Това кой ще го вземе? 9 ужасяващи автомобилни недоразумения

От Zastava Yugo до Pontiac Aztek - колите, за които не си струва да се сещаме
25 дек 2016 21:55, Красимир Ангелов
32
Това кой ще го вземе? 9 ужасяващи автомобилни недоразумения
Zastava Yugo. Снимка: AutoMedia.bg

Ясно е, че в автомобилния свят не всичко е цветя и рози. Пазарът предлага пълна гама от най-различни автомобили и нека бъдем честни - не всички от тях разполагат с естетическите качества на Ferrari F40, мощността на Bugatti Veyron или комфорта на Mercedes S600 Grosser.

Факт е, че всяка компания е правила грешки в историята си, но блажени са тези, които са се поучили от тях.
 
AutoMedia.bg ви представя 9 ужасяващи автомобилни недоразумения, а това дали те са изиграли ролята на урок за своите създатели, ясно си личи от факта дали вече си спомняме за тези марки и дали те изобщо фигурират на пазара. Историята раздава своите присъди строго, но справедливо.

Zastava Yugo

Човек трябва да изпитва уважение към тази кола, защото тя продължава да се движи и до днес в Сърбия, откъдето произлиза. Въпреки това, мнозина я смятат за тотален антиавтомобил – ненадежден, маломощен и откровено грозен. Говори се, че двигателят на Yugo издържа не повече от 40 000 км, като основният му проблем е ангренажният ремък.

Все пак 1.1-литровият двигател произхожда от чертожните дъски на инженерите на Fiat, така че е сигурно, че се нуждае от повече внимание от необходимото. Освен това, качеството на произведените коли от серията зависи от съответната година и политическата ситуация в Сърбия. Според повечето твърдения, колите, сглобени между 86-а и 90-та, са най-качествени.

Ford Pinto

Това кой ще го вземе? 9 ужасяващи автомобилни недоразумения
Снимка: AutoMedia.bg

Как наричаме кола, която се проваля още на първия си краш тест? Провал. Именно такъв е Ford Pinto, който при удар със скорост от 40 км/ч е склонен буквално да ви убие. Резервоарът на колата се пука при удара, рискувайки възпламеняване. Това се случва при удар отзад, а изобщо не споменаваме, че при 50 км/ч, предницата на другия автомобил достига чак до задните седалки, застрашавайки живота на намиращите се там хора. Нека кажем само, че през 70-те безопасността не е сред основните приоритети на Ford. А и Pinto е първият опит на компанията да създаде компактен хечбек.

Chevrolet Vega

Това кой ще го вземе? 9 ужасяващи автомобилни недоразумения
Снимка: AutoMedia.bg

Можете ли да повярвате, че през 1971 г. тази кола е обявена за Кола на годината на списание Motor Trend? Chevrolet Vega е доста амбициозен за времето си автомобил. Той се е предлагал с 4-цилиндров редови двигател с необикновени повдигачи на клапаните, а създателите му дори работели по версия с ванкелов двигагел.

Последната така и не стигнала до серийно производство, а колата бързо се доказа като крайно ненадеждна и с доста компромисна безопасност.

Останалите подобни модели вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още по темата: автомобилиZastava Yugo
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
4
 
! Отговори
Мнение преди 7 години
На времето пътувах от София към Пловдив с Трабант.Това си имах.И ме изпревари Застава Юга.Дълго карах след нея като избушвах трабито до дупка и завиждах ли , завиждах.Беше си кола от всякъде.Не знам дали се е продавала у наз.А иначе от ЗАЗ едва ли е имало по-грозна и безумна кола.
18
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дежурнните соц отpепки от форума саможертвено защитават недоносчетата на комедийното комунистическо автомобилостроене - не стига че всичко е крадено от западни модели, защото комунист може да измисли само как да краде, не и да измисли нещо свястно, ами и ги загрозили и направили с калпави материали и понеже нали са "премиум" се чака 10-15 години за кола ахахахахаха
17
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Застава Юго не само,че е в движение ами е пълно с тях дори по сръбските магистрали...Движат се също масово и в Косово и Босна.Едва ли е такъв *** щом хората още ги карат.
16
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Добре де,авторите дали са виждали поне веднъж Nissan Juke.......???
15
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
всички руски автомобили са извън класирането по подразбире! те са уникати и са в друга листа - антиавтомобили!
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Статията си е добра и много ясно ,че не може да е по вкуса на всички читатели , Като се замисля навремето ми се виждаха като нещо много модерно колите с черна пластмасова броня(свикнали с хромираните) . също така си мислех ,че ел-стъклата са нещо лошо ,защото се чупят , но истината е че на жигулата за 3 години съм ги прявил 5 пъти , а сега с ел-стъклата за 100 хил км никакъв проблем.
13
0
 
