Няма риск да изгубим съществуващи товаропотоци с въвеждането на тол таксите, стига да не се опитаме да натоварим прекалено транспортните предприятия. Това каза Георги Минчев от Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Според него липсва цялостен план и подробен алгоритъм за начина, по който ще бъде въведена системата.
Минчев коментира и причините за трайния спад в сектора на товарните превози. По думите му той от една страна се дължи на кризите около нас, санкциите срещу Русия и факта, че кризата от 2008 се преодоля трудно, а от друга - на чисто вътрешни предпоставки.
"Нямаме производство, секторът на услугите продължава да се развива, но материалното производство относително намалява. Макар да има някои положителни тенденции и нови предприятия, те нямат потенциала и капацитета да задвижат икономиката", обясни експертът.
Минчев обяви още, че транспортната ни инфраструктура е останала съществено недофинансирана. "Не положихме усилия да намерим допълнителни източници на финансиране, това по оперативните програми остана като локално изпълнение. Инвестициите са налице, новъзвръщаемостта на капиталовите средства е ниска и ще продължава да е такава, а инфраструктурата не е достатъчно натоварена", допълни той.
Според него има няколко мерки, които трябва да се вземат в тази посока. Едната е всичко, което до момента е изградено, да се обвърже в единна мрежа, а другата - да се изгради собствен промишлен потенциал и работеща административна шапка за управлението и организацията на процесите.
Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Серията Galaxy Watch8 – умни часовници за здравословна промяна
Нова серия икономически данни объркаха инвеститорите в Азиатско-Тихоокеанския регион
Всеки пети литър дизел е без платени данъци, потенциалните щети за бюджета стигат 578 млн. лева
ООН иска по-малко пари за хуманитарна помощ с надеждата, че ще може по-лесно да ги събере
BNP Paribas продава дела си в AG Insurance на Ageas за 1,1 млрд. евро
Инвеститорите насочват поглед към решението на Фед за лихвите тази седмица
Стоян Гочев след наградата "Ярка победа" на "Златен пояс" 2025: Няма грозна загуба
Фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година - как да се предпазим
Как да разпознаем намесата на AI - експерт съветва гражданите
Григор Димитров остава под №44 в света на тениса
От 1 януари с левове, стотинки, евро и центове в джоба: Как е най-добре да плащаме (ВИДЕО)
Рецепта за бързо кисело зеле
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Гришо се "закотви" здраво
Асен Митков е перлата на Левски!
Пиастри и останалите също поздравиха Норис
И директор в БФС е възмутен от атаката към Митков от Левски
Вики Томова с прогрес в ранглистата
Модни тенденции за Коледа 2025, които си струва да опитате
Лекар: 5 фактора, които отлагат болестите, свързани със стареенето
Декемврийско предизвикателство: 6 начина да отслабнете до Нова година
Кардиолог: Избягвайте тези 4 неща, ако искате да имате здраво сърце
Бърза рецепта за кисело зеле
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек