Производителят на алкохолни напитки Diageo PLC планира да пусне на пазара специално насочена към жените версия на марката си Johnnie Walker, наречена Jane Walker – последният ход на гиганта на пазара за алкохол, с който иска да обърне внимание и на жените, пише The Wall Street Journal.
Най-големият производител на спиртни напитки в света Diageo заяви в понеделник, че Jane Walker, ограничена версия на черния етикет на Johnnie Walker, ще бъде пусната в продажба от идния месец. Компанията, която притежава и водка Smirnoff и бърбъна Bulleit, е преобразила емблематичното лого на Johnnie Walker за пръв път от повече от един век, за да покаже на него лика на жена в ботуши, която докосва шапката си с ръка.
Маркетинговата промяна се случва на фона на кампания на Diageo, наречена #LoveScotch, която се състои от снимки на привлекателни млади жени, които пият скоч, заедно с реклами на билбордове, социални мрежи и списания в десетки страни.
"Ние осъзнахме, че трябва успешно и активно да маркетираме жените", каза главният маркетинг директор на Diageo Сил Салър в интервю за The Wall Street Journal миналата година. „Това ще бъде наистина положително за нас, особено в категории, които са считани за по-мъжествени, като скоча".
Делът на жените сред американските консуматори на уиски се е покачил до 29,6% през 2016 г. спрямо 28,2 на сто през 2010 г., показват данни на Nielsen.
"Тъй като уискитата разширяват позициите си и експериментират с нови вкусове като мед, клен, канела и ябълка, това помогна да се привлекат повече жени към напитката", казва Дани Брагър, който ръководи подразделението за американския алкохолен пазар на Nielsen.
Женската версия на Johnnie Walker ще се продава в САЩ за 34 долара за бутилка от 750 милилитра, на същата цена, на която се продава и черният етикет на Johnnie Walker.
От десетилетия насам Johnnie Walker маркетира скоча си предимно към мъжете. Реклама от 1988 г. на марката гласи: „Той обича съзнанието ми. И той пийва Johnnie Walker“. Цитатът е неразривно придружен от снимка в гърба на две жени с бикини на плажа.
"Бяха игнорирани ключови потребители и такива, вземащи решения", казва Изи Пъг, директор в базираната в Лондон консултантска кантора Kantar Added Value, която консултира Diageo за маркетинга. Производителят на спиртни напитки установява впоследствие, че жените отговарят за харченето на 80% от разполагаемия доход в семейството, пояснява Пъг.
През последните години Diageo измества приоритетите, за да направи продуктите си по-привлекателни за жените, казва Салър.
Новият фокус на алкохолната индустрия върху жените не се разглежда еднозначно в бранша. Изследователи в сферата на общественото здравеопазване и рекламисти сочат физиологичните различия, които правят жените по-уязвими на консумацията на алкохол от мъжете.
Жени със същата височина и тегло, като мъжете, са по-склонни да се напиват от същото количество алкохол, защото женските тела имат повече мазнини и по-малко вода, показват данни на Националния институт по здравеопазване. Това означава, че алкохолните напитки произвеждат по-високо ниво на алкохол в кръвта при жените, отколкото при мъжете.
"Трябва да бъдем много внимателни да не заклеймяваме жените, но при тях има различни рискове и те трябва да бъдат подчертавани", казва Сузане Костело, главен изпълнителен директор на неправителствената организация с идеална цел Alcohol Action Ireland, базирана в Дъблин. "Влиянието на алкохола е по-голямо при жените, отколкото при мъжете, но хората често забравят това".
Diageo заяви, че за всяка продадена бутилка Jane Walker ще дари 1 долар на организации, защитаващи женските права, докато набере 250 000 долара.
Ще има и рекламна кампания в печатни издания, като например New Yorker и списание Time. Брандът ще се появи и на събития, като например "Жените в киното" преди връчването на Оскарите.
Още новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
ЕЦБ предлага опростени правила за капиталовите изисквания на банките
Volkswagen планира да въведе електромобили с удължен пробег в Европа и САЩ
Швейцарската централна банка запази лихвата на 0% на фона на охлаждането на инфлацията
Азиатските пазари затвориха със спадове след последното понижение на лихвите от Фед
"Маркет линкс": Ако изборите са днес, ГЕРБ остават първи, но с едва 17% подкрепа
Еврото ще укрепи доверието в България, но успехът зависи от уменията и бизнес средата
Стотици хиляди българи в десетки градове поискаха оставката на правителството (ВИДЕО)
Коалицията е единна: В НС приеха бюджета на ДОО на първо четене
Нов график за движение на влаковете влиза в сила на 14 декември
Denitsa и Veselae представиха "X" - песен за любов, смелост и ново начало
ВИДЕО: Барселона – Айнтрахт Франкфурт
ВИДЕО: Интер – Ливърпул
Левски - Витоша: Mогат ли "бистришките тигри" да ухапят "сините" в битката за Купата
ВИДЕО: Аталанта – Челси
Страхотна новина за Карлос Насар
Франсе счупи рекорд по свирени дузпи - 31
5 зодии, които никога не грешат
Тест с три врати: Ще се сбъдне ли желанието ви?
Технополис посреща празничния сезон с изгодни оферти
Баница със сирене за Игнажден
Какво трябва да направи всяка зодия на 12/12
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Въпреки протестите: ГЕРБ–СДС остава първа политическа сила
Близо 7 хил. семейни фирми функционират във Варненско през 2024 г.
Арестуваха клиент, останал измамен от проститутка във Варна
Съдят бивш затворник за производство на метамфетамин и държане на прекурсори
Строители оставиха част от "Манастирски рид" и "Траката" без вода
Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
Светещ сензор открива увреждане на ДНК в реално време
Демонстрираха технологии за предаване на слънчева енергия до Земята
Определени са единадесет цели за човешките мисии на НАСА до Марс: Ето коя е ключовата
Oпределихa кои астероиди са подходящи за добив на ресурси в Космоса
В Южна Корея разработиха ефективна система за пречистване на въздуха
Космически чудовища: James Webb откри доказателства за гигантски звезди