32
 
! Отговори
ШАРАН БГ преди 7 години
Всяко нещо с времето и младостта си !!! Какво знае сегашното "компютърно" поколение? Преди 35-40 години в България, да караш "западен" автомобил бе нещо велико!! Било то Шкода 1000 МБ /1000 малки болести/,Застава или Трабант и Вартбург. Че собствениците на Форд,Опел или /не дай Боже /- Мерцедес , се водеха на специален отчет от ДС !!Как, от къде, че и защо...Само един път съм сядал в Застава. Учудих се, колко "дълги" скорости има !! На 2-ра дигнах 83 км/ч -оборотомер, като че ли нямаше !!
12
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ТОВА В МАГАЗИНИТЕ Е ХИМИЯ И МЕТАЛУРГИЯ БЕ ГРАЖДАНИНО ЖАЛЪК
11
13
 
6
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 7 години
До сър Пичукимаш предвид за лошите копия на , по ред на номерата: фиат(не съм убеден дали 1500 и 1600 са клон на некв прототип на аргента или мирафиори) , фиат 124, симка (дъщерна на крайслер), нисан принц/фиат 500 в зависимост от кой модел заз гледаш, олдсмобил (волга), уилис (уаз), студебейкър(урал/краз). не че нещо ,ама щом можеш да откраднеш едно пукало и 70 години да го продаваш като изобретение на ефрейтор без средно от танковите войски, кво да говориме.
10
2
 
23
 
! Отговори
Yugo преди 7 години
Az lichno sam karal cherveno Yugo na 13000 mili predi 7 8 godini na adessa auction mejdu cincinnati i dayton oh. Beshe v novo sustoanie, 4 skorosti s ruchen smukach, napomni mi za godinite kato paleh ladata na -10 gradusa. Kolata e klasika, i da vi kaja za strana kato yugoslavia prez onezi godini da smogne da vnese kola v america e neshto neveroqtno.
9
56
 
10
 
! Отговори
буркани в багажника преди 7 години
До 10Егати и простите селяци дето пишат тук. Бурканите в багажника! Абе вие пари нямате ли да си купувате нещата като нормалните хора по света от магазина бе, селяни прости?
8
8
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Първата кола на семейството ми беше точно Застава Юго. 90те години колкото километри извъртя из страната и не ни остави нито веднъж. А като и натоварим и бурканите на багажника и с 80км/ч си вървяхме екстра. Повече уважение и малко повече research при писане на статиите. Весела Коледа :)
7
3
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Човек трябва да изпитва уважение към тази кола, защото тя продължава да се движи и до днес в Сърбия, откъдето произлиза."Тя се движи и в САЩ и става въпрос за доста бройки, не знам дали ви е известно.
6
3
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Въпреки това, мнозина я смятат за тотален антиавтомобил ненадежден, маломощен и откровено грозен."Тази Застава е от 78-*** година, не се различава по нищо от западните си конкуренти си в този клас. Как точно решихте, че Заставата е най-грозната?
5
3
 
38
 
! Отговори
А къде е? преди 7 години
Форд ка?
4
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
отново зле преведена, пълна с правописни грешки статия.
3
17
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименПодкрепям, рядка грозотия, макар че и в София ги карат в момента.
2
4
 
70
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Къде е Fiat Multipla? Най-отвратителната кола.
1
4
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"така че е сигурно, че се нуждае от повече внимание от необходимото"Това някой мозък от вчера-та-днеска, ако ми го разтълкува, да е жив и здрав. И пробламът на двигателя е, че на 40 000 км трябва да сменяш ангренажен ремък? Да им имам проблемите на сърбите.