Дали това ще остане така, след като се довърши направи магистрала "Хемус" оставям на Вас да прецените сам.
101
0
 
15
 
! Отговори
Южна Румъния преди 6 месеца
Ако няма да я правят като хората, по-добре да не я почват!!! Така ще спестят още повече.
100
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Реалист

За саниране дават милиарди, от което никой няма да умре, а за
магистралирли спестяват, където всеки ден автомобилите се умножават и
умират хора.
------------
А как бе, нали санирането беше опасно, щял да се запали стиропорът. Сега магистралите станаха опасни, дето при Орешарски твърдяхте, че асфалт не се ядял.
Оправете си опорните точки от Позитано!
99
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Абе тикви ***, тия ваши велики икономии дали няма да са за сметка на много загинали хора, по тая така наречена „магистрала”.
---------
Нали не ядяхте асфалт и не карахте по магистрали, какво те притеснява?
98
0
 
20
 
! Отговори
Истината преди 6 месеца
Истината е, че в България би трябвало да има много магистрали, много повече от досега замислените. разбира се всяка магистрала има различно натоварване и ако за тези магистрали, за които досега не е и мислено е достатъчно да имат 2+1 ленти във всяко платно, то за Тракия, Хемус, Марица, Струма и Черно море, трябват 3+1 ленти, а не стеснение, което прави от магистралата, тесен скоростен път.
97
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Гостенин

Построеното по този начин никога после не е възможно да бъде направено нормална магистрала - всички съоръжения ще бъдат тесни.Но няма във момента да има толкова много пари за "усвояване" - поради това е цялото бързане
------------
вие от БСП имахте 26 години да я построите Хемус, не я построихте.
Сега ще гледате другите какво правят и ще мълчите
96
0
 
7
 
! Отговори
До 95 преди 6 месеца
Никъде в България няма магистрала с две платна в една посока и едва ли ще има.
95
2
 
8
 
! Отговори
До 89 опетков преди 6 месеца
Май не знаеш за магистралите в България.
То и в България максимално разрешената скорост по магистралите беше 120 км/час, после я вдигнаха на 130 км/час, а сега е вече 140 км/час за леките коли. Защо се вдигна разрешената скорост не е трудно да се досети човек. Просто магистралите са тесни за трафика, който се увеличи много, вкл. и с много тежкотоварни камиони и вече не можеха да поемат този увеличен трафик. 130 км/час реши за известно време проблема, но после се наложи вдигане на 140 км/час.
94
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Какво стеснение, две платна в една посока са си съвсем нормални.
93
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До българина

защо магисралата от стара загора до бургас не я направиха по тясна, там караш 1 час може да не срещнеш никой? се
-----------
Защото там теренът не е пресечен.
92
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До HeinrichHimmler

Искаш магистрала? Нали асфалт не се ядеше?
91
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До КОНСТАНТИНОВ

В Гърция са такива магистралите.